PDA

View Full Version : Peavey 5150 flightcase



RedBuell
21 mei 2009, 20:46
Ik heb een hele nette 5150II top, die wil ik zo houden maar als ik steeds dat ding naar de oefenruimte en de andere gitarist moet slepen gaat dat niet lukken.

Ik zit er dus aan te denken om een flightcase toe bouwen, de hoekprofielen, sluitingen en scharnieren zijn niet zo heel duur alleen dat betonplex is niet te betalen en niet te tillen. Ik zoek dus wat tips en advies wat betreft de materialen, vooral het hout, als ik gewoon multiplex gebruik zou ik het dan kunnen bekleden met iets zodat het een beetje op betonplex lijkt?

EmgMaster
21 mei 2009, 21:45
Misschien wat MDF, dat is mooi glad, en daar dan een lik verf overheen?
Geen idee of dit werkt hoor, maar dit komt zo in me op.

RedBuell
21 mei 2009, 22:33
Misschien wat MDF, dat is mooi glad, en daar dan een lik verf overheen?
Geen idee of dit werkt hoor, maar dit komt zo in me op.


mdf lijkt me niet zo stevig, tenminste het lijkt me dat er makkelijk butsen en stukken vanaf breken.

Geoffrey
21 mei 2009, 22:34
Ik ben wat heen en weer aan het mailen met iemand die flightcases maakt op maat, en dit vond ik op zijn site:

Penn-Elcom hardware en stevig multiplex berken hout (1cm dikte) bedekt met zwart 'quartz' structuur laminaat.

RedBuell
21 mei 2009, 22:37
Ik ben wat heen en weer aan het mailen met iemand die flightcases maakt op maat, en dit vond ik op zijn site:

Penn-Elcom hardware en stevig multiplex berken hout (1cm dikte) bedekt met zwart 'quartz' structuur laminaat.


Dat klinkt idd goed, eens ff googlen naar dat 'quartz' structuur laminaat.

Geoffrey
21 mei 2009, 22:42
Als het een hulp kan zijn:

http://www.jrw-service.be/Home/tabid/54/language/nl-NL/Default.aspx

RedBuell
21 mei 2009, 22:47
Ik heb deze ook nog gevonden, http://flightcase-brico.be/index.php?categoryID=85


Het zijn wel flightcase bouwers waar je dat hout kan kopen, ik dacht dat je het zelf kon beplakken met het laminaat. Ik ga eens rekenen hoeveel ik nodig heb, ik wil de case niet te zwaar hebben en uiteraard niet te duur.

Geoffrey
21 mei 2009, 23:00
U hebt PM ;)

olaftheholy
22 mei 2009, 09:04
Zelfbouw +1

Cases laten bouwen is gillend duur, offerte voor een 112 case, 320,- (voor een top zal het allicht goedkoper zijn )
Bouw je er zelf twee of drie voor.
De gamma heeft berkenmultiplex in de aanbieding, afwerken met spetterlak, hoekprofielen,sluitstrips en vlindersloten en je bent het heertje.

Jimwoud
22 mei 2009, 13:46
Je zou ook kunnen kijken naar 9mm populieren betonplex, dat is lekker licht, berken is een stuk zwaarder. Bel anders wat houthandels of ze dat hebben of kunnen krijgen: Pontmeyer Amsterdam, Houthandel Goedkoop(duivendrecht), Berghoef amsterdam, Van Keulen Amsterdam.

Succes

j3r03n
22 mei 2009, 18:22
Zelfbouw +1

Cases laten bouwen is gillend duur, offerte voor een 112 case, 320,- (voor een top zal het allicht goedkoper zijn )
Bouw je er zelf twee of drie voor.

Huh?! Ik heb toevallig twee weken geleden in Geldrop een case laten maken voor mijn 2x12 combo (groot dus) en ik was €186 kwijt. Zelfbouw kwam ik daar een dikke €50 onder te zitten, maar voor de €50 extra heb ik nu een professioneel gemaakte oerdegelijke precies in elkaar passende case met een anti-kras coating. Goede deal dacht ik zo. (Opsturen doen ze voor €8 geloof ik)

OT: Het is 9mm berken multiplex met een plastic coating van 1mm erover en dat is al ontiegelijk stevig. Betonplex is misschien een beetje overkill.

Roro92
22 mei 2009, 22:08
De reden dat betonplex zo duur is komt doordat er tropisch hardhout in zit...

j3r03n
22 mei 2009, 22:46
Er bestaat inderdaad betonplex dat gemaakt is van meranti, maar er bestaat ook gewoon berken betonplex. Betonplex is en blijft een multiplex, maar volgens mij is betonplex duurder door de beschermende en waterdichte kunststof beschermlaag.

Thiez
22 mei 2009, 22:50
ik heb ook zelf een flightcase gebouwd. was 80 euro kwijt aan onderdelen.
Hout heb ik via mijn pa kunnen regelen maar dat was gewoon multiplex intrieur kwaliteit. Stevig zat. Daarna heb ik het zwart gespoten en afgelakt met 4 lagen parketlak voor een harde toplaag. Hij heeft al aardig vaak gestoten maar ben nog nergens door de lak heengegaan dus dat is prima oplossing.

Hier nog ff een fototje:
http://www.foto-uploaden.nl/upload/420549ade0d580b669d9d719b55a8605.jpg
http://www.foto-uploaden.nl/upload/8f61ae8e23316df12fe35f81d1499ea6.jpg

j3r03n
23 mei 2009, 00:11
Parketlak, dat is inderdaad superslim voor de klusser! Wat voor schuim heb je gebruikt en waar heb je het vandaan? (dat was voor mij de voornaamste reden om hem niet zelf te bouwen)

EDIT:

Kijk eens wat meneer Thomann in de aanbieding heeft: http://www.thomann.de/nl/thon_amp_case_peavey_51506505.htm
Een Peavey 5150 head flightcase voor €175.

DIY is goedkoper, en als je niet zo handig bent, zou ik toch hier en daar wat offertes aanvragen, maar dit lijkt ook een goede deal, nietwaar?

Thiez
23 mei 2009, 10:17
Het schuim heb ik van www.flightcaseonderdelen.nl (orginele site haha) je hebt daar keuze uit hardschuim en zachtschuim in verschillende diktes.

Voor die 175 euro kun je hem denk ik nergens laten bouwen. dat zal echt het goedkoopste zijn wat je kant en klaar zult vinden denk ik.

casper innosence
24 mei 2009, 14:39
Voor 175 euro kun je m ook laten bouwen bij casecompany.nl.. Mijn Soldano case komt daar vandaan en ziet er prima uit en doet zn werk goed.

Marc Oblivian
25 mei 2009, 12:24
Ik heb ook een zelfgebouwde flightcase voor mijn top. Gewoon multiplex. Geen lak. Ja, er komen krassen op en wat butsjes. Maar goed...daar is het een flightcase voor