PDA

View Full Version : Fender Strat; wat is het slimst?



Luccc
21 mei 2009, 20:22
Hey,

Ik ga binnenkort een Fender Strat kopen. Ik heb al een heleboel informatie gezocht op het internet maar echt veel wijzer ben ik nog niet. Ik ben 15 en wil graag over een half jaar/jaar in een bandje. Ik heb dus een goede gitaar nodig. Niet dat het alleen daar om gaat. Ik heb nu namelijk een crappy Squier met humbucker en ik zou graag een Fender model hebben met 3 single coils. Maar goed.

Ik heb gelezen over een Mexicaanse Strat, een Amerikaanse Strat en een Japanse Strat, erg verwarrend allemaal.. Mijn budget is rond de €500,-. Wat is het slimst om te kopen? -Ik weet dat ik de gitaren eerst uit moet proberen om te horen wat ik het mooist vind maar wat is volgens jullie 't beste en het meest toekomst gericht?

Exi
21 mei 2009, 20:28
Ik weet niet welke muziek jij speelt, maar voor iets meer dan 500 euro kun je een Fender Classic Player 50s/60s (http://www.fender.com/products//search.php?section=guitars&cat=stratocaster&subcat=classicplayer) kopen.

Het is een MIM, maar kwalitatief gelijk aan zijn bijna 2 keer zo dure broertje uit de USA

nielsnielsniels
21 mei 2009, 20:36
+1 voor de Classic Player series, absoluut de beste keuze, zitten ook hele goede pickups in.

levi
21 mei 2009, 20:44
ik heb er zelf een maar ik vind me andere strat (mexican deluxe)
beter.ik zou even op markt plaats kijken daar heb je coole Mexicaanse gitaren voor 300 euro.Maar voor 500 euro vind je ook hele coole Mexicaanse gitaren met een upgrade (andere pickups,andere tuners). En daar in tegen kan je voor 500 euro ook een leuke fender made in japan op de kop tikken. Keuze genoeg zou ik zo zeggen.(Ik persoonlijk zou gaan voor een Mexicaanse met een upgrade.)

Luccc
21 mei 2009, 20:46
Ik weet niet welke muziek jij speelt, maar voor iets meer dan 500 euro kun je een Fender Classic Player 50s/60s (http://www.fender.com/products//search.php?section=guitars&cat=stratocaster&subcat=classicplayer) kopen.

Het is een MIM, maar kwalitatief gelijk aan zijn bijna 2 keer zo dure broertje uit de USA

Vooral John Mayer. En wat is een MIM eigenlijk?

jaspie
21 mei 2009, 20:51
Vooral John Mayer. En wat is een MIM eigenlijk?

made in mexico

Exi
21 mei 2009, 20:51
Vooral John Mayer.
Hmm..daar is de Classic Player wel perfect voor


En wat is een MIM eigenlijk?
Made In Mexico (sorry):)

Tweedehands kan inderdaad ook ja.

Luccc
21 mei 2009, 20:56
http://www.vriese.nl/producten/911/Fender_Classic_Player_-__60s_Stratocaster.html

Dit is 'm dus? En ik heb gelezen dat de Japanners van tussen 1982 en 1984 beter zijn dan de Mexicaanse. Klopt dit?

Exi
21 mei 2009, 20:59
Jep, dat is wel een aardig prijsje:ok:
Sorry, ik heb geen ervaring met Jappen, maar ze zijn over het algemeen wel beter dan de Mexicaanse strats.

rampage
21 mei 2009, 20:59
Met jouw budget in gedachten zou ik ook zeker voor de Classic Player gaan!! :ok:

Billy Turf
21 mei 2009, 21:04
Ik heb ook zo'n Fender Classic Player 60's Stratocaster, ik zeg zeker eens uitproberen!!

Ga je geen spijt van krijgen en sluit zeker aan bij je muziekkeuze.
De classic player is geen doorsnee mexicaan en is denk ik beter dan een jap.

Luccc
21 mei 2009, 21:05
Zijn dit goede pickups? Zo niet, hoe duur zijn echte pickups van de echt goede Fender Strat en kan ik dat er zo in zetten?

rampage
21 mei 2009, 21:06
De pickups uit een Classic Player vind ik persoonlijk beter dan de USA Standard pickups, vooral voor Mayer!

Verder kun je elke pickup-set geschikt voor Stratocasters erin zetten.

Ibanez666
21 mei 2009, 21:06
http://www.vriese.nl/producten/911/Fender_Classic_Player_-__60s_Stratocaster.html

Dit is 'm dus? En ik heb gelezen dat de Japanners van tussen 1982 en 1984 beter zijn dan de Mexicaanse. Klopt dit?

Beter is een ruim begrip. Het is ook niet zo dat iedere gitaar uit een bepaalde periode of land van herkomst altijd beter of slechter is dan gitaar uit een andere serie.

Ik heb een Squier affinity, de goedkoopste dus en die vind ik net zo lekker spelen als mn Squier MIJ 84-87. De sound van de Jap was wel veel beter, maar nu ik nieuwe tonerider elementen a 60 euro in de Affinity heb gezet, klinkt hij anders, maar net zo goed als de MIJ. Gewoon zoveel mogelijk proberen en ook die gitaar kopen die je bespeeld hebt, dus niet dezelfde bestellen, das dan toch weer een andere gitaar.

Tex
21 mei 2009, 21:08
Ik ga hoogst waarschijnlijk ook een Classic Player aanschaffen, in de 2 tone lak. :crazyhappy:

De meeste beginners, waaronder ikzelf, gaan sneller naar een nieuwe grijpen denk ik. In dat geval vind ik de CP een mooie gitaar voor een mooie prijs.
Met wat zoeken op YouTube vind je wel wat filmpjes van mensen die hem 'demonstreren'.

Exi
21 mei 2009, 21:09
Echt goede Fender pickups zijn Custom Shops 50/54/69 Die kosten zo'n 180 Euro ofzo voor een hele set.

De pups in de Classic Player zijn ook heel goed hoor.

Tex
21 mei 2009, 21:14
Hmm.. Ik was ook al aan het uitkijken voor Texas Specials, maar die zitten ook rond die prijs. Is wat duur, moet toch een goedkopere optie zijn...?

iron maarten
21 mei 2009, 21:24
de squier classic vibe stratocasters (de 50's en 60's) vind ik kwalitatief supergoede strats voor het geld.
Ze hebben een richtprijs van 320 euro, maar je krijgt er zeeeeeer veel strat voor terug.
Ze hebben wel een ietsjes lagere output dan een fender, maar ik vind ze beter als een fender strat standard MIM.

rampage
21 mei 2009, 21:25
Dat kan best wezen, maar beter als een MiM Classic Player zijn ze zeker niet ;)

Billy Turf
21 mei 2009, 21:26
Ik denk dat je op die Squier ook na een tijdje uitgekeken bent.

Voor 580eu heeft die een Fender Classic Player waar je heel veel jaren mee vooruit kunt. En die hoef je naar mijn idee toch echt niet te upgraden.

Die Classic Player is een wereld van verschil dan met een normale fender strat standard MIM.

Luccc
21 mei 2009, 21:32
Oké, bedankt! Ik ga morgen wel even naar Vriese om 'm te testen. In ieder geval, ontzettend bedankt!

Billy Turf
21 mei 2009, 21:33
Ik zou naast de Classic Player 60's ook eens de Classic Player 50's testen als ze hem hebben.

:ok:

thomas_lc
22 mei 2009, 00:08
ik zou persoonlijk toch met een budget van 500 euro voor een london city spitfire gaan speelt naar mijn mening een stuk fijner dan een Mim en dan heb je nog 250 euro over voor iets anders leuks.

arcane
22 mei 2009, 00:20
Als je toch naar vriese gaat, test dan ook even deze:
http://www.vriese.nl/producten///3402///Blade_Texas_Classic.html

levi
22 mei 2009, 00:52
Ik denk dat je op die Squier ook na een tijdje uitgekeken bent.

Voor 580eu heeft die een Fender Classic Player waar je heel veel jaren mee vooruit kunt. En die hoef je naar mijn idee toch echt niet te upgraden.

Die Classic Player is een wereld van verschil dan met een normale fender strat standard MIM.

Nou Nou zit de CP nou niet helemaal de hemel in te prijzen.
Mijn mexicaan klonk beter dan die CP maar was wel een mexican deluxe maar dat zal toch niet vele uit maken??

En arcane vind ik ngo wle de beste optie tot nu geven eigenlijk.
Die blade is heel chill zit daar die boost op??

Kriske
22 mei 2009, 01:59
Ik heb zopas een Fender Strat Classic Player 50's gekocht en deze speelt super.
Voor het budget ook de mooiste Fendergitaar naar mijn mening
Alleen vind ik hem wat 'dun' klinken, wat te weinig 'warmte'. én ik ben ook gek van de sound van John Mayer. Ik denk eraan minstens het hals element te vervangen. (zie mijn andere topic). Misschien is de 60's met rosewood toets iets warmer van geluid?

Ronaldo
22 mei 2009, 07:59
Hier staat een overzichtje van de Fender familie.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117037&highlight=fender+stratocaster+deluxe

Het gaat wel over telecasters maar komt volgens de schrijver min of meer overeen met stratocasters.

Misschien heb je er wat aan.

R.

Sinner1980
22 mei 2009, 10:06
Fender strat, wat is het slimst?

Simpel antwoord :

Goedkoop is duurkoop dus geef liever wat meer uit, dan heb je wat knaps ook...

Luccc
22 mei 2009, 10:35
Ja, ik ben 15 weetje? Ik moet dik 3 jaar sparen als ik in m'n vrije tijd ook nog wat wil doen voor een USA Fender. Dat gaat 'm dus niet worden. En voor de duidelijkheid: Ik wil echt alleen maar een Fender. Dus niet van die namaak dingen, hoe goed ze ook zijn. Klinkt misschien merkengeil maar nee. Ik heb nu ook een namaak ding en echt superkwaliteit is het niet. Enkelen zeggen dat ik hier een namaak Strat moet halen voor zo ongeveer 250 euro.. Ik heb al een Squier Strat van rond de 250 euro (nieuwprijs) dus dat gaat 'm niet worden. Ik kan vandaag toch niet even lang Vriese wippen dus dat gaat of morgen of in de loop van de week gebeuren.

Di Stefano
22 mei 2009, 10:42
Ja, ik ben 15 weetje? Ik moet dik 3 jaar sparen als ik in m'n vrije tijd ook nog wat wil doen voor een USA Fender. Dat gaat 'm dus niet worden. En voor de duidelijkheid: Ik wil echt alleen maar een Fender. Dus niet van die namaak dingen, hoe goed ze ook zijn. Klinkt misschien merkengeil maar nee. Ik heb nu ook een namaak ding en echt superkwaliteit is het niet. Enkelen zeggen dat ik hier een namaak Strat moet halen voor zo ongeveer 250 euro.. Ik heb al een Squier Strat van rond de 250 euro (nieuwprijs) dus dat gaat 'm niet worden. Ik kan vandaag toch niet even lang Vriese wippen dus dat gaat of morgen of in de loop van de week gebeuren.

Tja, het ene merk is het andere niet he. Een London City is geen Richwood of Stagg. De goedkoopste Fender reeksen weten me niet echt meer te bekoren dan de duurste Squiers. Het enige voordeel lijkt me dat je er later als je hem verkoopt een betere prijs voor krijgt.

Dick Wolkendeck
22 mei 2009, 10:51
De 50's classic player heeft een bollere toets dan de 60's, dus als je van een lage actie en noten opdrukken houdt, ga dan voor de 60's.

Erikt
22 mei 2009, 11:17
En de 60's klinkt voller dan de 50's in mijn oren. Heeft denk ik te maken met de RW toets. (edit: en pick-ups natuurlijk)

Ik zou met dat budget ook voor de 60's CP gaan. Speel zelf ook veel JM, en dat is daar prrrrima uit te halen!

levi
22 mei 2009, 11:19
En ik voor de blade!
Dat bedrijf is opgestart door ene van de customshop master builders van fender.
En die gitaren zijn ook een stuk beter dan de meeste fenders.

Exi
22 mei 2009, 12:40
Staar je niet blind op Fender. Ze verkopen in die winkel ook Blades, die zijn minstens even goed en verdienen het wel om even bespeeld te worden:strat: