PDA

View Full Version : Echte of fake fender?



angel_of_death
21 mei 2009, 17:07
Hallo Allemaal,

Ik wou graag van jullie horen of deze Fender wat is. Is hij origineel? Het lijkt net alsof 'fender' erop geplakt is. Gewoon ff ter bevestiging dat ik niet de boot in ga als ik een ruil deal maak.

Graag hoor ik het van de kenners.

Bedankt!

http://img36.imageshack.us/img36/7789/strat1.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/2693/strat2m.jpg

http://img195.imageshack.us/img195/9809/strat3.jpg

http://img195.imageshack.us/img195/8162/strat4.jpg

Broosje
21 mei 2009, 17:11
Heb zo de indruk dat het een samenraapseltje is van left-handed en right-handed, dus helemaal niet meer origineel.
Misschien wel allemaal originele parts ? :-)

angel_of_death
21 mei 2009, 17:12
Heb zo de indruk dat het een samenraapseltje is van left-handed en right-handed, dus helemaal niet meer origineel.
Misschien wel allemaal originele parts ? :-)

Wat mij het meeste wantrouwen wekt is de rand om het fender logo heen, alsof het een sticker is..

schizo910
21 mei 2009, 17:13
Wat mij het meeste wantrouwen wekt is de rand om het fender logo heen, alsof het een sticker is..

Dat is het minste waar je je zorgen om moet maken want dat zegt h-e-l-e-m-a-a-l niets...

Jay75
21 mei 2009, 17:14
Is bij mijn absoluut echte Telecaster ook zo hoor.

angel_of_death
21 mei 2009, 17:15
Dat is het minste waar je je zorgen om moet maken want dat zegt h-e-l-e-m-a-a-l niets...

Waar moet ik me wel zorgen om maken volgens jou dan?

Aca Ilic
21 mei 2009, 17:15
nep, big time .

angel_of_death
21 mei 2009, 17:15
Is bij mijn absoluut echte Telecaster ook zo hoor.

Dat stelt me dan wel weer gerust. En verder, is die fender iets of niet?

Roro92
21 mei 2009, 17:15
Ik denk dat de nitro lak verkleurd, maar je moet even wachten op Mr. Fingers :D.

schizo910
21 mei 2009, 17:16
Wat Broosje zei...

angel_of_death
21 mei 2009, 17:18
Ik denk dat de nitro lak verkleurd, maar je moet even wachten op Mr. Fingers :D.

Oke dan wacht ik daar op ;)

fred dons
21 mei 2009, 17:19
het "sticker"randje is alleen voor fenders tot 67 daarna zit de decal stevig onder de lak en dit moet een 72 (reissue) voorstellen dus de rand zou niet te zien mogen zijn
de neck ziet er verder wel origineel uit (de originele tunergaten zijn nog te zien) maar om 100 % zeker te zijn dat het geen all parts is zou je de hiel moeten zien
de neck hoort in ieder geval niet bij deze body dus origineel is hij zeker niet'

angel_of_death
21 mei 2009, 17:22
het "sticker"randje is alleen voor fenders tot 67 daarna zit de decal stevig onder de lak en dit moet een 72 (reissue) voorstellen dus de rand zou niet te zien mogen zijn
de neck ziet er verder wel origineel uit (de originele tunergaten zijn nog te zien) maar om 100 % zeker te zijn dat het geen all parts is zou je de hiel moeten zien
de neck hoort in ieder geval niet bij deze body dus origineel is hij zeker niet'

De vorige eigenaar waar hij hem van had gekocht had hem al zeker 30 jaar, weet niet of dat iets zegt :P

Pepe
21 mei 2009, 17:48
30 jaar dateert hem al gauw van voor de eerste reissue en dan zou hij werkelijk uit '69 moeten komen en dat komt ie niet natuurlijk. Afgezien dat ie dan ook een prijskaartje zou hebben van ver in de 4 cijfers en waarschijnlijk 5.

Je vraagt je altijd eerst af, is het usa/japan of mexico. Alle drie hebben specifieke kenmerken maar bovenal moet het gewoon ergens op de neck staan.

Daarnaast, de neck hoort niet bij de body en het is een aftermarket decal. Fender heeft nooit een lefty body aan een righthanded neck verkocht, alleen een lefty strung right.

barno
21 mei 2009, 18:23
jimi deed het uit noodzaak maar waarom je als rechtshandige op linkse gitaar zou gaan spelen, beats me.
lijkt me superonhandig als je dit niet gewoon bent met alle controls op de foute plaats

spirit
21 mei 2009, 18:25
Ik ben niet zo op de hoogte van de lefty's van Fender, maar ik vind de onderzijde van de hiel vrij lang, alsof er een 22e fret op hoort.

Ook hoort volgens mij het slagplaatschroefje (het dichtst bij de switch) op dezelfde hoogte te zitten als het schroefje van de switch zelf.

Mr.Fingers
21 mei 2009, 18:32
Geen idee, hals ziet er me een "post '72" model uit, met replacement logo. Verder uitsluitsel kan ik ook niet geven, daar zijn meer foto's (van de halshiel, de neckplate, elementroutings,...) voor nodig

Squier02
21 mei 2009, 18:40
Ik vraag me nou af, wat voor voordeel heb je om deze gitaar? En wat is de bedoeling hiervan, moet je nu als de body rechtshandig gebruiken of de hals rechtshandig? :???:

Nico2
21 mei 2009, 18:45
Als ik het goed zie op de laatste foto, dan bestaat de headstock uit 2 delen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat fender de headstock altijd uit een stuk maakt.

Johannes
21 mei 2009, 18:48
... de topkam lijkt ook wat aan de dikke kant.

barno
21 mei 2009, 18:52
Als ik het goed zie op de laatste foto, dan bestaat de headstock uit 2 delen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat fender de headstock altijd uit een stuk maakt.

idd, daar lijkt het wel op, op de grote foto ook te zien verschil verkleuring lak.
mij lijkt de afronding van aangelijmde stuk ook iets te grote radius?

Mr.Fingers
21 mei 2009, 19:48
Nu zie ik de lijn ook. De hiel klopt ook niet qua afmetingen & vorm. Het zou een vroege ibanez kunnen zijn.

Aca Ilic
21 mei 2009, 19:51
guys, ik zei het toch, neeeeeeeeeepppppppppppppp

geert1976
21 mei 2009, 20:02
Nu zie ik de lijn ook. De hiel klopt ook niet qua afmetingen & vorm. Het zou een vroege ibanez kunnen zijn.

Dat is inderdaad een Japanse Hals die gebruikt werden door Fuji Gen en Matsumoku, Fender is uit 1 stuk