PDA

View Full Version : Mystic - Organix (melodieuze metal)



Fusion
21 mei 2009, 17:03
Na een periode van weinig tijd en last van nare RSI, ben ik nu weer langzamerhand aan t spelen :) :) :) Dit is een nummer wat ik eindelijk (qua structuur) af heb kunnen maken. Nog niet echt gemixt, geen zang nog, en uiterst slordig ingespeeld. De tekst zal gaan over hoe we allemaal verbonden zijn in deze schepping, en hoe wij vooral als mens verantwoordelijk zijn voor elkaar, de dieren en de natuur om ons heen.

Organix (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=7621015)

ExplorerNut
21 mei 2009, 20:17
Mooooooooi! :lovelove: Duidelijke (oudere) Dream Theater invloeden, heel goed. Met gevoel gespeeld ook.

Mijn bevindingen:
- Ik vond de bas alleen soms een vreemde noot aanslaan
- En ik vond de bas iets te hard in de mix zitten
- Ik zou het einde nog meer de climax van het nummer maken, dan denk ik aan losgaan, langer, en dan nog een sneller tempo met flink soleren

Fusion
22 mei 2009, 12:05
Hee thanks! Ik krijg de DT invloed vaak te horen, maar ik hoor dat zelf eigenlijk niet zo haha. Je had gelijk over de bas qua volume! Ik heb een poging gedaan eea te mixen. De link is hetzelfde maar ik heb een beetje met de balans van de instrumenten getspeeld, that's it.

Ik ben een ontzettende newbie mbt mixen dus ik hoor GRAAG commentaar op de mix!!

glennshred
22 mei 2009, 13:48
Je maakt knappe dingen, maar ik vind dat de gitaren wat te hard en te
luid in de mix zitten..

De gitaren kunnen ook wel wat vetter, klinken redelijk droog.. hebben wel
een aangename sound, clean parts zijn heel goed, de bass kan mss wel is
een keertje te luid naar voor komen maar daar zou ik me niet al te veel
zorgen over maken.

Voor de rest mooi gespeeld en met gevoel. :)