PDA

View Full Version : Les paul of SG



AdriaanVw
21 mei 2009, 11:52
Dag allemaal!

ik ben op zoek naar een goeie les paul of SG, mijn budget is 400 euro, echt niet meer.

Als er iemand een goed model weet, kun je dan zeggen wat voor model?

Alvast bedankt voor de moeite

GRTZ ADRIAAN

Blend
21 mei 2009, 11:59
Gast, denk je nou echt dat hier nuttige reacties op komen?

1) heb je zelf al gezocht?
2) wat voor muziek wil je gaan maken?
3) wat voor versterker heb je?

AdriaanVw
21 mei 2009, 12:06
Ok sorry...

Ik had gedacht aan een epiphone SG400 antique ivory of een Epiphone Les Paul Standard EB Ebony.

Ik speel vooral rock muziek: hardrock (ACDC) punkrock (Greenday).

En ik speel met een fender stage 100 versterker.

Luke-wannabe
21 mei 2009, 12:11
Gast, denk je nou echt dat hier nuttige reacties op komen?

1) heb je zelf al gezocht?
2) wat voor muziek wil je gaan maken?
3) wat voor versterker heb je?
Pff dude chill..

Aan de TS: Voor mij is het verschil tussen een LP en een SG (zeker in die prijsklasse) dat een LP dikker en dichtgesmeerder klinkt en een SG helderder en opener. Vraag is dus wat wil je: Slash of Angus Young?

Mukkez
21 mei 2009, 12:14
SG!



motivatie: gewoon, die vind ik beter.

geert1976
21 mei 2009, 12:29
SG van vanwege Angus, en is voor punkrock iets geschikter, is iets scheller qua geluid.

SG is ook comfortabeler dan een LP

wil je trouwens nieuw of 2e hands?

AdriaanVw
21 mei 2009, 12:48
speelt voor mij niet echt een rol.

maar het is misschien slimmer om een nieuwe te kopen..., behalve als je echt iets goedkoops hebt gezien in de buurt van Brugge...

Muzieknono
21 mei 2009, 13:00
Kijk ook eens naar het merk Vintage, zijn geen verkeerde gitaren en niet duur.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Mufftin
21 mei 2009, 13:09
het hoeft niet perse slimmer te zijn om een nieuwe te kopen, soms kom je tweedehands juist de modellen tegen die nieuw niet betaalbaar zijn maar wel beter. Ik zeg SG heb zelf ook een Sg en is perfect voor punk en zeker voor AC/DC.

Spitfire
21 mei 2009, 13:41
Pff dude chill..

Aan de TS: Voor mij is het verschil tussen een LP en een SG (zeker in die prijsklasse) dat een LP dikker en dichtgesmeerder klinkt en een SG helderder en opener. Vraag is dus wat wil je: Slash of Angus Young?

Respect dat jij altijd zo vriendelijk kan reageren op het soort topics die 10x per dag voorkomen :)

Mufftin
21 mei 2009, 13:52
je raakt er aan gewend. Het is hetzelfde als een duitser je vraagt waar de wiettent is elke dag, na de 10 keer ga je ze ook niet toeschreeuwen.

Liquid_Metal
21 mei 2009, 14:27
Respect dat jij altijd zo vriendelijk kan reageren op het soort topics die 10x per dag voorkomen :)

Je zou nu toch moeten weten dat er steeds mensen blijven komen die het doen. Door ze af te zeiken stopt het niet, net zo min als door vertellen hoe het wel moet, hoewel de nieuwe persoon in kwestie het dan wel weet.
Beste actie is denk ik gewoon negeren als je er gek van wordt. Doe ik ook :).

Voor punkrock zou ik inderdaad voor een SG gaan, hoewel ik van beide modellen niet echt fan ben.

AdriaanVw
21 mei 2009, 15:02
Ja oké,

Ik ga SG kopen, maar zijn er nog andere modellen buiten de epiphone SG400 antique ivory die tog eens de moeite zijn om eens te testen?

thomas_lc
21 mei 2009, 18:16
Zoals gezegt werd de vintage gitaren en je zou eventueel op marktplaats kunnen kijken voor wat 2de hands gibsons voor een leuk prijsje:supercool:

AdriaanVw
22 mei 2009, 11:01
Ik denk toch dat ik voor een epiphone ga, trouwens, welke gibson is er zo interessant op marktplaats?

Ik ga morgen naar een gitaar winkel en ik zou graag weten wat ik zeker eens moet uittesten, geen te dure gitaren, anders verwachten ze nog dat ik daar zo'n dure gitaar koop.

Ik test daar eerst en vooral de epiphone SG400 antique ivory, die hebben ze daar, heb ik reeds gecheckt en als ze de Epiphone Les Paul Standard EB Ebony als ze die daar hebben test ik die ook.

Welke vintage modellen en welke andere epiphones moet ik testen, geen gitaren die veel meer dan 400 euro kosten...

macwilliams
22 mei 2009, 11:24
Waarom niet tweede hands?

AdriaanVw
22 mei 2009, 13:18
ik weet niet, mijn ouders hebben liever dat ik een nieuwe koop...
vanwege garantie en zo...

Ik ga alleszins naar die winkel, daarvoor moet ik nog niet direct een gitaar kopen, ik heb de sg400 antique ivory trouwens ook al tweede hands zien staan voor een mooi prijsje met originele kist (275 euro), maar ik wil tog eerste eens weten of het wel de moeite is. Die tweede hands gitaar staat wel nogal ver van bij mij te koop...

Het zou dan nog eens zoveel benzine kosten, en ik moet van mijn ouders ook dat nog eens betalen, en die nieuwe is niet zo ver... 150 km dichter, kan ik net zo goed die nieuwe kopen, en dan heb nog eens die garantie. Is het niet?

Luke-wannabe
22 mei 2009, 13:45
Respect dat jij altijd zo vriendelijk kan reageren op het soort topics die 10x per dag voorkomen :)
Ach ik vind het altijd ontzettend triest als mensen met 3 posts echt bikkelhard worden afgezeken. Die komen hier nog maar net kijken, dus weten nog helemaal niet hoe het er hier aan toe gaat.

@ Adriaan: Ga gewoon lekker naar de muziekwinkels en check gewoon een paar verschillende modellen. Niet alleen SG's maar ook een Telecaster bijvoorbeeld. Ligt vrij dicht bij een SG in de buurt, dus misschien is dat ook wel wat voor je. Maar check ook Les Pauls, en misschien een Ibanezje. pak gewoon een aantal gitaartjes die in je budget liggen en ga eens lekker spelen. De gitaar die je het meest bevalt neem je mee naar huis!

bagheera
22 mei 2009, 14:41
+1
ga binnen en kijk naar al dat moois, en zeg tegen de verkoper dat je nogal nieuw bent in het hele gitaar gebeuren en vraag of hij je ter plekke niet kan bijstaan in je keuze.
Dat heb ik vroeger ook zo vaak gedaan en 400 Euro is al een mooi budget.

Het merk vintage heeft ook het sg model en in al die gitaren zitten wilkinson elementen, die zijn van goede kwaliteit, toch zeker voor een gitaar in die prijsklasse.

Een telecaster is natuurlijk ook een goede keus maar dan wel eerder voor Punk, voor rock a la AC/DC heb je een gitaar met dikke opgezwolle ballen nodig, en dan heb je een Humbucker nodig.

Even opgesomd:
- SG : epiphone, Vintage
- les paul : epiphone vintage
- telecaster: fender , squier
- en alles waar je oog op valt

AdriaanVw
22 mei 2009, 19:04
Oké!

Bedankt voor de hulp, ik ga morgen wat gitaren gaan testen en koop deze die me het meest bevalt.

frekie
23 mei 2009, 12:59
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe wijnrode Epi SG getest die er ontzettend lekker uitzag. Ik heb hem na 5 minuten weer terug gehangen, was gewoon geen muziek instrument, speelde niet, klonk niet, bleef niet op stemming.

Recent een vergeeld witte (hoe heet dat officieel) Epi SG/Les Paul met 3 humbuckers getest, ok op een goede amp, red knob Twin dacht ik. Heb ik me een half uurtje prima mee vermaakt, heel leuk dat midden element, voegt echt wat toe. Keek ik achterop, was gewoon Made in China.

Goed uitproberen dus liefst olv een ervaren gitarist.

geert1976
23 mei 2009, 13:47
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe wijnrode Epi SG getest die er ontzettend lekker uitzag. Ik heb hem na 5 minuten weer terug gehangen, was gewoon geen muziek instrument, speelde niet, klonk niet, bleef niet op stemming.

Recent een vergeeld witte (hoe heet dat officieel) Epi SG/Les Paul met 3 humbuckers getest, ok op een goede amp, red knob Twin dacht ik. Heb ik me een half uurtje prima mee vermaakt, heel leuk dat midden element, voegt echt wat toe. Keek ik achterop, was gewoon Made in China.

Goed uitproberen dus liefst olv een ervaren gitarist.

wat voor een merk was die wijnrode SG?

Bolder
23 mei 2009, 17:26
wat voor een merk was die wijnrode SG?


Ik heb een tijdje geleden een nieuwe wijnrode Epi SG getest die er ontzettend lekker uitzag

Is dit een grap?

Squier02
23 mei 2009, 20:17
Is dit een grap?

lezen doen we niet meer aan tegenwoordig! :seriousf:

geert1976
23 mei 2009, 21:03
Is dit een grap?

nope effe overheen gelezen:makeup:, maar zal wel chineze Epi SG zijn daar is wel meer gemopper over

Ferraririk
24 mei 2009, 19:44
Keek ik achterop, was gewoon Made in China.



nope effe overheen gelezen:makeup:, maar zal wel chineze Epi SG zijn daar is wel meer gemopper over

Jij leest wel over meer dingen heen volgens mij......

AdriaanVw
25 mei 2009, 19:34
Het is de Epiphone Les Paul geworden.

Na lang testen in de winkel (2 uur:)) besloot ik dat hij het beste klonk in mijn oren en dat hij het beste in mijn handen licht, de epiphone SG400 antique ivory vind ik maar niets...

Toch bedankt voor de tips...:chicken::chicken:

GRTZ ADRIAAN

Ferraririk
25 mei 2009, 19:38
Geweldige keus!

en de Versterkert?

LaurentB
25 mei 2009, 19:46
Het is de Epiphone Les Paul geworden.

Na lang testen in de winkel (2 uur:)) besloot ik dat hij het beste klonk in mijn oren en dat hij het beste in mijn handen licht, de epiphone SG400 antique ivory vind ik maar niets...

Toch bedankt voor de tips...:chicken::chicken:

GRTZ ADRIAAN

Goed gedaan! Eerst nadenken en dan nog eens even goed lang testen, zo moet je dat doen.

geert1976
25 mei 2009, 19:55
Jij leest wel over meer dingen heen volgens mij......

zoals:soinnocent:

Ferraririk
25 mei 2009, 20:03
Keek ik achterop, was gewoon Made in China.



nope effe overheen gelezen:makeup:, maar zal wel chineze Epi SG zijn daar is wel meer gemopper over


Zoiets? regenboog enzo

geert1976
25 mei 2009, 20:08
ik zeg niets verkeerd en mis ook niets, hoor enkel wel eens gemopper over de chinese Epi's, is hier op het forum vaker over gesproken, vanwaar er velen een Richwood LP/SG prefereren boven een Epi, niets nieuws en niet bijzonders.

Beter lezen en wil je persoonlijk worden, ga dan de Tina lezen of zo, maar doe dat niet op een forum, een beetje flauew vind je niet?