PDA

View Full Version : Danelectro "Dead On '67" Hornet reissue



j3r03n
21 mei 2009, 01:08
Danelectro heeft weer een nieuw model: De Danelectro "Dead On '67" Hornet reissue (http://www.danelectro.com/guitars_main.html)!

http://www.jaxmusicsupply.com/images/products/detail/AllHornets.JPG

Ik vond het jammer dat de Dano Pro en de 59 Dano zo snel uit de productie waren. De Dano '63 is maar een lelijk ding, maar deze maakt weer veel goed :D

Zie hier een filmpje (http://www.danelectro.com/video.html). Ik kan me niet herinneren dat de Dano's zo klonken :crazyhappy:

geert1976
21 mei 2009, 01:57
Zoals de gitarist/presentator al zegt "Soupet-up lipsticks" wat zoiets betekend als opgevoerd/uitgebreider vermogen

Apenzoon
21 mei 2009, 02:00
Ik vind dit eigenlijk juist het lelijkste model tot nu toe. De rest vond ik juist wel leuk, grappig.

barno
21 mei 2009, 08:51
ik kan mij geen GAS meer permitteren maar hopla, heb het weer zitten: de limey green vind ik geweldig!

Joey Handsome
21 mei 2009, 09:43
Wat een bruut model. Een Jaguar/Jazzmaster met een dikke reet. Ik zou wel eens een gele gitaar willen, juist omdat geel zo'n lelijke kleur is.

Les Paul R8
21 mei 2009, 09:48
Ik heb ze op de Musikmesse in Frankfurt gezien en gehoord. De body ziet er gewoon als plastic uit. Net of het geen echte gitaar is. Ze zijn gemaakt van basswood, werd mij verteld. Ik vond ze er eigenlijk wel grappig uitzien. Zelf niet op gespeeld, maar wel gehoord. En ik vond ze (zeker voor het geld) gewoon heel lekker klinken.

RobertoL
21 mei 2009, 09:53
Mooi ding. Zal ook wel niet zo duur worden(?).

hezz
21 mei 2009, 10:05
Die gele is nice, alleen jammer van die slagplaat. Had daar opzich wel andere opties in willen zien.

Dweezman
21 mei 2009, 11:52
Hoor erg veel gain en weinig 'hout'. Ben benieuwd naar de cleanere sounds.
Wel weer coolheid ten top.

j3r03n
21 mei 2009, 11:53
Inderdaad, deze is veel 'minder Danelectro' met name door die slagplaat. Ik moest ook meteen aan mijn Jaguar denken. Wel jammer dat ze hem niet in Keen Green hebben uitgevoerd, maar Limey Green kan mij ook wel bekoren :soinnocent: Danelectro heeft sowieso wel mooie verfpotjes op de plank staan. Al ziet de kleur er op het filmpje inderdaad wat vreemd uit...

Jay75
13 juli 2009, 11:27
http://www.danelectro.com/guitars_main.html

Heeft iemand ze al ergens gezien toevallig?
Of al bespeeld?

Harry
13 juli 2009, 12:04
nope, maar ik vind die Frank Kraaijeveld-bas wel erg leuk. Als ik bassist was wist ik het wel....

Die gitaren zijn ook leuk trouwens!

Les Paul R8
13 juli 2009, 12:07
Ik heb ze in Frankfurt gezien en gehoord. De body lijkt wel erg op plastic, door de manier van lakken. Je moet er van houden (ik vond het wel mooi eigenlijk). De klank is prima, zeker voor het geld. Ik heb ze niet zelf gespeeld, dus daar kan ik niets over zeggen.

Rinze
13 juli 2009, 12:35
De body bij Dano's is toch ook deels van kunststof, ik dacht masonite? Vroeger in ieder geval wel, ik dacht nu nog. De boven- en onderkant van de body is een plaat van dat spul en daartussen zit bij de reissues triplex (dacht ik), bij de originelen een raamwerk van latjes met een of andere prutvulling.

Les Paul R8
13 juli 2009, 13:21
De body bij Dano's is toch ook deels van kunststof, ik dacht masonite? Vroeger in ieder geval wel, ik dacht nu nog. De boven- en onderkant van de body is een plaat van dat spul en daartussen zit bij de reissues triplex (dacht ik), bij de originelen een raamwerk van latjes met een of andere prutvulling.

De Dead on is van massief basswood. Relatief duur voor Dano :D.

Rinze
13 juli 2009, 14:01
De Dead on is van massief basswood. Relatief duur voor Dano :D.

Private Stock :ok:

Jay75
13 juli 2009, 14:32
private stock? Wasda

Heb jij m?

Rinze
13 juli 2009, 14:35
private stock? Wasda

Heb jij m?


Dat was een grapje, als reactie op het basswood. Basswood zou dan bij Danelectro een luxe zijn, terwijl het een van de geodkoopste houtsoorten voor gitaarbodies is. Private stock is de benaming voor de duurste (zeg maar customshop) PRS-sen.

Blijft niet veel over van zo'n grapje als je het uit gaat leggen :dontgeti:

Les Paul R8
13 juli 2009, 15:19
Dat was een grapje, als reactie op het basswood. Basswood zou dan bij Danelectro een luxe zijn, terwijl het een van de geodkoopste houtsoorten voor gitaarbodies is. Private stock is de benaming voor de duurste (zeg maar customshop) PRS-sen.

Blijft niet veel over van zo'n grapje als je het uit gaat leggen :dontgeti:

Ik begreep hem wel hoor.....:ok:

Er is nog meer luxe aan de Dead on.....de body is curved ipv vlak.....Dus idd een Dano Private Stock :supercool:

Jay75
13 juli 2009, 23:41
Dat was een grapje, als reactie op het basswood. Basswood zou dan bij Danelectro een luxe zijn, terwijl het een van de geodkoopste houtsoorten voor gitaarbodies is. Private stock is de benaming voor de duurste (zeg maar customshop) PRS-sen.

Blijft niet veel over van zo'n grapje als je het uit gaat leggen :dontgeti:

Ahaaa, i see.
Tjsa, PRS is dan ook een merk waar ik niks mee heb ;)

Leuke dingen die Dano's

zoon van Piet
13 juli 2009, 23:53
De body bij Dano's is toch ook deels van kunststof, ik dacht masonite? Vroeger in ieder geval wel, ik dacht nu nog. De boven- en onderkant van de body is een plaat van dat spul en daartussen zit bij de reissues triplex (dacht ik), bij de originelen een raamwerk van latjes met een of andere prutvulling.

Masonite is geen kunststof, maar wat we hier hardboard noemen, geperste pulp.. de originele danos haden idd een raamwerk van latjes - écht hout! ;) .

aaronstonebeat
14 juli 2009, 00:59
Ik zat net in een ander topic met dit topic in mijn warhoofd.

Mijn gedachten op dat moment:

"Ik kan me trouwens voorstellen dat zo'n alternatieve materiaal keuze voor de body een heel eigen geluid aan een gitaar kan geven. Weinig sustain, verwacht ik zo. Maar waarom zou je daar geen bruikbare geluiden mee kunnen maken? Zonder kunstgrepen zal een gitaar ook nooit als een banjo klinken. Toch? Als je nu een beetje in die richting denkt. Een paar lekkere schelle single coils erop en flink erop rammen. Ik zie mezelf zo op een surfplank de baren berijden.

Ik weet het niet hoor, nog nooit op zo'n ding gespeeld; ik denk maar hardop."

vulvasonic
14 juli 2009, 01:00
Huh....., deja vu? :dontgeti:

aaronstonebeat
14 juli 2009, 01:09
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=BYUwDGLKF14) een verslagje van een kennelijk enthousiaste Danelectro-gebruiker (niet hetzelfde model, maar het lijkt me toch dezelfde categorie). Klinkt mij wel als een bruikbaar gitaargeluid in de oren.

zoon van Piet
14 juli 2009, 12:49
Ik zat net in een ander topic met dit topic in mijn warhoofd.

Mijn gedachten op dat moment:

"Ik kan me trouwens voorstellen dat zo'n alternatieve materiaal keuze voor de body een heel eigen geluid aan een gitaar kan geven. Weinig sustain, verwacht ik zo. Maar waarom zou je daar geen bruikbare geluiden mee kunnen maken? Zonder kunstgrepen zal een gitaar ook nooit als een banjo klinken. Toch? Als je nu een beetje in die richting denkt. Een paar lekkere schelle single coils erop en flink erop rammen. Ik zie mezelf zo op een surfplank de baren berijden.

Ik weet het niet hoor, nog nooit op zo'n ding gespeeld; ik denk maar hardop."

ik heb een originele 62-er dano gehad en laat mensen maar lullen over kwartiergezaagd en AAA enzo.. een goeie gitaar is een goeie gitaar en dit ding kostte weinig ( toen ik m kocht, althans..) en klonk waanzinnig goed. beetje kort en droog geluid, geen sustainende solistengitaar en niet geschikt voor snarentrekkers, want die alu-topkam ontstemt dan als de ziekte. Maar een van de beste slaggitaren die ik ooit had..

met mn stomme kop verkocht toen de prijzen opeens hoog werden.. grrrr..

Jay75
14 juli 2009, 16:16
Ik heb momenteel niks nodig, maar lijkt me wel een leuke surfgitaar :)

Ik zag op Sjock festival de band Southern Culture on the Skids en de gitarist ( Rick Miller = GENIAAL ) speelde ook op een oude Dano.

zoon van Piet
14 juli 2009, 16:43
blabla Southern Culture on the Skids .

Rick rulez! en ik had dus precies zo'n Millermodel ,et 1 pu en dolphin head..

kuttekut, wat heb ik gedaan..

Jay75
14 juli 2009, 18:26
Haha, iets heel doms!

Tof dat je SCOTS kent! LOVE 'M!

geert1976
15 juli 2009, 01:13
ik heb een originele 62-er dano gehad en laat mensen maar lullen over kwartiergezaagd en AAA enzo.. een goeie gitaar is een goeie gitaar en dit ding kostte weinig ( toen ik m kocht, althans..) en klonk waanzinnig goed. beetje kort en droog geluid, geen sustainende solistengitaar en niet geschikt voor snarentrekkers, want die alu-topkam ontstemt dan als de ziekte. Maar een van de beste slaggitaren die ik ooit had..

met mn stomme kop verkocht toen de prijzen opeens hoog werden.. grrrr..

60's en 70's Dano's waren goed, de Longhorn bas was jaren de main axe van Rinus Gerritsen van de Earring, die was helemaal gek op dat ding, er zijn ook ontzettend veel foto's van hem daarmee te vinden, op veel earring LP's is de Dano te horen en ja ook op Radar Love hoor je de Dano knorren, tot zijn grote verdriet werd zijn Dano ooit gestolen in en speelde hij verder op zijn zelfgemaakte Darwin 1 Bas zijn zelfgemaakte Double Neck bas, de Darwin 2 is ook rechtsreeks van de Dano Longhorn afgeleid

Pepe
15 juli 2009, 02:14
Ik had zo'n silvertone amp in case, amp was kapot maar de gitaar prima, bleef slecht in stemming wel. Verkocht voor een daddy 'o yellow '59 reissue. Ook prima maar niet zo doorleefd geluid natuurlijk, niet dat akoestische. Later vergeleek ik die eens met een originele Dano die in de winkel slingerde, een uitgewoond en afgebladderd ding. Wat me opviel, een groot verschil in output. De oude Dano klonk 2x zo hard als de reissue. De output van de pickups was ongeveer gelijk dus dat lag echt aan de gitaar zelf. Opmerkelijk.

Uiteindelijk ook de reissue verkocht. Het zijn echte leuke gitaren maar hij kreeg te weinig speeluren tussen de rest.

zoon van Piet
15 juli 2009, 12:47
De vibe en sound van mijn ouwe dano heb ik niet teruggevoeld op de RI. Leuke gitaren, voor weinig geld. maar niet te vergelijken met het origineel - misschien toch kwartiergezaagd AAAA-hardboard?
de schakeling van de oude U2 was volgens mij anders, dat 2xharder was in serie, zoals bij een humbucker.. De mijne had maar 1 pu, ging niet harder dan de RI, maar klonk veel opener, 'akoestischer'( precies zoals je zegt..) en gewoon heerlijk..
de negatieve punten van ouwe dano's: slechte mechanieken ( en ook nog eens veertig jaar oud), twijfelachtige octaafzuiverheid, snaren benden was vragen om problemen en het fretwerk laat vaak te wensen over - met name boven de 12e fret. destijds was dat allemaal niet belangrijk, benden of boven de 12e spelen bestond toen niet..

Ik heb met Rinus Gerritsen opgenomen en hij had nog steeds verscheidene ouwe dano's. Hij gebruikte enkel de dano-achtige dubbelhals omdat die long- en shortscale gaf. Hij vertellde dat hij de feedbackneigingen van danelectro's verhielp door een bout/contrabout in de body aan te brengen - en net zo lang te draaien tot de piep weg was...

geert1976
15 juli 2009, 12:55
De vibe en sound van mijn ouwe dano heb ik niet teruggevoeld op de RI. Leuke gitaren, voor weinig geld. maar niet te vergelijken met het origineel - misschien toch kwartiergezaagd AAAA-hardboard?
de schakeling van de oude U2 was volgens mij anders, dat 2xharder was in serie, zoals bij een humbucker.. De mijne had maar 1 pu, ging niet harder dan de RI, maar klonk veel opener, 'akoestischer'( precies zoals je zegt..) en gewoon heerlijk..
de negatieve punten van ouwe dano's: slechte mechanieken ( en ook nog eens veertig jaar oud), twijfelachtige octaafzuiverheid, snaren benden was vragen om problemen en het fretwerk laat vaak te wensen over - met name boven de 12e fret. destijds was dat allemaal niet belangrijk, benden of boven de 12e spelen bestond toen niet..

Ik heb met Rinus Gerritsen opgenomen en hij had nog steeds verscheidene ouwe dano's. Hij gebruikte enkel de dano-achtige dubbelhals omdat die long- en shortscale gaf. Hij vertellde dat hij de feedbackneigingen van danelectro's verhielp door een bout/contrabout in de body aan te brengen - en net zo lang te draaien tot de piep weg was...

ah jij kent hem?:cheerup: (ik vind het een geweldige bassist:cheerup:), tjemig kun je niet een van mijn gitaren door hem laten signeren?, ben earringfan in hart en nieren:crazyhappy:

beruk
15 juli 2009, 13:01
Ik vind die Danelectro gitaren heel ok eruit zien, dat el cheapo uiterlijk schreeuwt om lo-fi Modern Lovers punk. Maar ja geen LH hé! Heb er dus wel spijt van dat ik niet een U2 heb gekocht toen die in de re-issue kwamen...

Harry
15 juli 2009, 13:24
60's en 70's Dano's waren goed, de Longhorn bas was jaren de main axe van Rinus Gerritsen van de Earring, die was helemaal gek op dat ding, er zijn ook ontzettend veel foto's van hem daarmee te vinden, op veel earring LP's is de Dano te horen en ja ook op Radar Love hoor je de Dano knorren, tot zijn grote verdriet werd zijn Dano ooit gestolen in en speelde hij verder op zijn zelfgemaakte Darwin 1 Bas zijn zelfgemaakte Double Neck bas, de Darwin 2 is ook rechtsreeks van de Dano Longhorn afgeleid

Frank Kraaijeveld, de bassist van de Bintangs, speelt ook al zo'n 40 jaar op een Longhorn. Het ding ziet er geweldig uit met alle slijtage- en bloedplekken erop. Die van hem is ook niet echt octaafzuiver, maar met wat duw- en trekwerk krijgt hij er toch iets lekkers uit.

zoon van Piet
15 juli 2009, 13:25
ah jij kent hem?:cheerup: (ik vind het een geweldige bassist:cheerup:), tjemig kun je niet een van mijn gitaren door hem laten signeren?, ben earringfan in hart en nieren:crazyhappy:

Hij is een geweldige bassist en een heel aardige vent! En 20 jaar later kent ie me nog steeds..Maar ik zie hem zelden of nooit, helaas.

beruk
15 juli 2009, 13:33
In de gitarist van deze maand staat een interview met em waar hij uitgebreid verteld over die Longhorn bassen. Met foto: dat ding ziet er uit.....!!!!

Harry
16 juli 2009, 10:31
heb ik gezien, leuk interview ook. Hij heeft me die bas een keer in mijn handen gedrukt, dat was een mooi moment.