PDA

View Full Version : Huren van powerconditioner!



sebastiaan88
20 mei 2009, 19:10
Hee Jongens niet echt een vraag voor rack, maar omdat er hier veel gasten zijn met verstand van powerconditioners stel ik hier even de vraag.

Wij moeten zaterdag met de band spelen met een spanningstoevoer vanaf een generator.
Nu ben ik elektrotechneut;) en weet ik dat die je dure CAE3+ (en alle andere elektrische apparatuur) zo over de huizen heb met die pieken.
Dus de vraag luid:

Waar kan ik een powerconditioner huren. En dan niet alleen voor mijn rackje, maar ook voor de andere gitarist, de toetsenist, de bassist en de mengtafel op aan te sluiten.

Wie heeft hier ervaring mee? (omgeving rotterdam, papendrecht of hoeksche waard)

Kind regards, Sebastiaan

Erik70
20 mei 2009, 19:27
beetje off topic, maar net niet helemaal...


Ik zat te denken : "Zou zoiets in je rack ook niet afdoende kunnen zijn??"
http://www.alternate.nl/html/product/Stekkerdozen/Trust/Surge_Guard_PW-3100/-1045980/?tn=HARDWARE&l1=Energie&l2=Stekkerdozen

sebastiaan88
20 mei 2009, 20:58
Ja idd zat daar ook aan te denken voor de piekspanningen idd, bedankt voor het meedenken iig, alleen dat werkt niet voor spanningsdrops/schommelingen denk ik, nu hoop ik dat het niet heel dramatisch is emt die aggeregaat maargoe je weenie;)

srv-man
20 mei 2009, 21:44
Niet echt R'dam, maar hier http://pspawoerden.nl/pspa/PSPA%20Prijslijst%202008.pdf kost hij 12,50/dag.
Een lokale verhuurder zal er toch ook wel één hebben.

Ik heb er trouwens zelf net 1 voor € 350 gescoord in nieuwstaat. Gezien de rest van je spullen lijkt me dat toch een haalbare investering.

Liquid_Metal
20 mei 2009, 22:43
Als het daar bestaat zal het ongetwijfeld ook dichterbij te vinden zijn. Dure spullen zijn vaak wel te huur. Ik zou zeggen: google is your friend.

sebastiaan88
22 mei 2009, 11:04
Heee thx people, ik heb de organisatie zover gekregen een generator met powerconditioner te huren dus daar belde ze me net over dat dat gelukt was. Een van KWS dus ga zo eens ff loeren op de website wat het precies is. Idd SRV-MAN hij zou er idd een keer moeten komen. Maar omdat ik voornamelijk nog kleinschalig in kroegjes bezig was, vond ik het nog niet echt nodig, maar nu gaan we steeds meer op buiten podia staan en dan word je er al snel mee geconfronteerd!

Thx for the response!

hole
22 mei 2009, 15:44
Maar omdat ik voornamelijk nog kleinschalig in kroegjes bezig was, vond ik het nog niet echt nodig, maar nu gaan we steeds meer op buiten podia staan en dan word je er al snel mee geconfronteerd!!

Ik zou haast zeggen JUIST in kroegjes heel nuttig. Op zo'n festival is de prik meestal wel goed geregeld, maar in zo'n kroeg zit je op de groep met de ijskast, friteuse en wasdroger in het personeels hok........

sebastiaan88
22 mei 2009, 19:21
Ja daar zeg je wat;)
Maar nu is het weer net niet het niveau festival maar meer het niveau buurtfeest:P dan vind ik het risico met een gehuurd aggregaatje iets hoger dan bij een kroeg maargoed dat is een andere discussie, en stiekem weet ik gewoon dat je gelijk hebt, is een beetje hetzelfde als autorijden zonder verzekering, alleen zit je daarbij dan nog met een wettelijke verplichting;)

Ok genoeg onzin gelult...
Ik denk dat ik maar op zoek moet gaan naar een goeie powerconditioner, iemand die zijn verloren tijd hierin wilt steken en lekker offtopic ene goedkoop maar goed type wilt rondbazuinen in dit (off)topic;) be my guest.. Verder denk ik dat het zo wel geregelt is wat betreft die aggregaat, als die gewoon een interne"powerconditioner" heeft zal t wel goed zijn...

Grtz sebas

Robert H
25 mei 2009, 10:56
Misschien begeef ik me op glad ijs, maar het lijkt erop dat hier een oplossing voor een niet/nauwelijks bestaand probleem wordt gezocht. Wij draaien met de band op jaarbasis tientallen feesttenten en buitenpodia maar gebruiken geen enkele vorm van powerconditioning. De enige beveiliging die we hebben is onze eigen stroomverdeling met snelle zekeringautomaten. Die vliegen er echter alleen maar uit als er aan de podiumkant iets verkeerd gaat. Dus in het geval van teveel apparaten op een fase of kortsluiting. Tegen spanningspieken of een afwijkende frequentie zijn wij niet beschermd. Hoewel je zou kunnen denken dat bij ons dus regelmatig dingen stuk gaan of opgeblazen worden, is het tegendeel waar. In onze set zitten diverse spullen die theoretisch erg slecht reageren op "vuile stroom". Denk aan digitale mengtafels, bewegend licht, keyboards, effecten en uiteraard de racks van de gitarist en mezelf (bassist). Toch draaien wij al járen volledig probleemloos.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat onze roadmanager erg streng en consequent is waar het op stroomvoorziening aankomt. Hij neemt altijd ruim van tevoren contact op met de organisator en geeft daarbij duidelijk aan wat de bedoeling is. Ook wordt het aggregaat op locatie steevast door onze techneuten onder de loep genomen. Zitten we samen met de friettent en draaimolen op een 32A-aansluiting? Is er geen aardpen geslagen? Is de frequentie te hoog? Eerst oplossen, anders blijft het vanavond erg stil en donker.

Kortom: Met een fatsoenlijk aggregaat is het risico op problemen verwaarloosbaar. Op zo'n bouwmarkt-generatortje zou ik niet durven te spelen, maar die dingen komen wij dan ook nooit tegen.