PDA

View Full Version : Nieuwe amp gezocht!



SGbanez
20 mei 2009, 17:58
Hey,

Ik ben eigenlijk al een flinke tijd op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel nog steeds op m'n vox transistorgevalletje, maar ik wil nu weleens iets met buizen. Ik heb dus al wat rond zitten kijken en ik heb al een paar opties op een rijtje gezet.

De sound waar ik naar op zoek ben is vrij breed eigenlijk. Ik speel vooral classic rock, zoals AC/DC, Aerosmith, Led Zepp en Guns n Roses, maar ook dingen zoals Hendrix. (om maar wat te noemen). Ik wil tegelijkertijd eigenlijk ook wel een wat modernere sound kunnen creëren. Denk dan aan Foo Fighters/Airbourne/Velvet Revolver. Samengevat: strakke classic/moderne (blues)rocksound. Blues gaat er ook heeeel goed in bij mij. Clean of clean met een randje is voor mij dus ook wel belangrijk.

Ik wil de amp dus thuis gaan gebruiken en eventueel om (kleinere) gigs mee te geven. Ik speel trouwens op een Gibson SG special. En m'n budget gaat in het uiterste maximaal tot 1000 eu. Als daar tenminste een supergeschikte kickass amp voor te koop is. Anders is het waarschijnlijk wat minder. Combo of Halfstack mag allebei. Halfstack vind ik toch wel vetter, maar of het financieel gezien kan...

Wat opties:

Blackstar HT-5
Nog niet uitgeprobeerd, maar ben na een enthousiast verhaal van een vriend eens gaan zoeken en hij lijkt perfect te zijn, behalve dan dat hij misschien niet luid genoeg zou zijn... Misschien in combinatie met een 4x12cab?

Marshall JVM
Heb de 215C uitgeprobeerd bij Feedback. Geweldig. Alleen de hoogste gain modi zijn voor mij een beetje overbodig. En de prijs natuurlijk. Erg jammer.

Marshall Modern Classic
De 50W combo uitgeprobeerd. Vond m een erg mooie clean sound hebben, maar de OD vond ik toch wat achterblijven bij de JVM. Niet bijzonder goed vergeleken hoor. Maar in dit geval zou mijn voorkeur denk ik toch uitgaan naar de JVM. Is trouwens ook echt niet te tillen in je eentje...

Marshall JTM60/45
Ik zie deze voor leuke prijzen op marktplaats staan. Ik weet dat Angus Young op JTM45 speelde, maar ik vraag me af of deze amps leuk te oversturen zijn naar een wat andere sound dan die van hem. Wat ik zoal lees en hoor is dat het echte bluesbakken zijn.

Orange Tiny Terror
Ik vind de Orange sound echt leuk, alleen vind ik ze ook behoorlijk duur... Nog niet op gespeeld, maar wat ik ervan heb gehoord spreekt me behoorlijk aan.

Vox AC15
Heb gespeeld op de AC15. Erg mooie sound imho, maar veel te weinig overdrive mogelijkheden. Misschien een andere versie van de AC15?

Dus brandt allen los met opmerkingen/aanbevelingen of andere suggesties.
Uw bijdrage wordt bij voorbaat zeer gewaardeerd:hippie:

Dankeee!!!

E-J
20 mei 2009, 18:01
Wat dacht je hiervan. Ik zocht hetzelfde geluid... en vond deze versterker.

http://www.youtube.com/watch?v=WrGO4lTcZYI

SGbanez
20 mei 2009, 18:12
Ja ziet er super uit, maar ligt toch een aardig eind boven m'n budget.

Lexvandoef
20 mei 2009, 18:15
Over die AC15, wat bedoel je met niet genoeg overdrive mogelijkheden? Het is inderdaad geen multichannel versterker, maar met een goed clean als basis kan je met wat od-pedalen heel veel kanten op!.

Ohja, pm! ;)

SGbanez
20 mei 2009, 18:22
Nou, ik wil dus eigenlijk zo weinig mogelijk pedalen gebruiken. En zonder pedaal issie geloof ik amper te oversturen. Kan dat ik het mis heb hoor. En ik vraag me ook sterk af of het sowieso wel de sound is die ik zoek.

Lexvandoef
20 mei 2009, 18:23
Zonder pedalen issie goed te oversturen hoor, geen enkel probleem! Je moet alleen wel de topboost open draaien.

SGbanez
20 mei 2009, 20:06
Ik zal de volgende keer eens kijken dan bij Feedback met m'n tubescreamer! Nog andere suggesties? Ik zou vooral meer over die JTM willen weten...

Squier02
20 mei 2009, 21:16
Ik speel over een JTM30, ben er erg tevreden over. Zelfs met mijn goedkope strat krijg ik er nog een lekkere classic rock sound uit. En clean klinkt hij ook heerlijk :hippie: