PDA

View Full Version : HOOK Captain 34



VanMeekeren
20 mei 2009, 14:31
Hallo,

Korte vraag, ik kan een HOOK Captain kopen voor een dikke 2000 EUR. (Alleen top)

Is dit wat een redelijke prijs? Ik zou zeggen van wel, maar weet het niet geheel zeker. Op de site worden geen prijzen vermeldt.

Van Meekeren

Rick trodat
20 mei 2009, 14:38
Wat is een dikke?

Nieuw kan je em voor € 2700,- krijgen met wat onderhandeling.:soinnocent:

Je zal er geen spijt van krijgen in ieder geval. Dat ding is van hoge kwaliteit en klinkt als een dijk.

VanMeekeren
20 mei 2009, 14:43
Dat van de kwaliteit staat buiten kijf. Maar ik ben nog student. ;)

Het is niet een heel dikke 2000, hoor.

Henri H
20 mei 2009, 14:49
Ik heb ze een paar maanden geleden op MP wel 's voor €1900,- voorbij zien komen dacht ik.
Bedenk wel dat de HOOK het beste tot z'n recht komt met een goeie cab.
De 2x12 HOOK cab klinkt als een dijk, maar kost nieuw rond €900,- dacht ik?

VanMeekeren
20 mei 2009, 14:50
Ik heb HOOK een mailtje gestuurd met hun prijzen voor een 212. Heb nog niks ontvangen. Ik meende zelf dat de prijzen rond de 750-800 lagen.

Nielsje
20 mei 2009, 14:52
Pff... 'dikke 2000'.. je kan natuurlijk ook gewoon het bedrag vertellen, dat redeneert iets makkelijker vriend.
Volgens mij heeft Lex destijds z'n setje (top + cab + flightcases) voor een 'dikke 3000' gekocht.

Lastig hè? Weet je nog niets..

macwilliams
20 mei 2009, 14:59
Maar dan heb je wel een "dikke" amp....

VanMeekeren
20 mei 2009, 15:07
Pff... 'dikke 2000'.. je kan natuurlijk ook gewoon het bedrag vertellen, dat redeneert iets makkelijker vriend.
Volgens mij heeft Lex destijds z'n setje (top + cab + flightcases) voor een 'dikke 3000' gekocht.

Lastig hè? Weet je nog niets..

:seriousf: .. Dan ben ik denk ik nog goedkoper uit. Gezien Lex het cabinet en de case dan voor €1000 EXACT heeft gehaald. ;)

Nee, serieus. 2075 is de prijs... leuk prijsje toch?

guitarguru
20 mei 2009, 15:46
:seriousf: .. Dan ben ik denk ik nog goedkoper uit. Gezien Lex het cabinet en de case dan voor €1000 EXACT heeft gehaald. ;)

Nee, serieus. 2075 is de prijs... leuk prijsje toch?

Tja.......als ik zie hoe ik altijd (slecht) wegkom met verkochte spulletjes, denk ik dat je moet rekenen met ca. 2/3 van de nieuwwaarde. Dus in dit geval zou ik 1800 willen uitgeven c.q. 'resoluut bieden'.

Rick trodat
20 mei 2009, 16:52
Gaat het trouwens om een el34 of om een omgebouwde 6l6 omgebouwd tot el34?

levi
20 mei 2009, 16:57
Ja maar die captain is echt nog maar een paar maanden uit toch??
Dus zullen ze niet snel verlagen in prijs denk.
Ik zit te geilen op die R20 combo O.O die is zwaar chill!!!
Maar heb geen 2700 euro's :P

Lexvandoef
20 mei 2009, 17:00
Pff... 'dikke 2000'.. je kan natuurlijk ook gewoon het bedrag vertellen, dat redeneert iets makkelijker vriend.
Volgens mij heeft Lex destijds z'n setje (top + cab + flightcases) voor een 'dikke 3000' gekocht.

Lastig hè? Weet je nog niets..

Niks geen 'dikke' 3000, gewoon 3000e rond. Nog steeds geen slechte deal vind ik, aangezien de set helemaal compleet was met cases ed, en allerlei toebehoren als speakerskabels enzo.

@ts, tsja, nieuw kosten ze officieel 2800e, dan vind ik 2000e niet eens zo'n verkeerde prijs, meestal betaal je 2dehands tussen de 60% en 70% van de nieuwwaarde. En je krijgt sowieso geen spijt van de aankoop ;).

Henri H
20 mei 2009, 19:52
Ja maar die captain is echt nog maar een paar maanden uit toch??
Dus zullen ze niet snel verlagen in prijs denk.
Ik zit te geilen op die R20 combo O.O die is zwaar chill!!!
Maar heb geen 2700 euro's :PEr staat een 2e handsje op MP:

http://link.marktplaats.nl/252548228

Oh, en die Captain is toch zeker wel al 2 jaar op de markt ofzo?

the sure thing
20 mei 2009, 22:43
JA, de captain is al een paar jaar op de markt. Er zijn oudere en nieuwere versies. Verschillen in eindbuizen en latere versies hebben o.a. ook andere trafo's! De ene is dus de andere niet.

Een HOOK van een paar maanden oud voor EUR 2.000 is OK, ik zou voor een HOOK die ouder is dan een jaar en waar flink op gespeeld is, onder de EUR 2.000 gaan zitten.

Volgens mij gingen de eerste HOOK versterkers destijds nieuw voor EUR 2.500 over de toonbank.

Ik vind het echt geweldige en veelzijdige versterkers.

levi
21 mei 2009, 00:17
Er staat een 2e handsje op MP:

http://link.marktplaats.nl/252548228

Oh, en die Captain is toch zeker wel al 2 jaar op de markt ofzo?

Ohh nice niet een verkeerde prijs ook !!!
Maar me hand gebouwde telecaster is in de maak! Heb geen centjes meer voor een dure R20 :S
zielig he!
Een vriend van mij wil ook een HOOK en die treed meestal wel op bij grote evenementen. Misschien Wil hij hem wel kopen :P

future2future
21 mei 2009, 11:26
2000 E vind ik geen slechte prijs opzich...

ieme
21 mei 2009, 17:15
ik gok dat dit om de ivory versie van wouter bloemen gaat

sjaak1990
21 mei 2009, 17:40
Wel een stevige prijs maar ook niet veel te duur.
Net zon ding live gehoord, pff zeg wat een sound. Je hoort echt dat het in de vingers zit bij die amp, heerlijk.

Erikt
21 mei 2009, 20:44
Is die 2750 euro nieuw met of zonder cabinet? Mocht ie zonder geleverd worden is 2000 sowieso een lekkere deal!

VanMeekeren
21 mei 2009, 20:50
Is die 2750 euro nieuw met of zonder cabinet? Mocht ie zonder geleverd worden is 2000 sowieso een lekkere deal!

Dat is zonder cabinet. Nieuwprijs met cabinet ligt rond de 3750?

Henri H
21 mei 2009, 21:11
Dat is zonder cabinet. Nieuwprijs met cabinet ligt rond de 3750?Ik denk dat je 'm nieuw incl. cab wel voor rond de €3500,- hebt.

shredneck
23 mei 2009, 00:35
ik gok dat dit om de ivory versie van wouter bloemen gaat

Dat zou maar zo kunnen want dat is een enorme gearhead, maar goed, dat zijn de meesten van ons hier denk ik.

Ik heb zelf niks met HOOK amps. Hoewel ze prima door de mix heenprikken blijft het altijd enigzins "plat" klinken in mijn oren. Het is slechts een kwestie van smaak.

Henri H
23 mei 2009, 00:44
Dat zou maar zo kunnen want dat is een enorme gearhead, maar goed, dat zijn de meesten van ons hier denk ik.

Ik heb zelf niks met HOOK amps. Hoewel ze prima door de mix heenprikken blijft het altijd enigzins "plat" klinken in mijn oren. Het is slechts een kwestie van smaak."Plat" ????
Wat bedoel je daarmee? Ik denk dat je de HOOK's goed kent, ik daarentegen heb er maar een klein half uurtje op gespeeld, maar was zwaar onder de indruk.
Vooral het cleane kanaal vond ik super maar ook de beide drive kanalen waren zeer OK. Ik heb echter weinig ervaring met vergelijkbare amps.

future2future
23 mei 2009, 00:52
Dat zou maar zo kunnen want dat is een enorme gearhead, maar goed, dat zijn de meesten van ons hier denk ik.

Ik heb zelf niks met HOOK amps. Hoewel ze prima door de mix heenprikken blijft het altijd enigzins "plat" klinken in mijn oren. Het is slechts een kwestie van smaak.

Grappig: Versterkers en dergelijke blijven natuurlijk subjectief maar plat is niet een omschrijving die je vaak hoort ivm een hook. Hoe bedoel je plat? in sound of in feel? en leg is uit waarom? ik geef er geen waarde oordeel aan, maar ben gewoon benieuwd!

shredneck
23 mei 2009, 01:25
Grappig: Versterkers en dergelijke blijven natuurlijk subjectief maar plat is niet een omschrijving die je vaak hoort ivm een hook. Hoe bedoel je plat? in sound of in feel? en leg is uit waarom? ik geef er geen waarde oordeel aan, maar ben gewoon benieuwd!


Hoi Michael, ik stuur je ff een pm.

sjaak1990
23 mei 2009, 01:29
Ik heb er zelf dus niet door gespeeld maar vond hem vooral erg touch sensitive klinken en heerlijk dynamisch en alles behalve vlak klinken. Maar er dus niet zelf door gespeeld dus kan er niet veel over zeggen dan.

shredneck
23 mei 2009, 01:49
Ik heb er zelf dus niet door gespeeld maar vond hem vooral erg touch sensitive klinken en heerlijk dynamisch en alles behalve vlak klinken. Maar er dus niet zelf door gespeeld dus kan er niet veel over zeggen dan.

Probeer er eens 1 uit, wie weet is het je geluid.

shredneck
23 mei 2009, 01:56
"Plat" ????
Wat bedoel je daarmee? Ik denk dat je de HOOK's goed kent, ik daarentegen heb er maar een klein half uurtje op gespeeld, maar was zwaar onder de indruk.
Vooral het cleane kanaal vond ik super maar ook de beide drive kanalen waren zeer OK. Ik heb echter weinig ervaring met vergelijkbare amps.


Gozer, een HOOK is way beyond een JVM, dat dat even duidelijk is. Dat is geen vergelijk, dus dat jij je dat half uur geamuseerd hebt, dat geloof ik best! :-)

Heb je die JTM45 klonen geprobeer bij Erik? Dat is echt een goeie deal en zeker met de mullard/mercury serie krijg je een waanzinnige sound. Opendraaien en doe de Pete Townshend windmill.

guitarguru
23 mei 2009, 10:15
Heb je die JTM45 klonen geprobeer bij Erik? Dat is echt een goeie deal en zeker met de krijg je een waanzinnige sound. Opendraaien en doe de Pete Townshend windmill.

Wwooo, waar heb je het hier precies over?? Ben zwaar geinteresseerd nml......



(over gearheads gesproken.....)

guitarguru
23 mei 2009, 10:16
Heb je die JTM45 klonen geprobeer bij Erik? Dat is echt een goeie deal en zeker met de mullard/mercury serie krijg je een waanzinnige sound. Opendraaien en doe de Pete Townshend windmill.


Sorry, even off topic:
Mullard/Mercury serie????

Henri H
23 mei 2009, 11:04
Gozer, een HOOK is way beyond een JVM, dat dat even duidelijk is. Dat is geen vergelijk, dus dat jij je dat half uur geamuseerd hebt, dat geloof ik best! :-)

Heb je die JTM45 klonen geprobeer bij Erik? Dat is echt een goeie deal en zeker met de mullard/mercury serie krijg je een waanzinnige sound. Opendraaien en doe de Pete Townshend windmill.Nee, ik ben nog nooit bij Erik geweest, ik heb de HOOK een keertje in Rijssen getest.
Als ik 's in de buurt ben ga ik er zeker 's kijken.

Henri H
23 mei 2009, 13:56
Maar nu weet ik nog steeds niet wat je nu precies met "plat" bedoelt, of moet ik hem vergelijken met de JTM45 klonen?
Wat kosten die trouwens?

guitarguru
23 mei 2009, 14:08
Maar nu weet ik nog steeds niet wat je nu precies met "plat" bedoelt, of moet ik hem vergelijken met de JTM45 klonen?
Wat kosten die trouwens?

Over wat voor amps hebben we het dan specifiek? Ben ook wel benieuwd.

sjaak1990
23 mei 2009, 14:11
Probeer er eens 1 uit, wie weet is het je geluid.

Ga ik zeker eens doen :)
Ben op het moment tevreden en ga niet proberen ontevreden te worden ;) Denk dat het iets te vintage voor me is, heb al een nog meer vintage amp en moderner wil er misschien nog wat tussenin, behalve de DSL.

Duidelijk een veel hogere klasse dan een JVM, dat hoor je in een paar tellen. En dat mag ook wel want hij kost het dubbele ;)

shredneck
23 mei 2009, 19:47
Sorry, even off topic:
Mullard/Mercury serie????


zei ik Mullard, foutje, ik bedoelde MUSTARD.


Er zijn een aantal soorten die Erik heeft, 1 ervan heeft Mustard caps en een MM uitgangstrafo. Toffe sound.

shredneck
23 mei 2009, 19:50
Over wat voor amps hebben we het dan specifiek? Ben ook wel benieuwd.

HOOK.

Maar ik ervaar het scheurgeluid enigzins als van een pedaal, enigzins eendimensionaal. Ik speel overigens zelf met pedalen, gewoon vanwege het gemak, maar ik prefereer mijn eigen geluid boven dat van de HOOK. Ik speel met een fulldrive voor een plexi van Metropoulis, hoog volume en dan de rest met de volume van je gitaar.