PDA

View Full Version : BRIAN SETZER ORCHESTRA na 9 jaar terug in Europa, 15 juli Amsterdam



rockandrolling
20 mei 2009, 09:04
YES!!!
Groot nieuws, eindelijk na Stray Cats en Setzer Trio nu het ECHTE werk!!!

Brian Setzer Orchestra exclusief naar Nederland.

Gitarist/zanger en drievoudig Grammy Award winnaar Brian Setzer komt op 15 juli met zijn Brian Setzer Orchestra naar Nederland. Setzer, tevens bekend als frontman van het rockabillytrio de Stray Cats, behaalt al jaren grote internationale successen met zijn rockende bigband. Op 15 juli staat dit unieke swingspektakel in de Heineken Music Hall. Kaartverkoop start aanstaande zaterdag.

Het Brian Setzer Orchestra speelt een mix van swing, rockabilly en jumpblues en kan door de combinatie van Setzers wereldberoemde gitaarwerk en het arsenaal aan koperblazers met recht de meest rockende bigband ter wereld worden genoemd.

Ondanks grote populariteit in Europa is deze band hier slechts zelden live te zien. Concertzalen verkopen in de VS (en Japan) steevast uit, fans mogen zich dan ook gelukkig prijzen dat deze legende met zijn veelgeprezen orkest afreist naar Amsterdam want naast één festivaloptreden in Finland is dit de enige Europese show in 10 jaar!

BRIAN SETZER ORCHESTRA
15 juli – Heineken Music Hall, Amsterdam
aanvang: 20.00 uur

Entree: 49,- (excl. servicekosten)

De voorverkoop start aanstaande zaterdag om 10.00 uur door Ticket Service via de grotere postkantoren, de grotere Free Record Shops, VVV’s en GWK’s, 0900-3001250 (45 ct.p.m), www.ticketservice.nl en de bekende voorverkoopadressen.

hole
20 mei 2009, 09:25
Wat is je bron?

Op de site van HMH noch op ticketservice vind ik er iets over :(

wel een berichtje op Oor.nl....

rockandrolling
20 mei 2009, 09:53
Wat is je bron?

Op de site van HMH noch op ticketservice vind ik er iets over :(

wel een berichtje op Oor.nl....

Mijn bron is de nieuwsbrief van www.rock-n-roots.nl, dat is ook de concertorganisator van Gary Moore / Jan Akkerman in Augustus.

Ik zie dat het ook op Briansetzer.com staat nu

hole
20 mei 2009, 09:57
Dan zeg ik

:cheerup::cheerup::cheerup:

Live in Japan heb ik helemaal grijs gedraaid, en ook zijn kerst DVD.....

Meer mensen die gaan?

rockandrolling
20 mei 2009, 10:17
Dan zeg ik

:cheerup::cheerup::cheerup:

Live in Japan heb ik helemaal grijs gedraaid, en ook zijn kerst DVD.....

Meer mensen die gaan?

Nou ik ga 10000% zeker! Dit is zo bijzonder! Kan bijna niet voorstellen dat iemand dit aan z'n neus voorbij laat gaan...

Squier4ever
20 mei 2009, 15:42
Ik heb afgelopen jaar de Stray Cats al gezien en dat was geniaal, maar ik weet niet of ik wel geld heb! Tering!

sjoerd5
20 mei 2009, 16:19
GVD in het kwadraat, dan ben ik net op vakantie.

nielsduursma
20 mei 2009, 16:21
GVD in het kwadraat, dan ben ik net op vakantie.

En ik zit in China om op te treden wss.... Balen....:makeup:

Harry
20 mei 2009, 16:29
als het effe kan ben ik er zeker bij!!!!

rickert
20 mei 2009, 16:44
Ik ben dan verdorie ook op vakantie:( Zou er bijna toch voor heen en weer rijden.

rockandrolling
20 mei 2009, 16:59
Ik ben dan verdorie ook op vakantie:( Zou er bijna toch voor heen en weer rijden.

verplaatsen die vakantie ! :lp: ;)

Eko
23 mei 2009, 22:32
Hebbes die kaarten!!!!! Ik was in Nuerenberg voor het werk en mijn vrouw heeft ( met mijn creditcardgegevens de kaarten gekocht terwijl ik van niets wist. Suprise is een understatement zullen we maar zeggen. Vorig jaar wilde ik er voor naar Amerika reizen om ze eindelijk live te zien. Uiteraard heb ik Brian wel vaker gezien met Stray Cats en met de Nashvilians , maar nog nooit met de BSO.
Dit wordt echt helemaal te gek!!!!!

Luca P
26 mei 2009, 17:12
...moet zelf spelen....
gvdrrrrrrrrrrr.............gggvvvvvvdddddddrrrrrrr rrrrr....

Harry
26 mei 2009, 17:25
shit man! Dat is balen, of het zou in het voorprogramma moeten zijn..

Mijn vriendin kan ook niet, die baalt er ook flink van. Ze is dan net op vakantie...

schizo910
26 mei 2009, 18:02
IK BEN DAN FOKKING OOK AL OP VAKANTIE :o :( :mad:

rockandrolling
26 mei 2009, 19:20
IK BEN DAN FOKKING OOK AL OP VAKANTIE :o :( :mad:

Das balen zeg, je zou er toch zeker bijna je vakantie voor verzetten... :(

Les Paul R8
26 mei 2009, 19:46
En ik heb mijn kaarten inmiddels binnen :hippie:

Luca P
26 mei 2009, 22:48
shit man! Dat is balen, of het zou in het voorprogramma moeten zijn..

Mijn vriendin kan ook niet, die baalt er ook flink van. Ze is dan net op vakantie...

.....en wat doet meneer zelf??
:soinnocent:

Fender75
27 mei 2009, 16:21
Kaarten besteld, ik ga ook!!

Eko
29 mei 2009, 00:05
Yep , we zouden een gitaarforum drankje aan de bar moeten krijgen!
Ik heb zelfs kleding besteld/gekocht voor die avond. Paarse Drapejacket met creepers. Brian watch it!!

Harry
29 mei 2009, 09:35
.....en wat doet meneer zelf??
:soinnocent:


we gaan later nog een keertje :ok:

schizo910
29 mei 2009, 10:38
Das balen zeg, je zou er toch zeker bijna je vakantie voor verzetten... :(

Verzetten? Haha, wordt een beetje prijzig concertkaartje dan :seriousf:

Gelukkig heb ik de man al meer dan eens mogen aanschouwen...
Maar het blijft balen, ja...

Vetzak
1 juni 2009, 12:33
Godnondejezus, ik zie dit nu pas! Gelukkig zijn er nog kaarten...

guitartub
2 juni 2009, 08:40
Na verleden jaar het SC concert te hebben gezien is dit dus een MUST!!
Mijn dochter heeft de kaarten geregeld!!
Dat wordt weer GENIETEN!!!

Eko
5 juni 2009, 07:42
Als het goed is dan is m`n nieuwe drapejacket klaar en kan ik in vol ornaat naar HMH. Watch out Brian!

rockandrolling
5 juni 2009, 10:12
Als het goed is dan is m`n nieuwe drapejacket klaar en kan ik in vol ornaat naar HMH. Watch out Brian!

Drapejack? Klinkt erg rockabilly, heb alleen geen idee hoe dat eruit ziet! :B

Eko
5 juni 2009, 20:32
Kijk eens op Bennies Fifties in Scheveningen. Kijk bij jackets en daarna bij Drapejackets. Ik heb hem besteld in Deep Purple met wit Ocelot bont op de revers en op de mouwen. Ik ben nogal lang en hij wordt op maat gemaakt ( de mouwen) om goed met optredens te gebruiken.

rockandrolling
6 juni 2009, 16:28
Kijk eens op Bennies Fifties in Scheveningen. Kijk bij jackets en daarna bij Drapejackets. Ik heb hem besteld in Deep Purple met wit Ocelot bont op de revers en op de mouwen. Ik ben nogal lang en hij wordt op maat gemaakt ( de mouwen) om goed met optredens te gebruiken.

Gechecked, en het is inderdaad en toffe jacket!

hezz
13 juni 2009, 13:49
Ik ben ook van de partij! :cheerup: Heb er zo'n zin in!!!!

Hotrod
17 juni 2009, 05:48
Het is hard maar waar. De vakantie is niet meer te verzetten....:???: Heb daarom nog twee kaarten in de aanbieding.Zijn de echte ticketservice kaarten dus geen geprint A4'tje. Rock&Roll!!!!

Luca P
17 juni 2009, 17:46
Het is hard maar waar. De vakantie is niet meer te verzetten....:???: Heb daarom nog twee kaarten in de aanbieding.Zijn de echte ticketservice kaarten dus geen geprint A4'tje. Rock&Roll!!!!


Ik wil wel maar moet zelf spelen.....gvvvvddrrgfyigu

Harry
10 juli 2009, 11:27
dat is best kut, aan de ene kant mag je blij zijn dat je een optreden hebt, maar dat had dan ook wel een dagje eerder of later mogen zijn....


Zou het echt al om 20.00 uur beginnen? Of is dat het voorprogramma?

Eko
10 juli 2009, 16:26
Volgens mij is er geen voorprogramma......... Gewoon the real deal. Ooooooooh ik kan niet wachten.

Harry
13 juli 2009, 12:05
als ik me niet vergis speelt Misschief in het voorprogramma.

hezz
13 juli 2009, 19:23
Hoelaat denken jullie dat het concert afloopt? Om half 11 al gaat de laatste trein naar Maastricht..

Eko
13 juli 2009, 20:16
Kan ook de eerste trein nemen..................

hezz
14 juli 2009, 14:25
Kan ook de eerste trein nemen..................

Nou, het zou anders toch wel heeeel fijn zijn de reis nog binnen de OV periode te kunnen maken! Anders had het me ook geen fuck geboeid hoor :)

hezz
14 juli 2009, 23:54
Dat de kaarten nog niet uitverkocht zijn verbaasd me een beetje.

Harry
15 juli 2009, 12:16
ik vind het zelfs verbijsterend....

hezz
15 juli 2009, 15:37
Ik hoorde net vandaag dat het toch nog uitverkocht was. God ik heb er zin in! We zitten nu nog in de trein naar Amsterdam Centraal, eventjes rondlopen en eens langs de string.

Mocht iemand straks een klein aziatisch ventje in paars t-shirt zien, that's me.

DTmaster
15 juli 2009, 17:11
hahahahaha zal het onthouden, heb er zelf ook veel zin in, ik ken de man niet zo goed maar ben benieuwd wat mij vanavond te wachten staat.

hezz
16 juli 2009, 02:09
Zo, net terug in Maastricht!

Die man kan spelen zeg en ook weer machtig hoe leuk ze een show neerzetten! Jammer dat ik het toch niet allemaal heb mee kunnen krijgen, zijn na Stray Cut Strut richting het station gelopen (±10:15 was dit volgens mij) maar ik ben blij toch een aantal must-listen nummers te hebben gehoord.

Wel echt een kut voorprogramma zeg.. had van mij weggelaten mogen als ik eerlijk mag zijn, maar dat gevoel was natuurlijk ook wat versterkt doordat wij graag zoveel mogelijk mee wouden krijgen van BSO.

Verder vond ik het publiek een beetje tegenzitten van waar ik stond, no offense. Ergens halverwege het voorprogramma kwam opeens een groep engelsen aanzetten die zich gewoon voordrongen en pal voor mij (kleine aziaat in paars) en anderen (aantal dames, kleinere mannen, langere mannen) gingen staan. Nou, die idioten zijn er door ons wel even op aangesproken waar bijna een kleine ruzie uit is ontstaan. Als je zo laat komt aanzetten vind ik het echt een debielen-actie om dat te flikken, ga je maar achteraan aansluiten had je maar eerder moeten komen.

Verder ook niet echt actief volk. Ik ben echt de type die een topband helemaal wil supporten, lekker juichen, meeklappen, dansen en er gewoon een tof feestje van bouwen. Dat BSO het in het algemeen gezien vooral moest hebben van bezoekers in de 40-60e leeftijd snapte ik bij voorbaat natuurlijk al en dat is ook helemaal geen punt, maar dat hoeft toch niet een reden te zijn de band alleen maar wat aan te staren? Maargoed, hopelijk was dat in de rest van de zaal wat anders of misschien ben ik gewoon anders gewend.

Wel een beetje jammer voor Brian dat z'n opening finaal fout ging :makeup:
Maar hij heeft het daarna echt tofjes goedgemaakt! En ik moet de man toegeven dat 'ie er zeer scherp uitzag!

Voor mij in ieder geval echt een geslaagde dag! En dan nu lekker crashen.. :rockon:

repoman616
16 juli 2009, 02:15
hallo ik hou niet van oude mensen muziek

Luca P
16 juli 2009, 02:57
hallo ik hou niet van oude mensen muziek

....misschien omdat je nog een jochie bent...?

a.c.
16 juli 2009, 07:22
het was gaaf. wat wil je nog meer: een gouden gretsch voor een bigband!!!

AoDf
16 juli 2009, 08:32
Wel echt een kut voorprogramma zeg..

Die gitarist had wel meesterlijke dansjes op de vierkante meter!

Harry
16 juli 2009, 10:25
ja, die dansjes waren geweldig, verder sprak het me niet zo aan.


BSO was helemaal geweldig, sfeertje was inderdaad wat tam, maar dat stoorde me niet echt.

Les Paul R8
16 juli 2009, 11:34
Het voorprogramma had van mij ook weggelaten mogen worden.

De opening van BSO was voor mij een duidelijk teken dat Brian aan de CMW zou moeten....:) Was wel erg jammer dat de Fender het juist op dat moment begaf. Ik had een beetje het gevoel dat daardoor de hele BSO in de eerste nummers er nog niet lekker in zat. Vanaf de Dirty Boogie zag je dat iedereen er meer plezier in kreeg en vanaf dat nummer was het gewoon een super concert.

Wat kan die Setzer heerlijk spelen en wat is zo'n big band lekker om naar te luisteren. In ieder geval erg genoten!

Rooligan
16 juli 2009, 11:40
ja, die dansjes waren geweldig, verder sprak het me niet zo aan.
.

Die gitarist van het voorprogramma had een k*tgeluid, had een rat in zijn broek (vandaar de danspasjes) en kauwde op een spaanse peper (gezien zijn gezichtsuitdrukkingen). Verder waren ze niet echt slecht, maar staan natuurlijk mijlenver van het hoofdprogramma.

Setzer gaf op mij een vermoeide indruk, maar na een aantal nummers was die grijns van plezier niet meer van zijn gezicht te meppen. Alhoewel ik het jammer vond dat Bernie en Kevin er niet bij waren, hebben deze drummer en trompetist zichzelf positief bewezen.

Zeer geslaagde avond!

nickofzo
16 juli 2009, 18:15
het idee vind ik wel erg leuk, van de bigband,
maar prefereer toch de echte rockabillysound

hezz
16 juli 2009, 18:58
Dat ze even met z'n drieën speelden vond ik ook wel een erg fijne afwisseling, maar de toevoeging van een bigband vind ik geweldig! Echt een muur van spectaculair geluid wat op je af komt dat een mooie brug slaat tussen rockabilly en jazz/swing.

hezz
17 juli 2009, 20:58
:crazyhappy:

Geweldig was dit he?!

http://www.youtube.com/watch?v=XnO_69KCVkw

cosmos
20 juli 2009, 12:21
Ik vond het eerlijk gezegd behoorlijk tegenvallen. Afgezien van een nogal mat publiek vond ik het geluid niet geweldig. Die echo op de zang zal er wel een beetje bij horen, maar het maakte dat het leek alsof je in de ArenA stond ipv de HMH. Dat was de week ervoor bij Dave Matthews wel anders. Al met al een flinke tegenvaller, heb het dan ook niet uitgezeten maar ben op tijd weggegaan.. :(

AoDf
20 juli 2009, 17:24
Ik had ook wel iets meer van het geluid verwacht, juist in de HMH. Met de bigband werd het een beetje een brij en toe vond ik. Het trio vond ik daarentegen best gedefinieerd klinken.

Eko
2 augustus 2009, 10:29
Ik had nog geen tijd vanwege de vakantie om even te reageren. BSO was geweldig om eens in NL te hebben. Het was bijna 10 jaar geleden dat de BSO in EU was.
Brian zal wel altijd op z`n geliefde oude Fender amps blijven spelen en van mij moet ie dat ook vooral doen. Het geluid is weergaloos goed. Wij stonden bijna vooraan en daar was het helemaal top. Ik heb trouwens nog geen andere amps gezien en gehoord die dit geluid en die uitstraling hebben.
Ik mistte veel van de normale Bigbandleden misschien dat dat bijdroeg aan het minder strak klinken. De 3 mansformatie is de setting waarin Brian excelleert. Hij is en blijft de beste Rockabilly speler qua techniek en die komt dan tot z`n recht.
Ik ben een groot fan en speel dezelfde stijl muziek en kan er van genieten als een kind , met geld , in een snoepwinkel.
Brian had er na het debacle met de openingsact duidelijk zin in en speelde met groot plezier en liet merken en rustig op los te fiegelieren. Veel van z`n solo`s bevatte nogal wat improvisaties en hij kon er soms geen genoeg van krijgen. Wel moet ik zeggen dat ik z`n geluid mooier vind met een normale signature i.p.v. zo`n hotrod die over het algemeen iets teveel tophoog heeft naar mijn smaak.
Volgende keer weer! ( liefste trouwens met Nashvillians , dan zit er een boogie-pianist bij).