PDA

View Full Version : pedals mesa mark3



fenderben
20 mei 2009, 07:15
Hey Muzikanten, vraagje over het aansluiten van de pedaaltjes voor crunch en lead op de mesa mark3: kunnen deze aangesloten worden met een stereo (3p) jackplug? Dwz liggen met min/massa polen in de mesa aan elkaar? Wordt nu namelijk aangesloten met 2 mono jacks, maar wil deze in de pedalboard aansluiten met 1 stereo jackpug. bvd, FB

iWishmaster
20 mei 2009, 09:06
Een Mark 3 heeft 2 aansluitingen voor footswitches, 1 mono en 1 stereo jack. De mono is voor de Clean/Crunch, de stereo voor de Lead en GEQ (3 schakelaars in totaal, tenzij je geen GEQ hebt). Wanneer je een verloopstukje maakt van 2 mono pluggen naar een stereo kabel en aan het andere einde een stereo jack naar een pedaal met 2 footswitches dan zou dat moeten werken.

Of is dit niet wat je bedoelt? Je verhaal is nogal onduidelijk namelijk.

interessander
20 mei 2009, 09:52
Als ik het goed begrijp wil je crunch en lead tegelijkertijd aansluiten?
Gebruik je de originele pedalen of heb je een switcher?

fenderben
20 mei 2009, 14:22
Als ik het goed begrijp wil je crunch en lead tegelijkertijd aansluiten?
Gebruik je de originele pedalen of heb je een switcher?

Nee wil de crunch en lead niet tegelijk aansluiten. Heb nu 2 mesa pendaaltjes met 2 mono-plug kabels naar de mark 3 (voor crunch en lead). Ik wil eigenlijk de 2 pendaaltjes aansluiten op een stereo jackplug zodat maar 1 kabel (3 aderig) met stereo jack naar de mesa loopt (daar splitst het zich weer in 2 mono-jack's). Als de schakeling zodanig is dat ze beide naar aarde (ground) schakelen heb je in principe maar 1 ' aarde' draadje nodig en 2 schakeldraden. dus zou een stereoplug kunnen.
Lastig uit te leggen....

fenderben
20 mei 2009, 14:25
Een Mark 3 heeft 2 aansluitingen voor footswitches, 1 mono en 1 stereo jack. De mono is voor de Clean/Crunch, de stereo voor de Lead en GEQ (3 schakelaars in totaal, tenzij je geen GEQ hebt). Wanneer je een verloopstukje maakt van 2 mono pluggen naar een stereo kabel en aan het andere einde een stereo jack naar een pedaal met 2 footswitches dan zou dat moeten werken.

Of is dit niet wat je bedoelt? Je verhaal is nogal onduidelijk namelijk.

Mark 3 heeft 3 aanslutingen voor switches 2x mono voor crunch en lead en 1x stereo voor eq en reverb (uiteraard de full loaded versie)!

iWishmaster
20 mei 2009, 14:30
Mark 3 heeft 3 aanslutingen voor switches 2x mono voor crunch en lead en 1x stereo voor eq en reverb (uiteraard de full loaded versie)!

De grounds van de switches zijn intern gewoon verbonden, dus dat kun je in de kabel uiteraard ook doen. Ik dacht dat de reverb niet schakelbaar was op de Mark III, maar blijkbaar wel dus :).

interessander
20 mei 2009, 14:58
Volgens mij is het gewoon mogelijk, net zoals de EQ en Reverb inderdaad samen op een stereo jack zitten.
Ik doe het andersom en schakel mijn lead en crunch vanaf een stereoplug uit mijn midi-switcher naar een dubbel mono y-kabel.
Reverb en EQ ga ik waarschijnlijk ook nog programmeren samen met de fx. (ook fully loaded)

Welke stripe heb je, en top of combo?

interessander
20 mei 2009, 14:59
De grounds van de switches zijn intern gewoon verbonden, dus dat kun je in de kabel uiteraard ook doen. Ik dacht dat de reverb niet schakelbaar was op de Mark III, maar blijkbaar wel dus :).

Als het goed is gaat de reverb van zacht naar harder en niet van aan naar uit, behalve als je de reverb knop echt op 0 zet.

fenderben
20 mei 2009, 19:18
Volgens mij is het gewoon mogelijk, net zoals de EQ en Reverb inderdaad samen op een stereo jack zitten.
Ik doe het andersom en schakel mijn lead en crunch vanaf een stereoplug uit mijn midi-switcher naar een dubbel mono y-kabel.
Reverb en EQ ga ik waarschijnlijk ook nog programmeren samen met de fx. (ook fully loaded)

Welke stripe heb je, en top of combo?

Dat is inderdaad de bedoeling: vanuit een stereo jackplug 'vanuit mijn pedalbord (met 3d switches) naar 2 mono kabels en mono jacks. In de pedalbord kan ik per switch dan nog een effect (of meerdere) mee laten schakelen (booster voor crunch kanaal). Reverb gaat inderdaad niet uit maar harder/zachter. Ik heb sinds een half jaar een mark 3 blue stripe long head met 2 thiele 1x12" celestion speakers. Hoe werkt dat met midi-switcher? Welk effect(en) gebruik jij? Welke speakerkast gebruik jij of heb je een combo?

interessander
20 mei 2009, 20:01
Ik heb een Red stripe long head met een ENGL 4x12.
Ik heb een laney babelswitch om effecten in twee loops te switchen, hier hangen een rocktron intellifex en een korg tuner in. De laney kan dmv 2 stereojacks 4 kanalen switchen, deze mute ook mijn tuner bijvoorbeeld. hiervoor deed ik dit ook via een pedalboard met een looper/switcher.