PDA

View Full Version : Iemand bekend met Tanglewood??



Shay
23 maart 2003, 22:46
Ik was gister ffjes in rockpalace voor snaren (heb ik super slinky van ernie ball genomen die ik nooit meer neem dus) en probeerde daar een Tanglewood electro-akoestische gitaar uit. Opvallend dat ie heel licht speelde (ala ibanez) en een mooie klank had. Nu speel ik niet veel akoestisch maar ik ga er wel een halen over een week of 2. Heeft er een van jullie ervaring met deze gitaren??

7th heaven
26 maart 2003, 20:12
tangle wood bedoel je niet lake wood?

Shay
27 maart 2003, 11:17
Nee echt, Tanglewood .. ik vind ze echt lekker spelen maar ze kosten iets van 325 euro .. en ik heb het over de electro-akoestische!! Tot nu toe alleen gezien bij rockpalace.. Ook bij harmony-central staat e.e.a. over ..

Wat is een goeie (lieft electro-akoestisch) voor ca. 200 euro die licht bespeelbaar is !!!

help

7th heaven
27 maart 2003, 13:41
ken ik niet misschien is het wel eigen import net zoals dean bij feedback

Moonchild
29 maart 2003, 20:53
Ja ik ken het wel, er stond eenr review van in een ouder Guitarist, had wel goede kritieken gehad

Shay
30 maart 2003, 00:34
Was vandaag in feedback en die deans vind ik minder dan de tanglewood terijl die dean 500 euro is .. vind ik veels teveel

7th heaven
30 maart 2003, 14:21
Op 2003-03-30 00:34, schreef Shay:
Was vandaag in feedback en die deans vind ik minder dan de tanglewood terijl die dean 500 euro is .. vind ik veels teveel


check crafter dan ff die zijn veel beter dan dean

Luca P
25 maart 2006, 09:26
En vele jaren later speel je nog steeds een Tanglewood?

Deze heeft wel wat. En dan voor die prijs...
http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/stockDetails.asp?cID=186&sID=1494

Merc Wiersma
25 maart 2006, 12:02
Ik heb er zelf niet één, maar wel beluisterd in een muziekzaak. Ik vond de Tanglewood tussen de 350 en 400 Euro erg goed klinken. Volgens mij is de prijs/ kwaliteitverhouding van dit opkomende merk erg goed te noemen. Ook de goedkopere modellen hebben al een massief bovenblad.

savecracker85
25 maart 2006, 13:55
een tijdje terug zag ik er een hangen bij de soundplaza... De verkoper was er heel erg enthousiast over, en vond het een van de beste in die prijsklasse (300 euro).. Idd met een massief bovenblad, goede stemmechanieken en stevige kopsbevestiging.. Ik vond hem zelf ook erg lekker spelen en klinken... Alleen ben ik electrisch gitarist en verder geen kenner in de akoestische wereld :)

piezo
25 maart 2006, 21:54
Pas geleden beluisterd, even bevingerd. Van dàt exemplaar viel mij op dat de bassen heel goed waren maar de hoge snaren zeer iel en "rinkelig". Heel vreemde combi.