PDA

View Full Version : Brugpickup bassplate



Aca Ilic
19 mei 2009, 18:58
Hello guys,

weet toevallig iemand of deze bassplate ( zoals op L. Fralin brugpickups) ook in Nederland los te krijgen is.
Alvast bedankt
Alex

Antoon
20 mei 2009, 10:06
Ik heb er vroeger eentje bij Erik van de haar gekocht maar ieder langwerping rechthoekig MAGNETISCH stukje staal dat in het gat past is goed. In tegenstelling tot wat hier soms beweerd wordt is de telecaster base plate altijd van STAAL. In het begin was dat stukje verzinkt later werd het verkoperd. Ongeveer 1mm dik, met gaatjes aan de uiteinden voor de elementschroeven of bevestigen met dubbelzijdig tape, plaatje moet geaard worden.

olaftheholy
20 mei 2009, 10:24
+1

Wat die meneer hierboven zegt, staal met coppershot!
Um princip is elk stuk staal, evenredig met dubelzijdige tape of contactlijm goed...
Pickup is vaak aan de plate geaard, brug hoeft dan niet meer al is dubbel en star grounded wel veiliger...

G.G.
20 mei 2009, 15:32
Heb ik ook op mijn essen strat zitten op het brugelement. Het loont zich om verschilende plaatjes te maken van verschillend materiaal en dikte want dat scheelt in klank.

Apenzoon
20 mei 2009, 15:51
Wat verandert er nu eigenlijk aan je klank als je zo'n plaatje eronder doet?

Chris Winsemius
20 mei 2009, 16:00
Geluid wordt (subtiel) ietsje brighter, vetter en het volume neemt subtiel wat toe. Afhankelijk van "het totaal" 'n leuke optie imho.

G.G.
20 mei 2009, 16:07
Geluid wordt (subtiel) ietsje brighter, vetter en het volume neemt subtiel wat toe. Afhankelijk van "het totaal" 'n leuke optie imho.

Inderdaad, het gaat om "het totaal" Een baggerklank wordt niet ineens subliem, het geeft een klein beetje finetuning bij iets dat er al is. Het is geen barbapappa tovertruc.

Aca Ilic
20 mei 2009, 16:23
hey guys,

thansk voor jullie duidelijkheid. Ga eentje dan toch zelf fabriceren als het zo is...
mzzl
Alex

Apenzoon
20 mei 2009, 21:26
Ja, ik ga het misschien ook wel eens proberen! Eens kijken wat het oplevert. :)

G.G.
21 mei 2009, 12:56
Ook hier wat uitleg:

http://www.singlecoil.com/shop.html

http://singlecoil.com/frmset.html