PDA

View Full Version : Madamp A15Mk2 Deluxe



strate
19 mei 2009, 17:51
Hoi Allemaal,

na lang twijfelen en uren op internet te hebben gezocht heb ik toch besloten om mn '59 bassman RI te koop te zetten. (als er iemand geinteresseerd is, let me know;))
nu ben ik dus naar een nieuwe amp aan het zoeken. ik kom eigenlijk op twee versterkers uit: de hughes and kettner statesman dual el84 en de Madamp A15Mk2 Deluxe.

ik ga zo snel mogelijk (heb er nu nog even geen tijd voor) in een winkel die statesman uitproberen, dus daar hoeft niet al teveel over worden gesproken.
over de Madamp daarintegen is niet al teveel info, heb al wel wat discussies op het gitaarforum over de Madamp gelezen en de soundclips op de site beluisterd. de soundclips klonken errug goed en het lijkt me gaaf om zelf zo'n ding in elkaar te zetten. maar omdat je zo'n ding niet even uit kunt proberen zou ik graag aan jullie wat info willen vragen.

waar ik naar opzoek ben is een WARM geluid met een lekker overdrive kanaal. reverb moet er ook bij zitten, en die is er bij te kopen (bouwen) voor de Madamp. qua muziek richt ik me nu voornamelijk op hendrix. maar het is niet zo dat ik echt dé hendrix sound zoek. Mijn eissen zijn warm en dynamisch (het moet dus niet doods klinken).
zit ik bij zo'n Madamp dus aan het goede adres? en is het misschien beter om voor de M15 te kiezen? hebben die EL buizen?
over de overdrive maak ik me geen zorgen, dat zit wel goed zo te horen;) maar clean is belangrijker voor me dan overdrive, en zit daar ook een goede, warme clean in?

misschien nog leuk/handig om te weten waarom ik de bassman weg doe: ik zoek wat meer mogelijkheden dan zo'n vintage versterker. ik wil ook lekker kunnen scheuren, een reverb hebben, wat meer klankmogelijkheden, en gewoon de sound van de bassman bevalt me niet zo (al denk ik toch soms nog wel van: damn, wat klinkt dit eigenlijk toch goed! maar toch niet echt iets voor mij).

het klinkt misschien nogal raar dat een bassman niet bevalt terwijl ik hendrix speel, ik hoop dat jullie er een beetje begrip voor hebben;) en misschien is het nogal een onduidelijk verhaal, sorry..

tot slot nog even iets anders, waar ik al eerder een forum over heb gehad en hier eigenlijk niet bijhoort: (als ik het naar de elektrische gitaren rubriek moet verplaatsen, tell me) ik zit er ook serieus over te denken andere pickups in mn strat (classic '60s) te stoppen.
-van zandt's
-fender 57/62
-lollars
-...
hier zoek ik ook weer warm en dynamisch. maar rechtvaardigt het de prijs? of kan ik beter voor alleen een hals element kiezen? en maakt het een wezenlijk verschil? en welke is dan de beste keus?
ik heb hier al eerder over gevraagd, maar kom er echt niet uit. hopelijk kunnen jullie me nog iets meer vertellen!

humbucker
19 mei 2009, 18:57
over de amp kan ik kort zijn, daar weet ik niet zo veel van. (vergeet als je in de winkel bent ook niet de Vox AC15 te testen, die voldoet zo te zien ook wel aan je eisen).

Over de pickups kan je ik je de fender 57/62-ers aanbevelen. Die klinken echt héél goed :). Bedenk wel dat deze niet veel output hebben. Dus als je high gain dingen wilt spelen zijn er vast betere opties. Maar voor clean en met wat drive te spelen zijn ze echt zalig, neem dat maar van mij aan :D. Over die andere die je daar opsomt kan ik je ook niets vertellen, daar heb ik geen ervaring mee.

Renin
19 mei 2009, 20:42
waarom geen Marshall dsl? El buizen, lekkere drive, goed clean en zeker niet duur (check marktplaats zou ik zeggen).

Ik zou eerst de amp aanschaffen en dan eventueel wat je over hebt aan een ander elementje mocht dat nog nodig zijn.

G.G.
20 mei 2009, 15:58
maar clean is belangrijker voor me dan overdrive, en zit daar ook een goede, warme clean in?


Ik heb hem zelf ook, de A15MKII, ik kan je qua clean geluid misschien een heel klein beetje helpen met twee bestandjes. Wel heel erg lastig in te schatten, aangezien het met een webcam en een headset is opgenomen.

http://www.youtube.com/watch?v=tsiuN7-vJeQ

http://www.youtube.com/watch?v=w7m2kJDrbx8&feature=related

orreltak
20 mei 2009, 17:27
ik heb hem ook laatst gebouwd en ben er zeer tevreden mee.
heb pas na 3 weken een paar pedaaltjes erop getest.niet omdat ik er behoefte aan had maar om te kijken of de loop werkte.

heb je ook al nagedacht,mocht je hem gaan bouwen,welke speakers je erbij neemt?want een warme clean(met de nodige headroom) en een warme overdrive kan je nog steeds om zeep helpen met de verkeerde keus speaker(s).

oja het eerste kanaal is loepzuiver clean.
en in het tweede kanaal zit een behoorlijke scheur.in de manual staat ook de optie om de amp iets te modden naar je eigen smaak d.m.v een verandering van een enkele/paar resistors.

alle 3 pups hebben wel een keuze in hun selectie maar imo zou de fender '57 en van zandt vintage het meest in je smaak vallen.

strate
20 mei 2009, 20:37
over de amp kan ik kort zijn, daar weet ik niet zo veel van. (vergeet als je in de winkel bent ook niet de Vox AC15 te testen, die voldoet zo te zien ook wel aan je eisen).

Over de pickups kan je ik je de fender 57/62-ers aanbevelen. Die klinken echt héél goed :). Bedenk wel dat deze niet veel output hebben. Dus als je high gain dingen wilt spelen zijn er vast betere opties. Maar voor clean en met wat drive te spelen zijn ze echt zalig, neem dat maar van mij aan :D. Over die andere die je daar opsomt kan ik je ook niets vertellen, daar heb ik geen ervaring mee.

de vox'en wou ik idd dan ook meteen uitproberen, maar op filmpjes (daar is natuurlijk wel maar heel weinig uit af te leiden) klonk het overdrive kanaal heel korrelig en schel, niet lekker smooth zegmaar.

over de 57/62-ers zit ik idd erg over te denken. bij v.d. Haar kosten ze maar 150 euro voor zo'n setje:D na wat rekenwerk kwam ik er ook op uit dat dat eigenlijk het maximale budget is wat ik voor de pickups uit kan geven. lagere output vind ik eigenlijk alleen maar fijner, klinkt wat warmer en voller (of heb ik dat fout?). high gain zal niet voorkomen, het 'heftigste' wat ik nodig heb is hendrix. luister de soundclip op de madamp site van de A15 en dan de high gain 1 sample, dat is de scheur die ik precies wil hebben. bedankt voor je reactie!

strate
20 mei 2009, 20:42
waarom geen Marshall dsl? El buizen, lekkere drive, goed clean en zeker niet duur (check marktplaats zou ik zeggen).

Ik zou eerst de amp aanschaffen en dan eventueel wat je over hebt aan een ander elementje mocht dat nog nodig zijn.

marshall amp lijkt me ook helemaal te gek, en daar zat ik ook zeker aan te denken. lekker scheuren, clean is ook goed zo te horen dus en klinkt lekker warm (ik sla bijna op hol met mijn 'warm'). maar wel 2 nadelen:
-ze gaan nogal hard, ik speel enkel thuis of bij vrienden, dus is denk ik die 15 watt van de madamp al hard zat. bij mn bassman kom ik in ieder geval niet boven volumestandje 3 uit.
-zijn ze niet te duur? weet zelf niet zoveel van de 2dehands prijzen af van de dsl. het vervelende is dat mijn maximale budget het geld is dat ik voor de bassman krijg. en het liefst zou ik daar nog een beetje geld van overhouden. ben maar een arme jongen die altijd platzak is...

strate
20 mei 2009, 20:43
Ik heb hem zelf ook, de A15MKII, ik kan je qua clean geluid misschien een heel klein beetje helpen met twee bestandjes. Wel heel erg lastig in te schatten, aangezien het met een webcam en een headset is opgenomen.

http://www.youtube.com/watch?v=tsiuN7-vJeQ

http://www.youtube.com/watch?v=w7m2kJDrbx8&feature=related

bedankt voor de filmpjes! klinkt echt heel goed, zeker omdat het maar met een webcam en headset is opgenomen! ben echt benieuwd naar die amp.

Kakihara
20 mei 2009, 20:56
bedankt voor de filmpjes! klinkt echt heel goed, zeker omdat het maar met een webcam en headset is opgenomen! ben echt benieuwd naar die amp.

Op de site van Madamp zelf (http://www.madamp.biz/) kan je ook wat soundbites beluisteren.

strate
20 mei 2009, 20:57
ik heb hem ook laatst gebouwd en ben er zeer tevreden mee.
heb pas na 3 weken een paar pedaaltjes erop getest.niet omdat ik er behoefte aan had maar om te kijken of de loop werkte.

heb je ook al nagedacht,mocht je hem gaan bouwen,welke speakers je erbij neemt?want een warme clean(met de nodige headroom) en een warme overdrive kan je nog steeds om zeep helpen met de verkeerde keus speaker(s).

oja het eerste kanaal is loepzuiver clean.
en in het tweede kanaal zit een behoorlijke scheur.in de manual staat ook de optie om de amp iets te modden naar je eigen smaak d.m.v een verandering van een enkele/paar resistors.

alle 3 pups hebben wel een keuze in hun selectie maar imo zou de fender '57 en van zandt vintage het meest in je smaak vallen.

oke gaaf om te horen! die amp heeft geloof ik zat gain. schiet me net te binnen dat ik ook nog een bluesbreaker I pedaal heb, dus als ik die verkoop heb ik nog wat extra geld. ik wou gewoon een standaard marshall cabinet kopen, zoiets: http://link.marktplaats.nl/248515436
heb zelf niet (lees: nauwelijks) verstand van speakers. past zo'n cabinet bij de A15 en bij mijn eisen?

de fender '57 pickups vallen eigenlijk alleen in mijn budget, de van zandt's zijn iets te duur helaas... maar de '57er schijnen wat meer het 'bubbeltjes' (?) of belletjes geluid te hebben, waar ik dan meteen moet denken aan apache van the shadows, aan dat geluid. dat klinkt natuurlijk leuk, maar is niet persee iets waar ik naar op zoek ben. als ik er helemaal naast zit dan hoor ik het graag!

ik hou ervan om met mijn handen bezig te zijn en daarom vind ik het ook leuk om die madamp zelf in elkaar te knutselen en die pickups in mn strat te solderen. misschien dat dat ook een beetje meespeelt;)

strate
20 mei 2009, 20:58
Op de site van Madamp zelf (http://www.madamp.biz/) kan je ook wat soundbites beluisteren.

ik had ze zelf ook al geluisterd, en was er erg over te spreken! toch bedankt voor je reactie!