PDA

View Full Version : Goedemiddag muziekmakers!



Gabor
19 mei 2009, 14:40
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op dit forum en ik zal me even kort voorstellen;Gabor,43 jaar,begonnen met klarinet en toen drummer en nu begeef ik me op de gitaar-afdeling,ik speel ong.3 jaar basgitaar en ben nu voor een electr.gitaar aan het sparen en hoop dat ik via jullie vakkkennis de juiste gitaarspullen kan aanschaffen!
Blijf spelen!
Groetjes,
Gabor.

hole
19 mei 2009, 14:49
Hey Gabor,

welkom op het forum.

Grappig, ik heb in een ver verleden ook klarinet gespeeld! Gitaar is leuker hoor ;)

wat voor basspul heb je zoals? En welke electrische plank wil je gaan kopen?

Gabor
19 mei 2009, 22:01
Hee,nu al reactie op mijn aanmelding,da's snel!
Goedenavond Hole!
Tsja...klarinet...is ook leuk hoor,maar inderdaad gitaar spelen is leuker!
Wat ik aan bas-spul heb is het volgende: Ibanez SR 300 en een Peavey MINX110 versterker en een Digitech BP 80 effect-pedaal.Niet zo spannend allemaal,zou het liefst een echte Fender willen hebben maar ik heb niet zulke lange vingers en de Ibanez speelt erg licht(voor mijn brede kolenschoppen).
De 6-snarige plank die ik aan wil schaffen moet geschikt zijn voor het wat "ruigere" werk,niet dat ik in een Hard-Rock band speel,maar even raggen op de plank lijkt me heerlijk!
Zijn Ibanez of B.C.Rich gitaren wat? Het geld groeit helaas niet aan een boom in mijn tuin!
Groeten,
Gabor.

Robdop
19 mei 2009, 23:04
welkom:)
ik weet niets af van BC rich, maar ik kan je verzekeren dat Ibanez heerlijke gitaren maakt;) vooral de halsen bevallen mij erg goed van Ibanez.

arcane
19 mei 2009, 23:07
tja, bc rich heeft goedkope en duurdere gitaren. Die goedkopere raad ik je in ieder geval niet echt aan, dan betaal je echt voor het uiterlijk en de naam, niet voor kwaliteit.

Quasar
22 mei 2009, 13:49
Raggen kan je op elke gitaar :blast: maar de keuze v/e gitaar is zo merk ik zelf afhankelijk van wat je wil spelen. Zo wilde ik een Gibson Les Paul hebben, en ook een Fender strat. De strat heb ik ondertussen, 3 single coils en die past perfect bij mijn blues. Ik zou nu niet snel een lespaul aanschaffen omdat het geluid daarvan (waarschijnlijk) niet past bij mijn speelstijl en soort muziek. Heb zelf ook pas nog maar nieuwe apparatuur. Als versterker heb ik een Line 6spider jam. Echter ik moet zeggen dat ik maar zeer beperkt gebruik maak/wil maken van alle soundpatches en drums die erop zitten. Speel veel liever mee met cd's die ik mooi over de versterker kan laten lopen, hoofdtelefoon op en meespelen maar. Ik had dus ook een eenvoudig klein roland micro'tje kunnen kopen volgens mij, stukken handzamer ook. Nou veel succes in elk geval
:metal:

ellisvertellis
22 mei 2009, 14:55
Hallo!!

Inderdaad is de stijl die je wil spelen nogal van belang. Een strat lijkt mij een ideale allround gitaar, ook hoeft een strat niet heel duur te zijn. Nog frisser en al even veelzijdig heb je tele's. Overstuurd klinkt fender in mijn oren heerlijk.
Wil je wat meer hardrock en metalkant op, dan ga je meer hebben aan humbucker-elementen.

Ik durf te beweren dat, om het jezelf gemakkelijk te maken, gitaren en hun respectievelijke klanken reeds kan onderverdelen in 2 groepen: nl. van single coil-elementen (=passief) voorziene gitaren enerzijds en humbucker-gitaren (en aanverwante, actief) anderzijds. Single coils klinken frisser en gaan de versterker minder snel oversturen, ook hebben ze meer ruis. Actieve elementen klinken wat wolliger en oversturen sneller door de hogere output. Ook zoemen ze wat minder.

Je kan daarna je strat bv ook nog gaan uitrusten met humbuckers en zou je je Les Paul nog kunnen uitrusten met single coils, al wordt dit laatste weinig gedaan denk ik.

Je kan alle stijlen spelen met elke gitaar. Sommige gitaren steken er bovenuit in bepaalde stijlen. Dus zoek je stijl, dan vind je je ideale gitaar :)

Groetjes!