PDA

View Full Version : Dunlop snaren



Orpheo
19 mei 2009, 14:39
wie heeft er snaren van dit merk, en vooral, wie is er tevreden mee! Ik heb ze gekregen, als promo, maar ik vind ze echt verschrikkelijk. ze blijven rekken, zelfs na 2 maanden!! wie heeft er nog meer last van?

oh ja, en het stukje snaar dat de balletjes vast houdt, breekt echt binnen ja nee en amen. verschrikkelijke rotdingen.

episua
19 mei 2009, 14:48
Ik heb ze ook wel gebruikt. Ze gingen bij mij niet erg lang mee. Vrij snel dof. Ook vond ik ze stug spelen. Dus ben heel snel weer de vertrouwde D'addario snaren gaan gebruiken.

Gothra
19 mei 2009, 16:59
Gewoon DR strings gebruiken, gaan suuuper lang mee, en spelen geweldig.

pannekoek
19 mei 2009, 17:00
hmm, ik heb 1x dunlop's gehad en vond ze ook tegenvallen.

meestal gebruik ik dean markley blue steels en elixers heel soms

Manuvdv
19 mei 2009, 17:19
Had vandaag nog naar Dunlop-strings zitten kijken omwille van Zakk Wylde's signature snaartjes daar. Deze ervaringen echter lijken niet al te positief :p

Nuja. Gebruik al 3 jaar D'addario, vandaag aantal pakjes Ernie Ball aangekregen, daarmee red ik het voorlopig wel.

GeofJackon
19 mei 2009, 18:27
Nooit dunlops geprobeerd en na dit te lezen ga ik het ook niet doen. Ernie ball beefy slinkies blijven de beste snaren die ik al heb gehad. De Dean Markley's die ik nu heb liggen klinken niet zo vol.

Swampash
19 mei 2009, 18:36
Ik heb ze ook geprobeerd en daar blijft het bij. Veel bijstemmen, stug en dof... klote dus. Nu de nieuwe Ernie ball Slinky coated er op gezet, echt een aanrader. Soepel, versterkte ball end tegen slipping en breken, en je merkt eigenlijk niet dat er een coating opzit. Heb ze nu een maand en merk nog niets betreft toonverlies of slijtage.

Mufftin
19 mei 2009, 18:41
ik heb de zakk wylder erop liggen die zijn opzich wel lekker, blijven op stemming en klinken nog steeds niet dof.

Negative K3 fan
19 mei 2009, 21:04
de normale DRs en Earnie Balls vind ik gewoon goed.

Maar ik heb laatst bij wijze van experiment een lading verschillende snaren besteld online om gewoon het verschil te proberen.

Winnaar: DR black beauty's, zwart met coating en die coating werkt.

ook meteen de duurste.

hezz
19 mei 2009, 21:14
Ik zweer bij Ernie Ball's!

Oh en Thomastik, zeker Thomastik. Mmmmmmmmmmmm!

richwoodplayer
19 mei 2009, 21:39
ik heb de zakk wylder erop liggen die zijn opzich wel lekker, blijven op stemming en klinken nog steeds niet dof.

same here:blast:

Eko
19 mei 2009, 23:38
Negative K3 Fan,
Ik ben een hele tijd de enige geweest die die DR Blackcoated`s gebruikte ( in .011). Ik werd er ziek van dat de winkel ze alleen maar voor mij bestelde. Als ik , om wat voor reden dan ook , snel een set of wat wilde hebben moest ik altijd wachten.
Natuurlijk kun je via internet bestellen , maar ik houd van winkels waar ik in kan lopen. Ik wil gitaren aan de muur zien hangen en slechte koffie kunnen tanken met een lekker slap gesprek erbij.
Tegenwoordig gebruik ik diverse snaren op diverse gitaren , varierend van .009 op een tele tot .011 op een Gretsch. De strats en tele hebben gecoate snaren ( van Elixir) de Gretsch heeft Dean Markley Vintage Nickel omdat ik die met omwonden G-snaar wil hebben. DE acoustische ( ColeClark) heeft een hele nieuwe set van Dean Markley ( Gold) zijn ook gecoat en houden zich netjes. De Elixir Phosphor Bronze klinkt daarop tot nu toe het best.

Gothra
20 mei 2009, 10:26
de normale DRs en Earnie Balls vind ik gewoon goed.

Maar ik heb laatst bij wijze van experiment een lading verschillende snaren besteld online om gewoon het verschil te proberen.

Winnaar: DR black beauty's, zwart met coating en die coating werkt.

ook meteen de duurste.

idd 18,50 euries!
Ik gebruik de DR Tite Fit 011-050


@Eko

In delft kan ik ze gewoon kopen bij minstens 2 winkels, ze hebben juist de normale DR's niet....

HaroldA
20 mei 2009, 10:41
Had vandaag nog naar Dunlop-strings zitten kijken omwille van Zakk Wylde's signature snaartjes daar.


ik heb de zakk wylder erop liggen die zijn opzich wel lekker, blijven op stemming en klinken nog steeds niet dof.

Sinds Zakk van GHS over is gestapt naar Dunlop gebruik ik de 010-060's van Dunlop en die klinken gewoon goed, zelfs na een paar maanden nog! Ik heb ook helemaal geen last van ontstemmen.

Maar ik heb net toevallig wel via banzai 10 setjes GHS Zakkjes gekocht a Eur 3,20... :cheerup: