PDA

View Full Version : Gibson speed knobs op 'set screw' shaft/schacht?



Nitefly7
19 mei 2009, 11:38
hi,

even korte vraag; ik heb een Godin met 3 knobs, alledrie met een 'set screw' (van de zijkant)..
kan ik deze vervangen door Gibson-achtige speed knobs ?
zijn die speed knobs er met/zonder set screw?

hopelijk zit ik hier goed voor zo'n mini-customise vraag.. !

barno
19 mei 2009, 11:47
lijkt me geen probleem, speedknobs zijn zonder set screw maar je haalt gewoon je knoppen eraf en duwt de speedknobs op de schacht van de pots

KoenB
20 mei 2009, 01:13
Ik snap je antwoord niet helemaal barno. In elk geval verkoopt www.newtone-online.nl ze wel met schroefje volgens mij.

Orpheo
20 mei 2009, 01:30
Ik snap je antwoord niet helemaal barno. In elk geval verkoopt www.newtone-online.nl ze wel met schroefje volgens mij.

waarom niet. hij legt het helder uit. je duwt die knop gewoon op de schacht. ik kan geen andere woorden bedenken dan deze. een schoefje is bij die knoppen alleen nodig, omdat de binnenkant van de knop glad is. bij de speedknobs zijn ze geribbeld, en dus blijven ze hangen in de ribbels van de pot zelf.

Nitefly7
20 mei 2009, 09:51
waarom niet. hij legt het helder uit. je duwt die knop gewoon op de schacht. ik kan geen andere woorden bedenken dan deze. een schoefje is bij die knoppen alleen nodig, omdat de binnenkant van de knop glad is. bij de speedknobs zijn ze geribbeld, en dus blijven ze hangen in de ribbels van de pot zelf.

daar hoopte ik al op,
ik heb 4 sets dome/speed knobs, maar 1 set heeft een set screw..
bij het proberen van de andere 3 sets (zonder schroefje) blijven ze inderdaad hangen in de pot-ribbels..

inmiddels heb ik op goed geluk 4 speed pots (waarschijnlijk zonder schroef) via eBay besteld, voor 7 euro (incl. verzending).. nu maar hopen dat het ook werkt..

KoenB
21 mei 2009, 02:03
waarom niet. hij legt het helder uit. je duwt die knop gewoon op de schacht. ik kan geen andere woorden bedenken dan deze. een schoefje is bij die knoppen alleen nodig, omdat de binnenkant van de knop glad is. bij de speedknobs zijn ze geribbeld, en dus blijven ze hangen in de ribbels van de pot zelf.

Sorry, ik kwam direct uit de kroeg. Geen topmoment om zinnige antwoorden te geven op gitaarnet :chicken: