PDA

View Full Version : probleempje music store ( geen enkele gibson meer )



bagheera
19 mei 2009, 09:51
Hey iedereen,

ik kijk al 3 weken lang elke dag naar de music store site om te kijken of de gibson les paul studio wine red nog in stock is en elke dag stond er bij dat er nog genoeg aanwezig waren.
Vandaag staat erbij geschreven ( in bestelling ) en dat is niet alleen zo voor die studio maar voor elke Gibson , de les pauls de es modellen...
Wanneer je toon alleen verkrijgbare producten aan klikt zijn er dus geen verkrijgbare gibsons.
Ik wou zaterdag naar Keulen rijden om ze te gaan halen.
Ik hoop dat dit een foutje is ofzo.

Wat denken jullie?

Bram+
19 mei 2009, 09:53
Ik zou zeggen: vraag het music store! :cheerup:

HaroldA
19 mei 2009, 10:02
ik kijk al 3 weken lang elke dag naar de music store site om te kijken of de gibson les paul studio wine red nog in stock is en elke dag stond er bij dat er nog genoeg aanwezig waren.

Die worden toch met bosjes 2e hands aangeboden? Waarom moet hij per se nieuw zijn?

bagheera
19 mei 2009, 16:37
Die worden toch met bosjes 2e hands aangeboden? Waarom moet hij per se nieuw zijn?

is ok, er was er nog 1 en die heb ik betaald, ik ga hem zaterdag ophalen

EGH
19 mei 2009, 19:10
Die worden toch met bosjes 2e hands aangeboden? Waarom moet hij per se nieuw zijn?

Ze worden op marktplaats ed aangeboden voor rond de €800. Nieuw zijn ze €995. Niet een dusdanig groot verschil wat het waard is om hem tweedehands te kopen, maar dat is slechts mijn mening.

Chocola
19 mei 2009, 23:03
Het hele distributienetwerk van Gibson en Epiphone is kut de laatste tijd. Je merkt het vooral bij Epiphone maar ook Gibson moet eraan geloven. Laatste nieuws was dat het weer wat beter ging maar Gibson doet wat domme dingen de laatste tijd. Zo willen ze dealers verplichten om per jaar veel in te kopen (volgens mij was er sprake van 75+k). Dit betekend dat de kleine zaken sowieso al geen Gibson meer kunnen inkopen/verkopen (via Gibson zelf). Epiphone probeerde een tijdje terug ook een eigen netwerk op te zetten naast dat van Gibson, dit is volgens mij ook zwaar mislukt.

Ik liep een tijd terug tegen dezelfde problemen aan en toen kreeg ik een mail van een Epiphone medewerker waar het in werd uitgelegd. Het zal nog wel een tijdje duren denk ik.

DeiDRagonas
20 mei 2009, 00:39
Als je een gitaar al betaald hebt.. Zullen ze die echt wel voor je achtergehouden hebben lijkt me. Je hebt immers betaald.

Grt R.

Braindead
23 mei 2009, 20:44
+1. Hier op gitaarforum wordt zo vaak gezegd; die die en die gitaar kun je best voor zoveel euro op Marktplaats krijgen. Dan komen ze met een bodemprijs aan waar je eens in de 3 jaar misschien ergens een gitaar mee kunt kopen. Meestal zitten verkopers belachelijk hoog en kloppen die adviezen van hier voor geen meter. Zo, dat mocht weleens gezegd worden. :D

Als ik een gitaar verkoop dan ga ik echt wel even kijken naar wat ie nieuw kost in Duitsland indien van toepassing. Komt inderdaad namelijk vaak voor dat mensen prijzen vragen van 80% van de nieuwwaarde en dan is ie vaak ook nog niet in nieuwstaat ook niet. En dan hier maar mensen naar de 2de hands markt verwijzen, met alle bijkomende gevaren van dien (voor mensen met wat minder verstand)


Ze worden op marktplaats ed aangeboden voor rond de €800. Nieuw zijn ze €995. Niet een dusdanig groot verschil wat het waard is om hem tweedehands te kopen, maar dat is slechts mijn mening.

Tim..
23 mei 2009, 21:36
Ze worden op marktplaats ed aangeboden voor rond de €800. Nieuw zijn ze €995. Niet een dusdanig groot verschil wat het waard is om hem tweedehands te kopen, maar dat is slechts mijn mening.

Weet je zeker dat die nieuwe voor 995 euro een studio was? lijkt me onwaarschijnlijk.

budje
23 mei 2009, 21:57
Ze worden op marktplaats ed aangeboden voor rond de €800. Nieuw zijn ze €995. Niet een dusdanig groot verschil wat het waard is om hem tweedehands te kopen, maar dat is slechts mijn mening.

195 euro geen groot verschil?

Braindead
23 mei 2009, 22:28
http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_aw.htm


Weet je zeker dat die nieuwe voor 995 euro een studio was? lijkt me onwaarschijnlijk.

Squier02
23 mei 2009, 23:22
Weet je zeker dat die nieuwe voor 995 euro een studio was? lijkt me onwaarschijnlijk.

tenzij ze bij de musicstore (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gibson-Les-Paul-Studio-AW-Gold-HW-Alpine-White-incl.-Case/art-GIT0003878-001) ook mensen oplichten, klopt het toch echt.

bagheera
24 mei 2009, 09:07
Ja hoor het klopt echt, ik heb zelfs maar 980 betaald voor een gloed nieuwe fresch out of the box gibson les paul studio

In dit topic staan de foto's
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123259

Trecion
25 mei 2009, 14:07
Ik weet niet hoeveel jullie voor een Gibson Studio Les Paul betalen maar ik zie hier toch echt 777 euro staan http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/-/art-GIT170

DeiDRagonas
25 mei 2009, 14:11
Nee... dat is een Studio LP FADED...

Di Stefano
25 mei 2009, 14:17
Ik weet niet hoeveel jullie voor een Gibson Studio Les Paul betalen maar ik zie hier toch echt 777 euro staan http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/-/art-GIT170

Voor die hele set betaal je minder dan voor de gitaar apart:)

Squier02
25 mei 2009, 17:10
Nee... dat is een Studio LP FADED...

Ik wilde net zeggen, dan moet je wel dezelfde gitaar linken. Ik kan ook wel een squier linken ipv een fender en dan beweren dat ie goedkoper is! :hippie:

Trecion
25 mei 2009, 18:44
hehe sorry ik had niet gezien dat het een andere was :P ik las ''gibson les paul studio wine red'' en d8 meteen aan die gitaar. had verder niet meer gekeken of het dezelfde was :P

Ps: een Squier en een Fender zijn tog wel weer anders dan een Gibson LP Studio en een Gibson LP studio Faded :P

Squier02
25 mei 2009, 19:08
hehe sorry ik had niet gezien dat het een andere was :P ik las ''gibson les paul studio wine red'' en d8 meteen aan die gitaar. had verder niet meer gekeken of het dezelfde was :P

Ps: een Squier en een Fender zijn tog wel weer anders dan een Gibson LP Studio en een Gibson LP studio Faded :P

Klopt, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk. En dat het nu duidelijk is zijn we het wel over eens, is het niet? :seriousf:

Trecion
25 mei 2009, 19:20
haha ja dat wel :cheerup:

DeadHerring
27 mei 2009, 15:13
Wees blij dat je niet linkshandig bent. Hier in belgië lang geprobeerd hetzelfde model LH te bestellen: baf, 1600 euro of niks. Dan maar via internet uit Canada besteld. Met al die vervoerskosten ingerekend kwam ik dan nog maar op een goeie 1000 euro. Mijn eerste elektrische heb ik de fout gemaakt 'm lokaal te proberen aankopen. De enige die een linkshandige LP-model binnen had was Piens. Heb ik veeeeel te veel betaald? Ja. En dan nog slechte customer service, en de pickups hebben het dan nog redelijk snel laten afweten. Piens: goed om te testen, niet om te kopen.

bagheera
27 mei 2009, 17:06
Wees blij dat je niet linkshandig bent. Hier in belgië lang geprobeerd hetzelfde model LH te bestellen: baf, 1600 euro of niks. Dan maar via internet uit Canada besteld. Met al die vervoerskosten ingerekend kwam ik dan nog maar op een goeie 1000 euro. Mijn eerste elektrische heb ik de fout gemaakt 'm lokaal te proberen aankopen. De enige die een linkshandige LP-model binnen had was Piens. Heb ik veeeeel te veel betaald? Ja. En dan nog slechte customer service, en de pickups hebben het dan nog redelijk snel laten afweten. Piens: goed om te testen, niet om te kopen.

Heb ik ook gedaan, testen bij piens kopen in duitsland.

Bij Piens was mijn les paul een goede 1500 Euro, in Keulen nog geen 1000