PDA

View Full Version : Muziekopleiding in het buitenland?



tomhaze
18 mei 2009, 23:03
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag m.b.t. muziekopleiding in het buitenland. Graag wil ik volgend jaar auditie doen voor de Rock-academie, want met inschrijven ben ik nu te laat (vanwege stage in het buitenland is dit niet op tijd gelukt). Ik sluit dit jaar mijn huidige HBO-studie af en wil graag in de tussentijd me volledig gaan richten op muziek (voordat ik dus uberhaupt auditie doe). Ik zoek een soort van opleiding waaraan ik 1 jaar heel veel met muziek bezig ben. In Nederland zo'n opleiding zou geweldig zijn maar ik heb nog niets gevonden. Ik zat dus te denken aan het buitenland, in Engeland of Amerika een jaar studeren is een plan wat ik al wel vaker gehoord heb, alleen nog nooit in de vorm van een muzikale studie.

Heeft er iemand suggesties, of ideeen, of namen van scholen/instanties, wat dicht bij mijn wens in de buurt komt? Engeland heeft de voorkeur, daarna Amerika. Mocht het het in Nederland ook kunnen dan heeft dat zeker de voorkeur. Liefst een studie die echt praktijk gerelateerd is.


Zo... dat zijn een hoop eisen vrees ik, maar ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen!

Alvast bedankt!
mvg,

Tom!