PDA

View Full Version : Gezocht boek flamenco



robrecht5
18 mei 2009, 21:38
hey,

Ik ben op zoek naar een boek met bladmuziek en waar je uit kan leren hoe je flamenco kan spelen.
Ik volg al klassieke gitaar les. Maar wil op mezelf dit ook een beetje leren.

Ik ben op dit boek gestoten en ik vraag me af of het de moeite is om hem te kopen?
http://www.amazon.com/Flamenco-Guitar-Method-Book-Pack/dp/3795757681/ref=pd_sim_b_3

Ik zou misschien ook lessen nemen maar ik weet niet zo iemand in de derekte omgeving van Brugge. Ter info ik zit ng maar in men eerste jaar (gitaarles).



Vraag ik dit heir in het juiste topic?

Grtz

Robrecht

Muzieknono
19 mei 2009, 07:33
http://www.amazon.com/Play-Solo-Flamenco-Guitar-Martin/dp/0786664584/ref=pd_bxgy_b_img_b
Ik heb dit boek en ben er erg tevreden over, je begint erg eenvoudig en het wordt gaandeweg moeilijker, er zit een cd en een dvd bij.
Mvgr. Dirk Jan :B

Don Capo
20 mei 2009, 16:22
Verwacht er alleen niet teveel van....

Boeken zijn in mijn optiek geen manier om een compleet nieuwe stijl aan te leren. Mijn tips:
- Veel luisteren
- Nog meer luisteren
- Leraar zoeken

Boekje is grappig voor erbij, maar niet zalig makend

robrecht5
20 mei 2009, 18:00
Dat besef ik maar al te goed maar je moet toch ergens beginnen?

Don Capo
20 mei 2009, 18:51
Dat besef ik maar al te goed maar je moet toch ergens beginnen?

:) Ja, je moet ergens beginnen, ik raad je alleen af om te beginnen met een boek als het om flamenco gaat. Ik zou je aanraden om eerst goed te luisteren naar de muziek en in ieder geval een paar lessen te nemen bij een flamenco docent zodat je je geen foute technieken aanleert. Flamenco vereist namelijk een compleet andere techniek dan elke andere vorm van gitaarspelen, zowel in de linker-, als in de rechterhand. Daar kan ik nu een heel epos over opschrijven, maar daar heb ik geen zin in, en dan krijg je weer een theoretisch verhaal. Heb je geen docent in de buurt waar je een proefles kan aanvragen?

Muzieknono
22 mei 2009, 08:30
Ben ik helemaal met je eens Don Capo, maar als er nou geen leraar(es) te vinden is in de buurt.
Ik heb wel gewoon gitaarles en mijn pogingen om flamencoles te scoren lopen op niets uit, hier in het dorp schijnt een leraar te wonen, maar krijg geen reacties op e-mail en de keren dat ik daar voor de deur heb gestaan werd niet opengedaan en een telefoonnummer heb ik niet, dus wat moet je dan.
Heb ook al een advertentie geplaatst om met een aantal mensen samen te komen waarvan er één of meerderen wel flamenco kennen en het zo te leren maar ook daar op die van jou na, geen reacties op gehad.
Ik ga maar gewoon verder en zie wel waar ik strand.
Heb ook al geopperd om dan maar een vakantie in Spanje er aan te besteden, maar ook dat schijnt flamenco technisch moeilijk te zijn, krijg toch het idee dat er een waas van geheimzinnigheid om hangt.
Afijn, we zien wel.
Mvgr. Dirk Jan :B

Don Capo
22 mei 2009, 08:54
Daar heb je wel een punt. Het is inderdaad lastig om gelijkgezinden te vinden. Dat is hier in Amsterdam wat makkelijker, maar zelf hier is het een klein wereldje. Een vakantie in Spanje, bij voorkeur Andalusië is sowieso aan te raden maar daar kan je inderdaad ook niet teveel van verwachten. Een alternatief heb ik ook niet voor je (naast verhuizen ;) ) Toch blijven proberen. Ik vond deze docenten op internet, in Maastricht, misschien heb je er wat aan:
Maastricht


W: Marta Flendrig en Martine Haesen
N: beginners tot vergevorderden, gediplomeerd docente
L: Kumulus Centrum voor de Kunsten,Herbenusstraat 89
I&O: via 043-3505665
B: lessen op ma-di-wo , ook voor kinderen
Edit: Dit zijn waarschijnlijk dans leraren, maar waarschijnlijk kennen zij wel de flamencomensen in de omgeving, worth a try...

Muzieknono
22 mei 2009, 10:41
Bedankt Don Capo, ik ga eens kijken, verhuizen is geen optie, ik kom namelijk van Amsterdam en ben blij dat ik in Zuid Limburg woon.
Mvgr. Dirk Jan :B