PDA

View Full Version : hi input minder luid dan low input



jubei
18 mei 2009, 21:30
de hi input op mijn versterker is minder luid dan de low input en heeft ook zeker niet meer distortion/overdrive,
terwijl dit volgens mij wel zou moeten wat kan hier aan de hand zijn?input kapot?

budje
18 mei 2009, 22:33
de hi input op mijn versterker is minder luid dan de low input en heeft ook zeker niet meer distortion/overdrive,
terwijl dit volgens mij wel zou moeten wat kan hier aan de hand zijn?input kapot?

probeer eens een gebruiksaanwijzing op internet te vinden... vaak is de hi input voor gitaren met een hoge output, en dus iets zachter. Hi-> humbuckers low -> single coils

met basversterkers is de hi vaak voor aktieve elementen

of ben ik nu vergeetachtig

Chris Winsemius
19 mei 2009, 12:19
Om welke versterker (merk, bouwjaar, type) gaat het?

Bernardduur
19 mei 2009, 12:49
Ik had vorige week een Marquis amp staan die de high en low inputs had omgedraaid.

jubei
19 mei 2009, 14:18
het gaat om een lab series l3
jaren 70 transistor combo
kan op het net niet zo snel een handleiding vinden van deze serie
maar er zit dus echt een groot verschil in volume tussen de inputs
en ik denk toch dat de hi input harder zou moeten zijn
of het zou omgekeerd moeten zijn maar op de low is de overdrive niet erg hard
op het internet werd toch gesproken over een 70 jaren hardrock sound
maar zover gaat de gain op de low input niet

Chris Winsemius
19 mei 2009, 14:44
LABs: even te lang geleden voor mij ;)

Zelf denk ik eerder aan BB King bij die amps dan aan hardrock.

Klaster
28 mei 2009, 08:46
het gaat om een lab series l3
jaren 70 transistor combo
kan op het net niet zo snel een handleiding vinden van deze serie
maar er zit dus echt een groot verschil in volume tussen de inputs
en ik denk toch dat de hi input harder zou moeten zijn
of het zou omgekeerd moeten zijn maar op de low is de overdrive niet erg hard
op het internet werd toch gesproken over een 70 jaren hardrock sound
maar zover gaat de gain op de low input niet

De L5 heeft een Hi input die 1 Mohm op 250 mV is en de Lo heeft 55mV op 220k input. Dus dat betekent dat je hi input inderdaad minder gevoelig is dan je low input, ongeveer 5x minder gevoelig. Tenminste als als als de L3 op de L5 lijkt wat input circuit betreft.....

the sure thing
28 mei 2009, 19:57
De L5 heeft een Hi input die 1 Mohm op 250 mV is en de Lo heeft 55mV op 220k input. Dus dat betekent dat je hi input inderdaad minder gevoelig is dan je low input, ongeveer 5x minder gevoelig. Tenminste als als als de L3 op de L5 lijkt wat inputcircuit betreft.....De redenering klopt dat de hi-input minder gevoelig is en dus minder hard is, in JOUW geval dan. Chris heeft ook gelijk: de hi (of in jouw geval dan de low input) geeft beiden niet standaard al distortion. Wel een leuke ecombo heb je!

jubei
28 mei 2009, 23:01
ok bedankt allemaal,zal dus wel niks met de amp aan de hand zijn

maar heb nog een vraagje:keek net even achter in de combo en tegen de kant zit een snoertje met een clip eraan die er gewoon los bijhangt,een kort stukje draad wat aan de binnenkant van de combo zit,ik zelf dacht aan een aarde,op de transformator zag ik ook een soort lipje waar dit op zou kunnen passen,dus iemand een idee?

the sure thing
29 mei 2009, 13:13
ok bedankt allemaal,zal dus wel niks met de amp aan de hand zijn

maar heb nog een vraagje:keek net even achter in de combo en tegen de kant zit een snoertje met een clip eraan die er gewoon los bijhangt,een kort stukje draad wat aan de binnenkant van de combo zit,ik zelf dacht aan een aarde,op de transformator zag ik ook een soort lipje waar dit op zou kunnen passen,dus iemand een idee? Lukt het om foto's ervan te posten?

Oppy
31 mei 2009, 21:19
maar heb nog een vraagje:keek net even achter in de combo en tegen de kant zit een snoertje met een clip eraan die er gewoon los bijhangt,een kort stukje draad wat aan de binnenkant van de combo zit,ik zelf dacht aan een aarde,op de transformator zag ik ook een soort lipje waar dit op zou kunnen passen,dus iemand een idee?

Klopt, dit draadje gaat met het stekkertje op het lipje bij de transformator.
Zo zit het bij mijn LAB-versterker ook. Het verbindt het chassis van versterker en de combobehuizing met de massa(aarde).

Trouwens met een gitaar met humbuckers kan je toch een flinke scheur uit de versterker krijgen(2e kanaal), luister maar eens naar de eerste albums van King's X. De gitarist Ty Tabor heeft jarenlang een LAB L5 gebruikt