PDA

View Full Version : G-major Doet t!!!!! hoeraaaaa



Nocki
23 maart 2003, 21:55
Eindelijk doet mn gmajor het.

probleem: gmajor vreet mn geluid weg (mesa formula, mesa 20/20, mesa evm speakers) de tone en de attack is weg. weinig mooi geluid soms klinkt het als clean op het od kanaal.

alles geprobeerd maar het bleef. lag niet aan de instellingen (ook als bypass aan was bleef het) kabels waren goed en alles

wat wat het probleem: er was een impedantie verschil (nee niet met de speakers en de poweramp) de gmajor en de formula van mesa hadden ruzie. dit was op te lossen door er iets tussen te hangen. ik heb een graphische eq met een aan en uitschakelbare eq er tussen gehangen (geen true bypass) en kan nu gewoon spelen. de eq haalt het impedantie prbleem weg. hierdoor kan ik de preamp vol aangooien en de poweramp wat verder openzetten en dan de volume van de eq wat zachter en nu krijg ik wel een mooie geluid.
ik heb verder nog rondgevraagd bij audio winkels (echte) en het probleem met impedantie vershillen is bekend in die wereld bij bv cd spelers en versterkers.

Tc heeft gebeld naar mesa maar zoals bekend wilde mesa geen info kwijt over hun amps. en mesa gaf de schuld aan tc.
tc heeft me geweldig geholpen en heeft gmet me gebeld, gemaild en heeft zelfs aangeboden om af te spreken bij feedback (waar ik alles heb gekocht) of bij mij thuis als hij bij blof zou zijn (woon ik in de buurt) maar het was dus niet nodig want het is opgelost.
de geleende eq heb ik terug gebracht en heb nu een nieuwe besteld die ik waarschijnlijk volgende week wel heb...

en dan lekker spelen...

nocki

Mitch
23 maart 2003, 22:12
Geweldig !

Zowel dat die G-Major het eindelijk doet én dat je vlakbij Blof woont :grin:

LordRiffenstein
23 maart 2003, 22:56
Nocki,

EINDELIJK zou ik zeggen maar heb toch nog een vraagje. Je pre-amp heeft die een loop of hangt de G-Major gewoon tussen pre- en power-amp?

Veel plezier ermee,

Yoeri

Nocki
23 maart 2003, 22:58
signal line:

Formula -> EQ -> Gmajor -> 20/20 -> speakers

dus hij heeft nooit in de fx loop gehangen. dat klonk al helemaal niet.
dus hij hang gewoon waar die hoort.

nocki

Ic3gl0vE
24 maart 2003, 16:01
whoohoo!! eindelijk geen frustratie meer voor je!

Ga je er nu over 2 weken achter komen dat je liever zonder effecten speelt? :grin:

Nocki
24 maart 2003, 16:29
daar was ik al achter maar ja ik heb in een paar liedjes een paar effecten gebruikt dus ik moet dat ding houden voor die paar liedjes... en reverb en delay zijn nooit weg toch...
het leukste effect is toch wel mn ebow...
Nu nog een nummer met dat ding...

ik ben echt blij dat de problemen over zijn...
Nocki

srv-man
24 maart 2003, 23:22
Gelukkig! Ik hoor zelf wel verschil met of zonder G-Major, maar zo erg als jij het had kon ik (en volgens mij veel andere forumbezoekers) me niet echt voorstellen. Eind goed, al goed.

habberdoedas
26 maart 2003, 20:54
Hé Nocki,

Welke merk eq heb gekocht. En hoe staat de eq ingesteld / afgesteld.

Nocki
27 maart 2003, 04:34
het is een img stage line meq 115.
de eq is uitgescahkeld. het is alleen maar te doen om het level gedeeldte.
hij is namelijk niet true bypass dus mn impedantie probleem wordt opglost en ik kan mn volume binnen de perken houden.
als ik strak weer in mn band speel ga ik kijken of de eq te gebruiken is maar ik denk het niet...

nocki

Rwin
27 maart 2003, 22:28
He Nocki!!

Geweldig!! Ik ben blij dat het eindelijk is opgelost. Ik moet zeggen (ook al in ons mailverkeer) ik had er nog nooit van gehoord... impedantieverschillen tussen apparaten :S ... maar goed... Het werkt :grin:

Rwin

PS De PODPro is weg en het is nu een Zenamp.

200% verschil!!! :amp:

habberdoedas
30 maart 2003, 20:43
Hé Nocki hou me ff op de hoogte als je meer nieuws hebt over de EQ hoe hij zich gedraagd tijdens het spelen met de band. Vraagje één hoeveelbands EQ is het. Is de EQ stereo en waar heb je hem gekocht en hoeveel koste de EQ.

Ik hoor Habberdoedas

Nocki
30 maart 2003, 23:44
het is een stereo 1 he hoge eq dus ongeveer 15 schuifjes per kant.
ik gebruik m niet. de instellingen staan helemaal neutraal en ook de level schuif voor het volume staat neutraal.
ik wil later met mn band wel gebruik maken van de eq als het werkt maar weet het nog niet zeker. eerst kijken of het werkt en hoe het werkt.
vandaag geoefend met de eq in mn rack en het geluid blijft bij nader inzien in de band situatie aangetast. hoewel het grootste probleem nu verloren is (attack en tone verlies) is er nog steeds een verlies in signaal wat ik niet gehad zou hebben als de pre amp gelijk naar de poweramp zou gaan.
maar nu met de eq is het wel wat beter geworden.
ik denk dat ik ook nog eens probeer om de eq en de gmajor in de fx loop te hanhen kijken of het werkt...

Nocki

Nocki
30 maart 2003, 23:57
o ja ik heb m besteld en hij koste 240. ok ik kreeg 10% korting...

nocki

LordRiffenstein
31 maart 2003, 08:44
Op 2003-03-30 23:44, schreef Nocki:
vandaag geoefend met de eq in mn rack en het geluid blijft bij nader inzien in de band situatie aangetast. hoewel het grootste probleem nu verloren is (attack en tone verlies) is er nog steeds een verlies in signaal wat ik niet gehad zou hebben als de pre amp gelijk naar de poweramp zou gaan.

Heb je er al ooit eens aan gedacht om de stroom in je repetitiekot laten na te meten? Ik merk dat mijn versterkers totaal anders klinken als ik goede (lees 220v of meer) of slechte (lees 200v of zo) uit de muur krijg. Vooral de Diezel heeft er last van omdat die nog voor 230v gebiassed is (Duitse versterker en daar heeft men 230v) maar ook mijn Engl heeft er last van.

Greetzzz,

Yoeri

Nocki
31 maart 2003, 09:19
hee yoeri.

dat is allemaal in orde. ik dacht trouwens dat een lager stroom alleen maar betekende day de amp eerder ging oversturen. vroeger gebruikten ze daar toch een apparaatje voor om dat effect te verkrijgen wat ze tussen de amp en ht stopcontact deden? ik weet het alleen niet meer zeker...

bedankt voor de tip maar het stroom gedeelte is helemaal in orde.

Mooie spullen heb je trouwens...

Nocki

LordRiffenstein
31 maart 2003, 11:00
Op 2003-03-31 09:19, schreef Nocki:
hee yoeri.

dat is allemaal in orde. ik dacht trouwens dat een lager stroom alleen maar betekende day de amp eerder ging oversturen. vroeger gebruikten ze daar toch een apparaatje voor om dat effect te verkrijgen wat ze tussen de amp en ht stopcontact deden? ik weet het alleen niet meer zeker...

bedankt voor de tip maar het stroom gedeelte is helemaal in orde.

Mooie spullen heb je trouwens...

Nocki

Ja dacht ik vroeger ook maar ik merk dat mijn mid gewoon verdwijnt en dat de bassen veel duidelijker worden.

Bedankt,

Yoeri

alhambra
3 april 2003, 11:59
Was dat nou heb je hem eindelijkj voor elkaar zet je hem weer te koop,raar mannetje.

sash
3 april 2003, 17:14
Gaaf man! Beters dat ie eindelijk goed werkt.

Ik had al zoiets van hoe de fuck kan die gozer een G Major vinden zuigen (ter informatie: ik HAAT digitaal spul, maar die G Major is toch best cool)

Nocki
3 april 2003, 21:27
en toch blijft het anders dan direct van formula naar poweramp...
ik ben m beu... hij gaat uit mn rack.
Nocki

Chris Wolstenholme
3 april 2003, 21:59
proest :grin:

lekker dan


biertje?

sash
3 april 2003, 23:12
Op 2003-04-03 21:27, schreef Nocki:
en toch blijft het anders dan direct van formula naar poweramp...
ik ben m beu... hij gaat uit mn rack.
Nocki


Nogal logisch, hij is niet true bypass dus hij zuigt altijd wat signaal weg.

Nocki
4 april 2003, 08:10
tja true bypass heeft er alleen wat mee te maken als tie uitstaat natuurlijk. maar ik ben het echt een beetje beu. ik zal er nog een beetje mee spelen en mischien gaan gebruiken in de fx loop als reverb. en om de preamp te schakelen. maaar verder blijft het och niet veel.

kokeleko
4 april 2003, 10:46
Kun je dat ding dan niet in je fx-loop hangen dan , fx op 100% wet ( dus geen droog geluid ) en je loop op parallel, of kun je dat ding niet zo instellen.