PDA

View Full Version : Fender Squier Classic vibe 60s nieuw!!



llahsraM
18 mei 2009, 20:50
Vandaag mijn Fender Squier Classic Vibe 60's binnen gekregen!! wat een gaaf ding!! ziet erg echt geweldig uit en klinkt ook zeker geweldig! De afstelling is jammer genoeg bij die van mij slecht :(

Gelijk een vraag:
Is het normaal als de achterkant van de brug omhoog staat?
hij staat niet plat op de body namelijk.

foto;)
http://img2.imageshack.us/img2/853/internetc.jpg

Robdop
18 mei 2009, 20:57
ik weet niet of het normaal is bij die squier. maar het is gewoon een instelling.
je kan het zo weer veranderen als je hem tegen je body aan wil hebben;)

llahsraM
18 mei 2009, 20:58
Hoe moet ik dat veranderen? een extra veer erbij?

Kaham
18 mei 2009, 21:07
Hoe moet ik dat veranderen? een extra veer erbij?

Ik weet niet in hoeverre extra veren werkt, maar je zal in ieder geval de treksterkte van de veren moeten verhogen. Of dat met extra veren moet, of door sterkere veren, daar ben ik helaas niet bekend mee. (Wegens gebrek aan gitaren met tremolo ;)).

Om me in de discussie te mengen of het "normaal" is... Sja, definieer normaal. [/filosofen-modus]
Sommige gitaristen hebben hem helemaal tegen de body, die gebruiken de tremolo in combinatie met de tremolo arm en tillen zo de achterkant als het ware op. Mijn gitaarleraar gebruikt een andere methode. Die heeft zijn brug, net als de jouwe, een beetje opgetild staan aan de achterkant, en zo kan hij - door op de achterkant te duwen - een soort vibrato meegeven door met de palm van zijn hand de brug naar de body toe te duwen.

Robdop
18 mei 2009, 21:12
Ik weet niet in hoeverre extra veren werkt, maar je zal in ieder geval de treksterkte van de veren moeten verhogen. Of dat met extra veren moet, of door sterkere veren, daar ben ik helaas niet bekend mee. (Wegens gebrek aan gitaren met tremolo ;)).

Om me in de discussie te mengen of het "normaal" is... Sja, definieer normaal. [/filosofen-modus]
Sommige gitaristen hebben hem helemaal tegen de body, die gebruiken de tremolo in combinatie met de tremolo arm en tillen zo de achterkant als het ware op. Mijn gitaarleraar gebruikt een andere methode. Die heeft zijn brug, net als de jouwe, een beetje opgetild staan aan de achterkant, en zo kan hij - door op de achterkant te duwen - een soort vibrato meegeven door met de palm van zijn hand de brug naar de body toe te duwen.

ik vind dit inderdaad ook lekker, je kan zo hele leuke vibrato effectjes geven.
jammergenoeg door stemmingsproblemen toch maar op de gitaar vast laten zetten.
&TS ik kan je niet helpen hoe het moet, want ik heb het in een onderhoudsbeurt laten doen:hippie:

llahsraM
18 mei 2009, 21:13
hij staat niet heel veel omhoog.. Heel klein beetje eigenlijk.. maar ik dacht dat het voor de intonatie niet goed zou zijn. Onstemt de gitaar niet sneller zo?

llahsraM
18 mei 2009, 22:18
ik heb al wat handige tips gevonden:) hij staat nu recht aan de body

HenkieKnip
19 mei 2009, 08:14
Wel een superstrakke gitaar zeg, die heb ik eigenlijk ook op het oog. Hij klinkt dus ook nog goed? De echte jaren 60/rock 'n roll-sound?

Kan die classic vibe-sticker wel makkelijk verwijderd worden van de slagplaat?

Gr. Rob

Exi
19 mei 2009, 11:02
Het is inderdaad een mooie gitaar llahsraM en hij speelt en klinkt heerlijk (als ie eenmaal goed afgesteld staat).
Ik heb de 50's versie besteld, omdat ik een strat met esdoorn toets wil.

llahsraM
19 mei 2009, 20:05
Wel een superstrakke gitaar zeg, die heb ik eigenlijk ook op het oog. Hij klinkt dus ook nog goed? De echte jaren 60/rock 'n roll-sound?

Kan die classic vibe-sticker wel makkelijk verwijderd worden van de slagplaat?

Gr. Rob

Hij klinkt zeker goed:) ik vind het voor een squier best bizar goed:)
Sticker is makkelijk te verwijderen. Er zit namelijk nog bescherm folie over de slagplaat die kan je eraf trekken.

Ik heb hem nu afgesteld en hij speelt rete lekker:D

HenkieKnip
19 mei 2009, 20:21
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik ga nu even niet meer kijken naar die foto in deze thread, anders ga(s) ik meteen naar de winkel.... :makeup:

mikeyaxeman
19 mei 2009, 21:34
Het zijn idd lekkere gitaartjes ik heb de 50's versie.
Ik heb er onlangs Fender CS'69 Pu's ingezet dat ding klinkt me toch lekker nu! :cheerup: