PDA

View Full Version : Hair metal gitaar



Bluze
18 mei 2009, 19:47
Ik wil binnenkort een betere gitaar aanschaffen. Op het moment speel ik op een Squier Affinity strat. Het is helemaal geen slechte gitaar, maar hoger op de hals klinkt ie nogal iel, en hij past ook niet zo bij de richting die ik op wil.

Die richting is het best te beschrijven als "hair metal". Hieronder versta ik:

-Europe
-Dokken
-Winger
-Whitesnake
-gitaarhelden als Vinnie Moore en Tony Macalpine

Ik weet niet zo goed welke pickup configuratie het meest geschikt is voor dit soort muziek. HSS of HH?

Ik heb wel al een aantal gitaren op het oog:

-Ibanez RG1550m (HSH) (of kan ik dan beter voor een vintage RG550 gaan?)
-Jackson DK2M (HH) of Jackson DK2 (HSS)
-Charvel San Dimas (HH Seymour Duncan) / SoCal (HH Dimarzio)

Of iets anders? Mijn budget gaat tot 1000 euro.

http://eleventyone.done.hu/fyoop/metalfan.jpg

YoJorisss
18 mei 2009, 19:49
Wow, van een Squier affinity naar 'waarschijnlijk' een gitaar rond de 800-1000 is wel een mega-groot verschil. Fender Tele HH?

Bluze
18 mei 2009, 19:51
Lang leve belastingteruggave! :cheerup:

En het moet wel een superstrat zijn.

Sinner1980
18 mei 2009, 20:08
Charvel so cal, kan niet missen... 999 bij American guitar store, supervette plank!!!:rockon:

Kakihara
18 mei 2009, 20:09
Het kan ook met een 'gewone' strat (http://www.youtube.com/watch?v=u2YP49vPX6Q), wellicht wat hogere output pickups.

JeanPaul du Vinnie
18 mei 2009, 20:19
Charvel so cal, kan niet missen... 999 bij American guitar store, supervette plank!!!:rockon:
Yup. Hair metal = Charvel So Cal. Gewoon doen, dat zijn zalige gitaartjes. Als ik zelf al geen omgebouwde strat had, kocht ik me ook zo'n fluogroen geval. (Vrees niet, ze zijn ook in conventionelere kleuren als wit en zwart te krijgen.)

Orpheo
18 mei 2009, 20:23
ik zou een mailtje sturen naar warmoth, en daar mijn ultieme superstrat maken, met de pups naar mijn keus, halsprofiel naar mijn keus, brug naar mijn keus, etc etc...

Di Stefano
18 mei 2009, 20:25
Ik denk niet dat iemand die tot nu toe op een Squier heeft gespeeld genoeg verstand heeft van gitaren om zijn eigenlijk gitaar samen te stellen.

Gjalt
18 mei 2009, 20:28
Wow, van een Squier affinity naar 'waarschijnlijk' een gitaar rond de 800-1000 is wel een mega-groot verschil. Fender Tele HH?

Ik ben ook van een squier naar een fender van 1200 euro gegaan in 1 keer.

Ik zou denk ik ook voor die charvel gaan. lekker fout jaren 80 :soul:

Thiez
18 mei 2009, 20:34
hairmetal kun je op alle gitaren spelen die je wilt in principe. de gibson modelletjes zijn natuurlijk ook veel gebruikt wel. flying v, les paul en explorer.
Wat je wilt aan pickups bepaal je zelf. HH kan fijn zijn SSH kan ook fijn zijn. kun je wat mooiere clean uithalen enzo. Ook kun je een HH nemen en dan de pickups splitten. heb ik bij mijn epiphone SG ook gedaan. dan ga je er een beetje tussenin zitten eigenlijk.

gave band trouwens kakihara ;)

Manuvdv
18 mei 2009, 20:38
Ik dacht eigenlijk spontaan aan Kramer.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/9/8/532398.jpg

Bram+
18 mei 2009, 20:40
ik zou een mailtje sturen naar warmoth, en daar mijn ultieme superstrat maken, met de pups naar mijn keus, halsprofiel naar mijn keus, brug naar mijn keus, etc etc...
Op het moment dat Warmoth het Sabre-model in het assortiment neemt, ga ik dat zeker doen :D

@TS:
Op zich noem je al drie voor de hand liggende (en goede) opties wat betreft superstrats en het mooiste zou zijn als je ze alle drie ook zou kunnen uitproberen, al dan niet in dezelfde gitaarzaak. Zo kun je zelf ook de onderlinge verschillen ondervinden (bijvoorbeeld halsprofiel, pickupconfiguratie,werking van de brug, etc.).

Orpheo
18 mei 2009, 20:40
Ik dacht eigenlijk spontaan aan Kramer.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/9/8/532398.jpg

kramer is echt niet meer het topspul wat het eerst was. vroeger was het wel goed spul, maar nu echt niet meer. charvel is alweer een stuk beter (heel stuk beter). jackson idem.

Orpheo
18 mei 2009, 20:41
Op het moment dat Warmoth het Sabre-model in het assortiment neemt, ga ik dat zeker doen :D

@TS:
Op zich noem je al drie voor de hand liggende (en goede) opties wat betreft superstrats en het mooiste zou zijn als je ze alle drie ook zou kunnen uitproberen, al dan niet in dezelfde gitaarzaak. Zo kun je zelf ook de onderlinge verschillen ondervinden (bijvoorbeeld halsprofiel, pickupconfiguratie,werking van de brug, etc.).

nee, wel een carved top soloist ;)

Manuvdv
18 mei 2009, 20:45
kramer is echt niet meer het topspul wat het eerst was. vroeger was het wel goed spul, maar nu echt niet meer. charvel is alweer een stuk beter (heel stuk beter). jackson idem.
Ok dat wist ik dus niet. En ik doelde eigenlijk op een originele van 20 jaar geleden, of is dat ook al niet aangeraden?

Bram+
18 mei 2009, 20:48
nee, wel een carved top soloist ;)
http://www.warmoth.com/gallery/images/soloist/wb2.jpg
Hmmm. Close, but no sigar :ok:

Veeeel te dik nog :D

Renin
18 mei 2009, 20:50
Geen Ibanez, dat is meer voor wizards als Vai.

Jackson is oké, evenals Charvel, maar ook een Fender strat.

Ik zou gezien het budget gaan voor een Fender strat met een Dimarzio humbucker erin (laten doen). Het geld wat je over houdt zou ik in een jcm800 pompen. Die strat hoeft echt geen customshop te zijn, maar gewoon een tweedehands highway1 o.i.d. voor ong. 600. Humbuckertje erin voor zo'n 100 (inclusief inbouwen) en je hebt geld over voor het begin van een fatsoenlijke marshall (stack).

Charvel is echt wel oké, maar wel duurder. Dit zou ik doen als je per se een floyd wil. De Jackson zou ik laten staan, maar dat is mijn persoonlijke smaak, want die fabriek is nu ook in handen van fender meen ik.

P.S. lekker clippie!

pannekoek
18 mei 2009, 21:01
ik zou een mailtje sturen naar warmoth, en daar mijn ultieme superstrat maken, met de pups naar mijn keus, halsprofiel naar mijn keus, brug naar mijn keus, etc etc...

en daar gaan we weer:cheerup:



ik heb een drummer in de band die het altijd over iron maiden heeft (echt zo een maiden-queer) bij ieder voorbeeld gebruikt hij maiden als uitgangspunt. inmiddels nemen we hem niet meer zo serieus ;)

Mr_Moustache
18 mei 2009, 21:10
Ik zou als ik jou was een Ibanez kopen. Qua snelle halzen zijn de Wizards toch wel de top. En je kan op marktplaats een hoop leuks vinden, kijk daar eens.

budje
18 mei 2009, 21:11
en daar gaan we weer:cheerup:



ik heb een drummer in de band die het altijd over iron maiden heeft (echt zo een maiden-queer) bij ieder voorbeeld gebruikt hij maiden als uitgangspunt. inmiddels nemen we hem niet meer zo serieus ;)

Wat is daar mis mee? hij geeft anders wel een prima advies

Orpheo
18 mei 2009, 21:12
http://www.warmoth.com/gallery/images/soloist/wb2.jpg
Hmmm. Close, but no sigar :ok:

Veeeel te dik nog :D

is waar. jij wilt echt dat supersuperdunne merk ik :P dat doen ze niet nee :)

@pannekoek: I couldn't care less, omtrent jou mening. het altijd maar opnoemen van dezelfde dingen, ik vind dat belachelijk. Ik geef een beetje backfire met andere dingen, andere merken en modellen.

Renin
18 mei 2009, 21:14
ik heb een drummer in de band die het altijd over iron maiden heeft (echt zo een maiden-queer) bij ieder voorbeeld gebruikt hij maiden als uitgangspunt. inmiddels nemen we hem niet meer zo serieus ;)

Wil je weten hoe hard een "maiden-queer" kan meppen?

Overigens speelt daar de ene op Fender en de andere op Jackson. Allebei door een marshall en je bent klaar. (wel natuurlijk een superdistortion in de brug).

Wat je dus niet wilt is bijv. actieve pick-ups die alle toon wegzuigen ;)

Madcow
18 mei 2009, 21:24
ik zeg Jackson met slangen leer!

En hair metal is nieteens zo slecht. Hier is een goed voorbeeld van een erg foute band. Maar het zijn zeer goeie muzikanten.

http://www.youtube.com/watch?v=5SHo-ux68Hs

Thiez
18 mei 2009, 21:26
met ibanez zou ik goed uitkijken wat je koopt. daar zit heel erg veel verschil in maar dat zie je voornamelijk ook al wel aan de prijs. ik vind ibanez persoonlijk niet zo fijn spelen maar andere zweren erbij. Maar een ibanez van 700 speelt stukke beter dan bijvoorbeeld een van 300 wat ook logisch is.

die charvel lijken me ook wel erg fijne gitaartjes opzich. zelf nooit op gespeelt helaas.

en idd een goede marshall versterker heb je qua sound meer aan dan een gitaar. ik weet niet wat voor versterker je nu hebt natuurlijk?

Bram+
18 mei 2009, 21:30
Geen Ibanez, dat is meer voor wizards als Vai.
Dat vat ik dan maar op als compliment :cheerup:

Ik vraag me af waarom je nou juist weer voor een (gemodificeerde) Fender Strat zou moeten gaan als er zoveel 'typische hairmetalgitaren' zijn als Jackson Soloists, Charvel San Dimassen en Ibanez RG's en S'en zijn. Soms is er niks mis met 'voor de hand liggend'.

Orpheo
18 mei 2009, 21:35
-Europe
-Dokken
-Winger
-Whitesnake
-gitaarhelden als Vinnie Moore en Tony Macalpine

allemaal, op whitesnake na, is het een (super)strat, vaak met een JB, duncan custom of duncan distortion in de brug. de superD is 't bij de meeste gevallen niet, omdat die veel te vet brult ipv scheurt, wat je wilt voor hair metal.

verder, de volgende dingen zijn een vereiste:

alder body
maple neck
floyd rose

die gozer van winger had een veel toffere gitaar natuurlijk; koa body, pau ferro neck. de rest is gewoon een variatie op een thema. Ibanez zou ik niet doen, omdat die gitaren imho, gewoon veel te weinig karakter hebben, niet lekker spelen, en niet echt tof klinken.

charvel model 6 2ehands is te gek. een jackson SL3 is ook gaaf, maar als je gaat voor echt een topper, superdeluxe, zou ik gaan voor een USA of japanse gitaar.




deze post is dus als aanvulling op mijn vorige :P

pannekoek
18 mei 2009, 21:38
aan een foute metal gitaar moet ik altijd denken aan een gibson m3!
http://www.guitarshop.net/GuitarImages_j/gibsonm3deluxeall.jpg
zijn alleen niet zoveel te vinden


ik weet alleen de preciese prijs neit, ik heb veel uiteenlopende versies gezien

Kellet
18 mei 2009, 21:38
+1 Charvel So-Cal

DiMarzio Tone Zone is een pickup die Hair Metal zeer goed doet. En shredden is de Evolution Neck toevertrouwd.

Win!

Bram+
18 mei 2009, 21:40
met ibanez zou ik goed uitkijken wat je koopt. daar zit heel erg veel verschil in maar dat zie je voornamelijk ook al wel aan de prijs. ik vind ibanez persoonlijk niet zo fijn spelen maar andere zweren erbij. Maar een ibanez van 700 speelt stukke beter dan bijvoorbeeld een van 300 wat ook logisch is.
Da's wel uniek bij Ibanez inderdaad, dat de duurdere gitaren beter zijn dan de goedkopere :D

Ibanez kopen (tweedehands/nieuw):

Ibanez RG: serienummers vanaf 500 (dus RG550, RG570, RG770, etc.) of 'Prestiges' (RG1550, RG1570, RGT321). Oftewel: Japanners, waardevaster, betere tremolo's, doorgaans betere afwerking.
Ibanez S: Idem, evt. m.u.v. vroege S470's met Lo Pro Edge en Wizardhals. Dus ook Japanners of eventueel Koreaanse Prestiges (S2170, S2170FB etc.)
Géén JEM555 (punt).

macwilliams
18 mei 2009, 22:02
Ik zou een strat met floyd kopen en een bandschuurmachine. Net zolang doorgaan totdat hij dun genoeg is.

Dat is " de " oplossing.
En ik vraag er geen cent voor!! :ok:

Thiez
18 mei 2009, 22:08
haha vergeet niet er een foute print op te schilderen he mac ;)
zwart met gele strepen ofzo. of roze strepen. of tijgerprint ofzo. als het maar goed fout is

macwilliams
18 mei 2009, 22:11
Een mintgoene bc rich warlock is pas hair- metal.

macwilliams
18 mei 2009, 22:15
haha vergeet niet er een foute print op te schilderen he mac ;)
zwart met gele strepen ofzo. of roze strepen. of tijgerprint ofzo. als het maar goed fout is

Neeeee een effen pastel kleur... Zo ontzettend gay dat het helemaal goed is. Of spier wit.

Sanderltd
18 mei 2009, 22:19
+1 voor spierwit! (Alleen niet aflakken met blanke lak op alkyd basis, die slaat geel uit heb ik vandaag tot mijn ongenoegen gemerkt. :p)

Braindead
18 mei 2009, 22:26
Als je een echte hair metal gitaar wilt dan moet je echt wel een 2dehandse kopen. Koop een Peavey vandenberg, een Kramer BC Rich of Charvel van die tijd. Dan heb je ook echt een gitaar met de kleuren van toen.

Sommige worden nu ook wel weer uitgebracht maar das toch anders.

deefke666
19 mei 2009, 06:38
Als je een echte hair metal gitaar wilt dan moet je echt wel een 2dehandse kopen. Koop een Peavey vandenberg, een Kramer BC Rich of Charvel van die tijd. Dan heb je ook echt een gitaar met de kleuren van toen.

Sommige worden nu ook wel weer uitgebracht maar das toch anders.

kan je die eigelijk nog vinden, die charvels uit de jaren tachtig....?
k heb er nog altijd spijt van dat ik er toen geen kon betalen :mad::mad:
ik heb er hier en daar wel eentje gevonden maar die zagen er zo slecht uit dat t alleen nog maar als brandhout kon gebruikt worden

Thiez
19 mei 2009, 14:36
je kunt nog welleens geluk hebben er een tegen te komen op internet.

Fred dons op het forum heeft een hele collectie thuis hangen. misschien kun je hem eens informeren waar hij ze vandaan haalt

pupanus1
19 mei 2009, 15:02
http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/catalogs/1985/85_ap2_cat_pg16_1x1.jpg
http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/catalogs/1985/85_ap2_cat_pg16_2x1.jpg

Een spierwitte Aria Pro II RS-Esprit:cheerup:

Net als Yngwie (ook al speelde hij er niet echt op :D)
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/yngwie.jpg

Apenzoon
19 mei 2009, 16:14
http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/catalogs/1985/85_ap2_cat_pg16_1x1.jpg
http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/catalogs/1985/85_ap2_cat_pg16_2x1.jpg

Een spierwitte Aria Pro II RS-Esprit:cheerup:

Net als Yngwie (ook al speelde hij er niet echt op :D)
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/yngwie.jpg

Zoiets heeft Wietse nog te koop geloof ik.

Orgasmocaster
19 mei 2009, 16:16
en daar gaan we weer:cheerup:


nou en, het is toch een goed advies?
nog sterker, ik zou op meer dan de helft van de topics kunnen antwoorden met 'warmoth' (of musikraft, USACG, Edenhouse, etc), maar doe het niet meer, omdat de meesten hier toch liever naief zijn om te veel geld te betalen voor massa geproduceerde 'off the rack' gitaren!

dus:
meer opties
totaal custom
totaal uniek
hogere kwaliteit
voor minder geld
hmm slecht idee, belachelijk advies
Foei Orpheo, niet meer doen... we kunnen je echt niet meer serieus nemen!

Orpheo
19 mei 2009, 16:20
nou en, het is toch een goed advies?
nog sterker, ik zou op meer dan de helft van de topics kunnen antwoorden met 'warmoth' (of musikraft, USACG, Edenhouse, etc), maar doe het niet meer, omdat de meesten hier toch liever naief zijn om te veel geld te betalen voor massa geproduceerde 'off the rack' gitaren!

dus:
meer opties
totaal custom
totaal uniek
hogere kwaliteit
voor minder geld
hmm slecht idee, belachelijk advies
Foei Orpheo, niet meer doen... we kunnen je echt niet meer serieus nemen!

ja je hebt gelijk, sorry....

pannekoek
19 mei 2009, 16:22
nou en, het is toch een goed advies?
nog sterker, ik zou op meer dan de helft van de topics kunnen antwoorden met 'warmoth' (of musikraft, USACG, Edenhouse, etc), maar doe het niet meer, omdat de meesten hier toch liever naief zijn om te veel geld te betalen voor massa geproduceerde 'off the rack' gitaren!

dus:
meer opties
totaal custom
totaal uniek
hogere kwaliteit
voor minder geld
hmm slecht idee, belachelijk advies
Foei Orpheo, niet meer doen... we kunnen je echt niet meer serieus nemen!

t ging me vooral om het toontje dat orpheo heeft wanneer hij over warmoth begint... iig, ik weet niet of warmoth wel een goede oplossing is voor iedereen, ondanks dat het waarschijnlijk super gitaren zijn, moet je als koper toch wel verdomd goed bewust zijn wat je koopt. niet iedereen heeft veel verstand van houtsoorten en wat dat doet met je tone. vaak weten ze zelf niet eens wat voor soort tone ze willen. hoe kunnen ze dan een goede plank samenstellen?

warmoth is een goed bedrijf, daarmee ben ik het volledig met je eens, maar dan moet je wel verdomd goed weten wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn.

pupanus1
19 mei 2009, 16:33
Plus dat als je een luie hond bent dan is zelf je gitaar in elkaar zetten écht geen optie:dontgeti:

Bram+
19 mei 2009, 16:38
t ging me vooral om het toontje dat orpheo heeft wanneer hij over warmoth begint... iig, ik weet niet of warmoth wel een goede oplossing is voor iedereen, ondanks dat het waarschijnlijk super gitaren zijn, moet je als koper toch wel verdomd goed bewust zijn wat je koopt. niet iedereen heeft veel verstand van houtsoorten en wat dat doet met je tone. vaak weten ze zelf niet eens wat voor soort tone ze willen. hoe kunnen ze dan een goede plank samenstellen?
Makkelijk, gewoon hier een draadje over starten en dan komen de houtkenners vanzelf met (goede) adviezen :D Daarbij denk ik dat als je er geen verstand hebt en gewoon voor 'standaard' weinig originele opties gaat (in dit geval bijvoorbeeld alder body met maple hals, ebony toets), dat je bij Warmoth nog steeds beter/goedkoper af bent dan bij een 'echt' merk.

Klein puntje bij Warmoth (wat ook in alle threads erover aan bod komt) is de betrekkelijk lage doorverkoopwaarde. Als je niet precies weet wat je wil, is de kans ook groter dat je uiteindelijk tóch iets anders wil. Dan is het ook fijn als je je gitaar weer voor een goede prijs kan verkopen en dan is een gitaar van de plank meestal iets gunstiger.

macwilliams
19 mei 2009, 16:44
Totdat ik weet wat ik precies weet wat ik wil of zodra ik weet wat een gibson mist ga ik ook voor een op mijn specs gebouwde gitaar!
Helaas/ gelukkig ben ik niet ontwikkeld genoeg dus ik kan nog met stock artikelen meer dan tevreden zijn.

Mukkez
19 mei 2009, 16:48
Misschien is zoiets ook wel leuk. http://www.thomann.de/nl/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm
Is ook net wat voordeliger, maar anders..

+10 voor de Charvel

pannekoek
19 mei 2009, 16:57
Makkelijk, gewoon hier een draadje over starten en dan komen de houtkenners vanzelf met (goede) adviezen :D Daarbij denk ik dat als je er geen verstand hebt en gewoon voor 'standaard' weinig originele opties gaat (in dit geval bijvoorbeeld alder body met maple hals, ebony toets), dat je bij Warmoth nog steeds beter/goedkoper af bent dan bij een 'echt' merk.

Klein puntje bij Warmoth (wat ook in alle threads erover aan bod komt) is de betrekkelijk lage doorverkoopwaarde. Als je niet precies weet wat je wil, is de kans ook groter dat je uiteindelijk tóch iets anders wil. Dan is het ook fijn als je je gitaar weer voor een goede prijs kan verkopen en dan is een gitaar van de plank meestal iets gunstiger.

ik ken die goede adviezen en meningen van gitaarnetters hier :D

maar dat maakt het dus alleen maar onduidelijker, iedereen voegt zijn eigen voorkeur toe en mocht de topicstarter de knoop doorhakken en de gok erop wagen dan is de kans nog steeds groot dat de gitaar niet lekker speelt of klinkt voor diegene.
warmoths vind ik dus alleen voor de mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben.

en voor ts: +1 voor de charvel

JeanPaul du Vinnie
19 mei 2009, 16:58
Misschien is zoiets ook wel leuk. http://www.thomann.de/nl/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm
Is ook net wat voordeliger
Haha, zelfs de prijs is metal.

Orpheo
19 mei 2009, 17:14
Misschien is zoiets ook wel leuk. http://www.thomann.de/nl/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm
Is ook net wat voordeliger, maar anders..

+10 voor de Charvel

@ de gitaar:

floyd rose, humbucker, en dan 21 frets?! wtf? belachelijk.

Solidkick
19 mei 2009, 17:19
Deze gast heeft wel wat leuks in zijn assorti staan:
http://www.tommyguitars.com (http://www.tommyguitars.com/google4a743e42bd9ad09e.html)

Mukkez
19 mei 2009, 17:24
@ de gitaar:

floyd rose, humbucker, en dan 21 frets?! wtf? belachelijk.

En dan opdrukken naar de 24ste fret, hoe metal wil je het hebben?


:seriousf:

Orpheo
19 mei 2009, 17:33
En dan opdrukken naar de 24ste fret, hoe metal wil je het hebben?


:seriousf:

geef mij maar gewoon 22 frets. als ik een solo in E speel, is 't we handig om die C toch te hebben, omdat het loopje dan gewoon makkelijker gaat. 24 is natuurlijk beter, maar op mijn 'signature' gitaren werkt dat gewoon nie t(les pauls).

pannekoek
19 mei 2009, 17:42
geef mij maar gewoon 22 frets. als ik een solo in E speel, is 't we handig om die C toch te hebben, omdat het loopje dan gewoon makkelijker gaat. 24 is natuurlijk beter, maar op mijn 'signature' gitaren werkt dat gewoon nie t(les pauls).

buckethead heeft een les paul met 24 frets, mij lijkt dat wel wat

Orpheo
19 mei 2009, 17:47
buckethead heeft een les paul met 24 frets, mij lijkt dat wel wat

ik dacht gewoon 22 hoor... maar goed, je zou dan de hele les paul anders moeten bouwen, brug ook op andere locatie, en dat is imho teveel werk ;)


edit: verdraaid, je hebt gelijk.

Di Stefano
19 mei 2009, 17:56
geef mij maar gewoon 22 frets. als ik een solo in E speel, is 't we handig om die C toch te hebben, omdat het loopje dan gewoon makkelijker gaat. 24 is natuurlijk beter, maar op mijn 'signature' gitaren werkt dat gewoon nie t(les pauls).
Ik denk dat je D bedoelt ipv C?

Orpheo
19 mei 2009, 18:44
Ik denk dat je D bedoelt ipv C?

jep, foutje.

JeanPaul du Vinnie
19 mei 2009, 18:58
Deze gast heeft wel wat leuks in zijn assorti staan:
http://www.tommyguitars.com (http://www.tommyguitars.com/google4a743e42bd9ad09e.html)
http://www.tommyguitars.com/catalog/item/1569333/3208169.htm

Heerlijke gitaar!

Mukkez
19 mei 2009, 21:21
Ik heb ook liever 22 dan 24, waarom ja weet ik eigenlijk niet. Die 23 en 24ste gebruik ik gewoon niet veel en als ik een gitaar moest hebben met frets om te soleren dan was het deze: http://www.youtube.com/watch?v=hb5QaCfm7bg&feature=related 29 frets.

Maar iig.

De Charvel Socal is volgens mij een rete vette gitaar en uitermate geschikt voor onze TS.

interessander
19 mei 2009, 21:28
Er staat een lekkere foute op ebay.de (http://cgi.ebay.de/Ibanez-DESTROYER-Limeted-Edition-1984-DT380-x-series_W0QQitemZ130307138345QQcmdZViewItemQQptZGit arren?hash=item130307138345&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18|301%3A1|293%3A1|294%3A50):

http://i.ebayimg.com/14/!BSnIR7!Bmk~$(KGrHgoH-DIEjlLlvv6nBKEFpI2PgQ~~_1.JPG

pannekoek
19 mei 2009, 21:30
Er staat een lekkere foute op ebay.de (http://cgi.ebay.de/Ibanez-DESTROYER-Limeted-Edition-1984-DT380-x-series_W0QQitemZ130307138345QQcmdZViewItemQQptZGit arren?hash=item130307138345&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18|301%3A1|293%3A1|294%3A50):

http://i.ebayimg.com/14/!BSnIR7!Bmk~$(KGrHgoH-DIEjlLlvv6nBKEFpI2PgQ~~_1.JPG


afschuwelijk! dat vind ik geen hair metal, dat is meer japanse mangastijl

Bram+
19 mei 2009, 21:38
afschuwelijk! dat vind ik geen hair metal, dat is meer japanse mangastijl
Check je definities nog maar eens, want volgens mij is hij er in ieder geval fout genoeg voor :D

interessander
19 mei 2009, 21:48
Hij schreeuwt om spandex en haarlak!

Braindead
19 mei 2009, 22:25
helaas geen hair metal kleur maar wel een echte hairmetal gitaar. Ik heb zelf 2 Vandenbergs en dat zijn echt topgitaren. Ebben fretboard, kahler tremolo flitsende zeer prettige hals en high output humbucker. En het model schreeft hair metal. :-) Nog meer hair metal is een roze maar die zie ik zo snel niet te koop staan. oh ja, en ze zijn hand build in de usa! Kom daar nu nog maar eens om.

http://www.2dehands.nl/peavey-vandenberg-43444359.html?qq=vandenberg

To Orpheo. Ik snap dat je enthousiast bent over Warmoth maar Hairmetal is toch echt geen Warmoth bro. De volgende topic kan je vast weer...

Bram+
19 mei 2009, 22:30
helaas geen hair metal kleur maar wel een echte hairmetal gitaar. Ik heb zelf 2 Vandenbergs en dat zijn echt topgitaren. Ebben fretboard, kahler tremolo flitsende zeer prettige hals en high output humbucker. En het model schreeft hair metal. :-) Nog meer hair metal is een roze maar die zie ik zo snel niet te koop staan. oh ja, en ze zijn hand build in de usa! Kom daar nu nog maar eens om.

http://www.2dehands.nl/peavey-vandenberg-43444359.html?qq=vandenberg

To Orpheo. Ik snap dat je enthousiast bent over Warmoth maar Hairmetal is toch echt geen Warmoth bro. De volgende topic kan je vast weer...
Foto's? Vraagt eigenlijk om 'n "Post je Hair Metalgitaar topic" :cheerup:

joskedentweede
19 mei 2009, 22:37
http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC00053.jpg

Is dit Hair Metal genoeg? Prima gitaren iig!

Braindead
19 mei 2009, 22:37
Wat oudere foto's van mijn toenmalige collectie. Helaas heb ik die niet allemaal meer maar dit noem ik hair metal :-)

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0833small.jpg

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0834Bsmall.jpg

macwilliams
19 mei 2009, 22:42
Er staat een lekkere foute op ebay.de (http://cgi.ebay.de/Ibanez-DESTROYER-Limeted-Edition-1984-DT380-x-series_W0QQitemZ130307138345QQcmdZViewItemQQptZGit arren?hash=item130307138345&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18|301%3A1|293%3A1|294%3A50):

http://i.ebayimg.com/14/!BSnIR7!Bmk~$(KGrHgoH-DIEjlLlvv6nBKEFpI2PgQ~~_1.JPG

Bekende gitaar, zeker heeel geschikt!!!

Bram+
19 mei 2009, 22:45
Wat oudere foto's van mijn toenmalige collectie. Helaas heb ik die niet allemaal meer maar dit noem ik hair metal :-)
Yerp, approved :D

Die van Joske natuurlijk ook, m.i. een hopeloze poging van Fender (als men een Ibanez wil, koopt men wel een Ibanez, geen Fender/Heartfield. Het omgekeerde geldt voor de 90s Ibanez Blazers), maar wat mij betreft toch wel 80s verantwoord :ok:

Mijn duit:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/PGM100.jpg

macwilliams
19 mei 2009, 22:58
Wat oudere foto's van mijn toenmalige collectie. Helaas heb ik die niet allemaal meer maar dit noem ik hair metal :-)

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0833small.jpg

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0834Bsmall.jpg

Had je ook het haar dan??

Die roze is zo fakking cool!

macwilliams
19 mei 2009, 23:01
Yerp, approved :D

Die van Joske natuurlijk ook, m.i. een hopeloze poging van Fender (als men een Ibanez wil, koopt men wel een Ibanez, geen Fender/Heartfield. Het omgekeerde geldt voor de 90s Ibanez Blazers), maar wat mij betreft toch wel 80s verantwoord :ok:

Mijn duit:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/PGM100.jpg

Dit is gewoon een mooie gitaar, voor een snaar tovenaar met of zonder haar.
:D

Bluze
19 mei 2009, 23:11
Gaaf dat een topic over hair metal gitaren zoveel reacties oproept! Bedankt voor alle adviezen. Ik denk dat het zeker een retourtje Enschede gaat worden om die Charvel aan de test te onderwerpen. Mooie gitaren ook die gepost worden!

Orgasmocaster
19 mei 2009, 23:33
Die van Joske natuurlijk ook, m.i. een hopeloze poging van Fender (als men een Ibanez wil, koopt men wel een Ibanez, geen Fender/Heartfield. Het omgekeerde geldt voor de 90s Ibanez Blazers)


Dan heb je duidelijk nog nooit op een gespeeld..
en trouwens, Heartfield zijn niet alleen de Talon's.. en veeeeel beter dan de RG's (originele en nieuwere)

Heb er zelf 5 en zal alle andere die ik tegen kom proberen op te kopen! haha!

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/June292008002.jpg

Bram+
19 mei 2009, 23:39
Dan heb je duidelijk nog nooit op een gespeeld..
en trouwens, Heartfield zijn niet alleen de Talon's.. en veeeeel beter dan de RG's (originele en nieuwere)

De meeste directe 'Ibanezkopieën' (Talons e.d.) zijn toch ook gewoon Fujigen-gitaren?

Dan nog: ik had het niet zozeer over de kwaliteit, maar wel over de 'marketing'. Het hele 'schoenmaker blijf bij je leest' principe zie je de hele elektrische gitaargeschiedenis terugkomen en die Heartfields (de Talons althans) zijn er een schoolvoorbeeld van. Die Ibanez Blazers waar ik het over had, zijn ook geweldige gitaren, maar die verkochten ook niet.

Edit:
Nog even gegoogelt, en dan ruik ik toch een beetje stierenpoep wat betreft dat 'veeeeeel beter dan de RG's'. Het zijn 'gewoon' allemaal Fujigen-gitaren. Nu kun je me een hoop vertellen, maar niet dat FGG voor het ene merk (fender/heartfield) súpergoede gitaren maakt en voor het andere merk (Ibanez) niet. Andere specificaties (minder fretjes, andere schaallengte) hebben m.i. meer te maken met persoonlijke voorkeur. Het verschil kan nog zitten in hardware en pups, aangezien de Heartfields bijvoorbeeld originele Floyds hebben, maar mijn persoonlijke ervaring leert dat de trems van Ibanez (Edge, Lo Pro Edge) minstens net zo goed zijn als OFR's. Pickups zijn bij allebei (half)fabrikaten van DiMarzio en het zou me niet verbazen als die ook nog eens erg op elkaar lijken. De EX lijkt overigens erg op de Ibanez Radius en de Elan op de Saber.

Braindead
20 mei 2009, 00:01
Had je ook het haar dan??

Die roze is zo fakking cool!

Ik had wel lang haar, maar niet getoepeerd of geblondeerd.

Die roze heb ik nog steeds maar meer als verzamelaar. Speel er nooit op omdat hij nog nieuw is.

Orpheo
20 mei 2009, 00:37
helaas geen hair metal kleur maar wel een echte hairmetal gitaar. Ik heb zelf 2 Vandenbergs en dat zijn echt topgitaren. Ebben fretboard, kahler tremolo flitsende zeer prettige hals en high output humbucker. En het model schreeft hair metal. :-) Nog meer hair metal is een roze maar die zie ik zo snel niet te koop staan. oh ja, en ze zijn hand build in de usa! Kom daar nu nog maar eens om.

http://www.2dehands.nl/peavey-vandenberg-43444359.html?qq=vandenberg

To Orpheo. Ik snap dat je enthousiast bent over Warmoth maar Hairmetal is toch echt geen Warmoth bro. De volgende topic kan je vast weer...

ik volg je niet. waarom niet? ik vind dit toch echt wel hair metal:

http://www.warmoth.com/gallery/images/strat/Razzi_full.jpg

of

http://www.warmoth.com/gallery/images/strat/new%203_full.JPG

De 'foute' kleurscheme die jij wilt, de 'foute' floyd, de humbuckerrouts, 22 of 24 frets. ze doen wat jij wilt. als jij n foute 80ies superstrat wilt, doen ze dat. daarnaast, warmoth maakte in de beginjaren van charvel de halzen. Wellicht vind ik warmoth daarom ook wel geschikt voor hair metal...

Demonturtle
20 mei 2009, 02:30
bc rich mockingbird of warlock in bij voorkeur felroze

Orgasmocaster
20 mei 2009, 04:47
De meeste directe 'Ibanezkopieën' (Talons e.d.) zijn toch ook gewoon Fujigen-gitaren?

Dan nog: ik had het niet zozeer over de kwaliteit, maar wel over de 'marketing'. Het hele 'schoenmaker blijf bij je leest' principe zie je de hele elektrische gitaargeschiedenis terugkomen en die Heartfields (de Talons althans) zijn er een schoolvoorbeeld van. Die Ibanez Blazers waar ik het over had, zijn ook geweldige gitaren, maar die verkochten ook niet.

Edit:
Nog even gegoogelt, en dan ruik ik toch een beetje stierenpoep wat betreft dat 'veeeeeel beter dan de RG's'. Het zijn 'gewoon' allemaal Fujigen-gitaren. Nu kun je me een hoop vertellen, maar niet dat FGG voor het ene merk (fender/heartfield) súpergoede gitaren maakt en voor het andere merk (Ibanez) niet. Andere specificaties (minder fretjes, andere schaallengte) hebben m.i. meer te maken met persoonlijke voorkeur. Het verschil kan nog zitten in hardware en pups, aangezien de Heartfields bijvoorbeeld originele Floyds hebben, maar mijn persoonlijke ervaring leert dat de trems van Ibanez (Edge, Lo Pro Edge) minstens net zo goed zijn als OFR's. Pickups zijn bij allebei (half)fabrikaten van DiMarzio en het zou me niet verbazen als die ook nog eens erg op elkaar lijken. De EX lijkt overigens erg op de Ibanez Radius en de Elan op de Saber.

En nogmaals, je hebt er duidelijk nog nooit een gehad of bespeeld. Ik heb wel late 80s RG's gehad. En ja, de bodyshape van de Talons lijken erg op de RG's, maar spelen, voelen en klinken heel anders.
en waarom mag ibanez wel een puntigere uitvoering van de strat verkopen en fender niet?
Trouwens, Fujigen is niet hetzelfde als Hoshino of Ibanez. ze maakten gitaren voor erg veel merken in verschillende kwaliteits en prijsklasses. In die tijd dus ook alle Japanse fenders voordat die naar Tokai gingen. Het team wat de Fender Master series (Esprit, Robben Ford, ed) heeft ook de Heartfield series ontworpen en gebouwd.

oh en de Elan lijkt in de verte nog niet op de Saber :) Ik geef de voorkeur voor mijn Elan over een PRS!

pannekoek
20 mei 2009, 07:58
bc rich mockingbird of warlock in bij voorkeur felroze

om van te kotsen......

Bram+
20 mei 2009, 07:59
En nogmaals, je hebt er duidelijk nog nooit een gehad of bespeeld. Ik heb wel late 80s RG's gehad. En ja, de bodyshape van de Talons lijken erg op de RG's, maar spelen, voelen en klinken heel anders.
en waarom mag ibanez wel een puntigere uitvoering van de strat verkopen en fender niet?
Trouwens, Fujigen is niet hetzelfde als Hoshino of Ibanez. ze maakten gitaren voor erg veel merken in verschillende kwaliteits en prijsklasses. In die tijd dus ook alle Japanse fenders voordat die naar Tokai gingen. Het team wat de Fender Master series (Esprit, Robben Ford, ed) heeft ook de Heartfield series ontworpen en gebouwd.

oh en de Elan lijkt in de verte nog niet op de Saber :) Ik geef de voorkeur voor mijn Elan over een PRS!
Ik heb nergens gezegd 'mogen' hoor, je hebt duidelijk nog niet mijn posts goed gelezen. Ze mogen van mij alles, alleen moeten ze wel snappen dat het marketingtechnisch gedoemd was te mislukken.

Je snapt wel dat je de schijn erg tegen hebt als een gitaarmerk als Heartfield met een heel erg vergelijkbare gitaar komt met grotendeels dezelfde specs (basswood body, etc.) en óók nog in dezelfde fabriek gebouwd (ik ben overigens ook prima op de hoogte van de verhoudingen tussen Hoshino en FGG). Dan moeten ze bijna wel erg veel op elkaar lijken. Fujigen bouwde ook al jaren voor Ibanez en daar zaten ook al jaren hoogwaardige gitaren tussen (niet alleen mijn mening), die ook destijds níet voor een vriendelijke 'importprijs' werden verkocht. Hoe kan FGG dan in 1989 íneens voor Fender superieure maar wel bijna identieke modellen gaan bouwen?

Kakihara
20 mei 2009, 08:17
Wat oudere foto's van mijn toenmalige collectie. Helaas heb ik die niet allemaal meer maar dit noem ik hair metal :-)

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0833small.jpg

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0834Bsmall.jpg

Ik heb die pickups altijd zo raar geplaatst gevonden op die Vandenbergs :chicken:

Chocola
20 mei 2009, 08:19
Ik heb nergens gezegd 'mogen' hoor, je hebt duidelijk nog niet mijn posts goed gelezen. Ze mogen van mij alles, alleen moeten ze wel snappen dat het marketingtechnisch gedoemd was te mislukken.

Je snapt wel dat je de schijn erg tegen hebt als een gitaarmerk als Heartfield met een heel erg vergelijkbare gitaar komt met grotendeels dezelfde specs (basswood body, etc.) en óók nog in dezelfde fabriek gebouwd (ik ben overigens ook prima op de hoogte van de verhoudingen tussen Hoshino en FGG). Dan moeten ze bijna wel erg veel op elkaar lijken. Fujigen bouwde ook al jaren voor Ibanez en daar zaten ook al jaren hoogwaardige gitaren tussen (niet alleen mijn mening), die ook destijds níet voor een vriendelijke 'importprijs' werden verkocht. Hoe kan FGG dan in 1989 íneens voor Fender superieure maar wel bijna identieke modellen gaan bouwen?

Kakihara: COOLE BAND!!!

@Brammetje en Orgasmecaster: doe eens lief en ik kan je vertellen dat het geen zin heeft om zo door te discussiëren gezien jullie gewoon verschillen van mening en dat zullen blijven doen omdat jullie gewoon koppig zijn :p.

frekie
20 mei 2009, 11:20
Zie je af en toe nog wel eens langskomen: Ibanez S540 F serienummer MIJ begin jaren 90. Wordt ondergewaardeerd IMHO, zie je af en toe nog onder de 500 euri. Supersnelle Wizard nek, vette elementen, mahonie body, dikke frets van hard stalen fretdraad, Lo Pro Edge tremolo. Een JEM uit dezelfde Fujigen fabriek met basswood body uit dezelfde periode zie je niet meer onder de 1000. Ook leuk: RG550/560/570 ook Fujigen Japan.

Verder natuurlijk de genoemde Charvel/Jackson/ESP etc. superstrats. En een mint groene legging aantrekken :cheerup:

frekie
20 mei 2009, 11:46
Oh als je toch een Fender wil: Fender HM Strat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_HM_Strat
Speelde Greg Howe op, 1 vd vele langharige "wiedele wiedele" virtuozen uit die tijd :ok:

LP_CL
20 mei 2009, 12:48
Charvel so cal, kan niet missen... 999 bij American guitar store, supervette plank!!!:rockon:

Dit. Absoluut.

Sinner1980
20 mei 2009, 13:00
Dit. Absoluut.

Zei ik toch;)

johns
20 mei 2009, 13:29
Oh als je toch een Fender wil: Fender HM Strat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_HM_Strat
Speelde Greg Howe op, 1 vd vele langharige "wiedele wiedele" virtuozen uit die tijd :ok:

Ik ook. Maar de Kahler trem haalt het niet bij de trems op bijvoorbeeld Ibanez. Hele brede en vlakke hals ook.

Orpheo
20 mei 2009, 13:35
Ik ook. Maar de Kahler trem haalt het niet bij de trems op bijvoorbeeld Ibanez. Hele brede en vlakke hals ook.

vind je? ik vind die kahlers juist geweldig.

johns
20 mei 2009, 14:19
Die op de HM (spyder meen ik) niet. Stug ding. Wat dat betreft speel ik liever op m'n S470. En nog liever op de strat of SZR520

Orgasmocaster
20 mei 2009, 15:05
Kakihara: COOLE BAND!!!

@Brammetje en Orgasmecaster: doe eens lief en ik kan je vertellen dat het geen zin heeft om zo door te discussiëren gezien jullie gewoon verschillen van mening en dat zullen blijven doen omdat jullie gewoon koppig zijn :p.

Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit.. hij heeft ze nooit geprobeerd,en een keer gegoogled, en beschuldigd mij van BS. is zijn probleem.
wat wel leuk is, is dat mijn heartfields zijn ge 3-4 dubbeld in waarde sinds ik ze heb gekocht :)

macwilliams
20 mei 2009, 15:14
Dit is pas hair metal!!
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/vroeger2.jpg

Orgasmocaster
20 mei 2009, 15:19
nu ik hier toch ben zal ik ook maar even een nuttig advies geven :)
uiteraard zijn in de jaren 80 de beste en de meeste hair metal gitaren gemaakt. dus ik zou op zoek gaan naar aan goede japanse superstrat! mijn persoonlijke favoriet is de Westone (de corsair, pantera, etc) maar andere matsumoku's zijn ook goed. de koreaanse versies zullen iets goedkoper zijn, maar met een beetje geluk van zeer goede kwaliteit.
check my westones:

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/jccaster033.jpg


Die op de HM (spyder meen ik) niet. Stug ding. Wat dat betreft speel ik liever op m'n S470. En nog liever op de strat of SZR520

zo'n spyder zit ook op mijn westone villain.. fijne trem!
HM's zijn ook prima haar gitaren!

Braindead
20 mei 2009, 15:35
upd. /rectificatie; als ze inderdaad de Charvel necks maakte heb ik niks gezegd.

Dit is wanne be haarmetal. ;-) Of speelde er in de 80 er jaren echte hairmetal dudes op Warmoth?

Trouwens in Duitsland noemen ze hairmetal "Poser Rock" lol, even better!


ik volg je niet. waarom niet? ik vind dit toch echt wel hair metal:

http://www.warmoth.com/gallery/images/strat/Razzi_full.jpg

of

http://www.warmoth.com/gallery/images/strat/new%203_full.JPG

De 'foute' kleurscheme die jij wilt, de 'foute' floyd, de humbuckerrouts, 22 of 24 frets. ze doen wat jij wilt. als jij n foute 80ies superstrat wilt, doen ze dat. daarnaast, warmoth maakte in de beginjaren van charvel de halzen. Wellicht vind ik warmoth daarom ook wel geschikt voor hair metal...

pannekoek
20 mei 2009, 15:51
ook zo heeeeeeeeeerlijk fout:
hij zat dit hele topic al in m'n gedachten maar ik had hem nog niet gepost:

http://www.cranesmusicstore.com/images/0003_so-cal_web_small_medium_1.jpg

fender so call speedhop! absoluut niet duur, en speelt als een trein!

macwilliams
20 mei 2009, 16:20
ook zo heeeeeeeeeerlijk fout:
hij zat dit hele topic al in m'n gedachten maar ik had hem nog niet gepost:

http://www.cranesmusicstore.com/images/0003_so-cal_web_small_medium_1.jpg

fender so call speedhop! absoluut niet duur, en speelt als een trein!

VET!

enzonogwatleestekensommaaropdetientekomen

Bram+
20 mei 2009, 16:39
Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit.. hij heeft ze nooit geprobeerd,en een keer gegoogled, en beschuldigd mij van BS. is zijn probleem.
wat wel leuk is, is dat mijn heartfields zijn ge 3-4 dubbeld in waarde sinds ik ze heb gekocht :)
Ik zeg niet dat je pure BS verkondigt, maar als jij blijkbaar niet snapt dat ík niet kan voorstellen dat een Ibanezzen en Heartfields, vergelijkbaar qua specificaties en als ik het goed heb destijds ook qua prijs, zoveeeeeel verschillen en dat jij dat verschil niet kan uitleggen, dan vermoed ik wel dat het verhaal wat aangedikt is. Jij beschuldigt me al drie keer van het feit dat ik nog nooit een Heartfield heb aangeraakt en dat heb ik dan weer nooit gezegd, maar soit.

pannekoek
20 mei 2009, 17:28
VET!

enzonogwatleestekensommaaropdetientekomen

ik weet dat die gitaar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang bij nederland muziek heeft gestaan, als winkeldochter!

kostte toen iets van 450-500 euro ofzo (beschuldig me niet als het anders was) , absoluut niet duur dus. en speelde best grappig! zo ontzettend fout dat ie vet was:blast:

fred dons
20 mei 2009, 17:59
Ik zeg niet dat je pure BS verkondigt, maar als jij blijkbaar niet snapt dat ík niet kan voorstellen dat een Ibanezzen en Heartfields, vergelijkbaar qua specificaties en als ik het goed heb destijds ook qua prijs, zoveeeeeel verschillen en dat jij dat verschil niet kan uitleggen, dan vermoed ik wel dat het verhaal wat aangedikt is. Jij beschuldigt me al drie keer van het feit dat ik nog nooit een Heartfield heb aangeraakt en dat heb ik dan weer nooit gezegd, maar soit.

Om Orgasmo een beetje te helpen, ik heb 1 heartfield gekocht van een amerikaanse verzamelaar die er een stuk op 30 heeft en die heeft me zijn verzameling laten zien, de specs tussen Ibbi en Heartfield zijn bij een aantal modellen vooral (en eigenlijk alleen) optisch gelijk; bijvoorbeeld een OFR is toch echt wat anders dan een Ibby trem (mooi ontwerp maar wel van gegoten metaal ipv gerolled steel) de prijs van een losse floyd (in de fender periode) lag ook rond de NLG 750 terwijl een Ibbi NLG 350 koste.
De carved top modellen hadden ook een echte massieve flame top, wat je bij Ibbi pas bij de Artfield (coincidence ? I think not) modellen zag. De goedkoopste heartfields zijn minus de hardware redelijk vergelijkbaar met de Ibbi RG's (maar zoals gezegt wel met tophardware) de duurdere Heartfield gaan meer richting PRS en dan verliest de RG het eigenlijk op alle fronten.

Ik vind de Ibbi RG series overigens uitstekende metal gitaren (een 550 was mijn eerste serieuze metal gitaar)

En voor Braindead, ja (Ken) Warmoth is al zo lang bezig, het clubje Wayne Charvel, Tom Anderson en Ken Warmoth hebben alle drie in verschillende configuraties samengewerkt en onderdelen aan elkaar geleverd

Bram+
20 mei 2009, 18:13
Om Orgasmo een beetje te helpen, ik heb 1 heartfield gekocht van een amerikaanse verzamelaar die er een stuk op 30 heeft en die heeft me zijn verzameling laten zien, de specs tussen Ibbi en Heartfield zijn bij een aantal modellen vooral (en eigenlijk alleen) optisch gelijk; bijvoorbeeld een OFR is toch echt wat anders dan een Ibby trem (mooi ontwerp maar wel van gegoten metaal ipv gerolled steel) de prijs van een losse floyd (in de fender periode) lag ook rond de NLG 750 terwijl een Ibbi NLG 350 koste.
De carved top modellen hadden ook een echte massieve flame top, wat je bij Ibbi pas bij de Artfield (coincidence ? I think not) modellen zag. De goedkoopste heartfields zijn minus de hardware redelijk vergelijkbaar met de Ibbi RG's (maar zoals gezegt wel met tophardware) de duurdere Heartfield gaan meer richting PRS en dan verliest de RG het eigenlijk op alle fronten.

Ik vind de Ibbi RG series overigens uitstekende metal gitaren (een 550 was mijn eerste serieuze metal gitaar)
Lijkt me een duidelijk verhaal. De enige Heartfield die ik (kort) in m'n handen heb gehad is (helaas) een Talon. Voelde aan als een goede gitaar, maar geen bijzondere gitaar (iets wat ik overigens ook van alle Ibbies en dan met name de RG-achtigen vind, al ben ik liefhebber van dat merk). Daarbij: op het moment dat specificaties uiteen gaan lopen, heeft het ook weinig zin om gitaren te blijven vergelijken: die mooie Heartfields van mahonie/alder met maple tops zijn m.i. sowieso niet te vergelijken met een basswood Ibanez. Ibanez trems werken (in het begin) bijzonder goed, maar zijn inderdaad aan wat meer slijtage onderhevig.

LP_CL
21 mei 2009, 10:41
Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit.. hij heeft ze nooit geprobeerd,en een keer gegoogled, en beschuldigd mij van BS. is zijn probleem.
wat wel leuk is, is dat mijn heartfields zijn ge 3-4 dubbeld in waarde sinds ik ze heb gekocht :)

We weten toch allemaal reeds dat Bram+ oogkleppen op heeft als het over ibanez gaat (terwijl hij mij hetzelfde verwijt).

Thiez
21 mei 2009, 13:32
Ik kwam deze tegen op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/252933092


En toen ik een foto wilde opzoeken van washburn hm-5v (wat ik ook wel erg 80's verantwoord vind) zag ik er een te koop staan.
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/te-koop-washburn-hm-5v-gitaar-47302236.html

Realeigo
21 mei 2009, 14:04
http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/022f6ce6.jpg

WIN!

Het is een verbouwde Fender Richie Sambora (mexico).
Elementen zijn 2 zware Jazzmaster elementen, de middelste kan dmv een schakelaar uit en beide hebben een eigen volume knop maar geen tone knop.

mesaman
21 mei 2009, 15:05
ik vind de nieuwe charvel's geniaal...vooral de groene!
tis dat ik al teveel heb anders had ik er 1 gehaald.(mischien doe ik het nog)
ik heb al jaren een charvel en ben er erg te spreken over.tis meer dan goed.
een van mn beste gitaren.ibanez is ook goed.zoek maar eens een gek gekleurde....als je er 1 vind zijn ze duur ook.dr is genoeg geks te koop.
oude jacksons met printjes zijn ook super!

de jaren tachtig zijn gewoon fantastisch!


bram+ wat heb jij een rare ibanez met je F holes die nep zijn.zijn t roze stickers?

Bram+
21 mei 2009, 15:07
bram+ wat heb jij een rare ibanez met je F holes die nep zijn.zijn t roze stickers?

Grappig! :cheerup:

http://www.ibanez.co.jp/PGM20/images/PGM100RE_photo.jpg
(da's dus PG met de zijne)

LP_CL
21 mei 2009, 16:31
Grappig! :cheerup:

http://www.ibanez.co.jp/PGM20/images/PGM100RE_photo.jpg
(da's dus PG met de zijne)

http://img.photobucket.com/albums/v358/AlexClarke/Starfighter/sarcasm_detector.jpg

Bram+
21 mei 2009, 16:37
http://img.photobucket.com/albums/v358/AlexClarke/Starfighter/sarcasm_detector.jpg

Grappig! :cheerup:

Ik liet 'm alleen een andere PGM met mooie roze stickers zien, ook om de hair metalfactor te verhogen hier :soinnocent:

Braindead
21 mei 2009, 16:40
Wel Hairmetal maar niet origineel. Ziet er wel vet uit.


Ik kwam deze tegen op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/252933092


En toen ik een foto wilde opzoeken van washburn hm-5v (wat ik ook wel erg 80's verantwoord vind) zag ik er een te koop staan.
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/te-koop-washburn-hm-5v-gitaar-47302236.html

Steven Otto
21 mei 2009, 16:40
Ik kwam deze tegen op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/2525933092


En toen ik een foto wilde opzoeken van washburn hm-5v (wat ik ook wel erg 80's verantwoord vind) zag ik er een te koop staan.
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/te-koop-washburn-hm-5v-gitaar-47302236.html

AF!
Die Charvel is voor mij! :angry:
Pas je post aan alstublieft =)

Thiez
21 mei 2009, 16:48
haha post aanpassen is niet meer nodig als deze reacties eronder staan lijkt me toch? gewoon vastleggen die handel.

mesaman
21 mei 2009, 19:41
bram+

ik heb al jaren de pgm100 als player in de woonkamer.
en het is een van de beste en fijnste gitaren die ik ooit in mn handen heb
gehad.echt jaren tachtig(en iets dr na)maar of deze gitaar makkelijk te koop vind betwijffel ik.dr zijn er 4 van in nederland.maar ik gun de topic starter deze gitaar van harte.maar ook de charvel is fantastisch....tja er is zo veel fantastisch...

Orpheo
21 mei 2009, 19:45
bram+

ik heb al jaren de pgm100 als player in de woonkamer.
en het is een van de beste en fijnste gitaren die ik ooit in mn handen heb
gehad.echt jaren tachtig(en iets dr na)maar of deze gitaar makkelijk te koop vind betwijffel ik.dr zijn er 4 van in nederland.maar ik gun de topic starter deze gitaar van harte.maar ook de charvel is fantastisch....tja er is zo veel fantastisch...

maar 4 van in nederland? bullshit. ik heb er al veel meer van gezien op marktplaats alleen (in de loop der jaren)

mesaman
21 mei 2009, 19:54
oja? en dat weet jij zeker helemaal precies zeker :chicken:
of wil je er een discussie over opstarten?
hahahaha...pfff....ik denk dat ik het de volgende keer even aan je vraag okey?
kan jij je lijstje er even bij pakken.

mesaman
21 mei 2009, 20:00
reageer effe ....dan doe ik dat ook weer....:chicken::chicken::chicken:

geert1976
21 mei 2009, 20:06
tjonge jonge heren heren, gaan we nu knokken in een topic over mayonaiserock gitaren?:(

Bram+
21 mei 2009, 20:10
bram+

ik heb al jaren de pgm100 als player in de woonkamer.
en het is een van de beste en fijnste gitaren die ik ooit in mn handen heb
gehad.echt jaren tachtig(en iets dr na)maar of deze gitaar makkelijk te koop vind betwijffel ik.dr zijn er 4 van in nederland.maar ik gun de topic starter deze gitaar van harte.maar ook de charvel is fantastisch....tja er is zo veel fantastisch...
Stiekem ben ik ook meer een Saber persoon, ik vind het een beter model dan de RG, maar die PGM gaat niet snel de deur uit, gewoon een briljant lelijke gitaar :D

Over die vier PGM's in NL: ik heb er ook m'n twijfels over, aangezien ik dan alle vier de eigenaren 'ken' (Albert Hollemans (actief op dit forum), Mesaman, de vorige eigenaar van mijn PGM100 (hij had er nog een, zover ik weet niet actief op dit forum) en ikzelf). Desalniettemin best zeldzaam denk ik.

Orpheo
21 mei 2009, 20:58
oja? en dat weet jij zeker helemaal precies zeker :chicken:
of wil je er een discussie over opstarten?
hahahaha...pfff....ik denk dat ik het de volgende keer even aan je vraag okey?
kan jij je lijstje er even bij pakken.

ik vind dit een kinderachtige reactie. Ik plaats alleen ergens flinke vraagtekens, en dan zo kinderachtig reageren...

mesaman
21 mei 2009, 21:04
had ik gewoon even zin in orpheo.

Bluze
21 mei 2009, 21:06
http://img109.imageshack.us/img109/4622/ia3yp.jpg

LOL

mesaman
21 mei 2009, 22:49
fantastisch! bedankt!

Orpheo
21 mei 2009, 22:52
had ik gewoon even zin in orpheo.

http://archive.ihunt.com.ua/motivs/DblFacePalm.jpg

macwilliams
21 mei 2009, 23:01
:seriousf: