PDA

View Full Version : Harley benton dd-2



Velter
18 mei 2009, 17:47
Iemand ervaring met deze delay-pedaal?
Ik ben van plan om hem te kopen, ik wil een delaypedaaltje voor niet al te veel geld, en deze kreeg op Harmony Central goede reviews.

Nielsje
18 mei 2009, 18:31
Ik heb geen ervaring met het pedaal, maar:

1: Neem reviews op HC altijd met een flinke korrel zout
2: Zoek iets wat qua klank bij je past, anders ga je geheid balen van je aankoop

Aanraders voor (relatief) weinig:

Ibanez DE-7
BYOC (pan) delay
Boss DD-serie

Farether
18 mei 2009, 21:20
De harley benton DD is een boss DD alleen dan in een heel iets andere behuizing en andere naam

Velter
18 mei 2009, 22:10
en hoe is die boss dd ?

Farether
18 mei 2009, 22:28
Er staan vast wel een aantal clips over de boss DD2 op youtube, probeer daar eens wat te zoeken.
Dan kan je gelijk voor jezelf beslissen of het je bevalt.

edit:
Ik zie net dat de originele boss dd2 meerdere delay tijd modes had, verder is deze volgens mij wel vrijwel identiek aan de harley benton.
En voor het geld kan je het al helemaal niet laten.

Velter
18 mei 2009, 22:41
welk niet laten, die Boss of HB?

Bernd Veenema
18 mei 2009, 23:40
Tegenwoodig staan de Marshall pedaaltjes bij een aantal winkels voor erg lage prijzen te koop. Zo is de Echo Head in prijs gedaald van 109 euro naar 49 euro. Dit is wel een leuk delaypedaal voor erg weinig geld.

xommen
18 mei 2009, 23:41
Ik heb er twee (de dd2 dus), ze doen hun werk goed, maar let wel op dat de delaytijd nogal variabel is.
Daarmee bedoel ik dat de maximale delaytijd van de ene waarop hij 800ms staat dezelfde is als bij de andere op 400ms (vond ik persoonlijk niet erg).

Farether
20 mei 2009, 20:18
welk niet laten, die Boss of HB?

De HB, die kost maar 29 euries dacht ik.
voor een digitale delay:crazyhappy:
En die zit zelfs nog in een mooie aluminium behuizing in tegenstelling tot o.a. de behringer pedalen.

Velter
21 mei 2009, 14:48
Ok, dan bestel ik hem eerstdaags :)
Ook die harley benton power plant :)

Farether
21 mei 2009, 22:55
Ok, dan bestel ik hem eerstdaags :)
Ook die harley benton power plant :)

Die powerplant heb ik wel zelf en dus ook kunnen testen;) en die is echt aan te raden.
Heb helemaal geen last van ruis en heb er nu zo'n 6 pedalen op aangesloten

Velter
22 mei 2009, 10:32
Ok mooi, kom ik zeker toe!

Il_Falco
22 mei 2009, 11:47
Tegenwoodig staan de Marshall pedaaltjes bij een aantal winkels voor erg lage prijzen te koop. Zo is de Echo Head in prijs gedaald van 109 euro naar 49 euro. Dit is wel een leuk delaypedaal voor erg weinig geld.

Niet twijfelen, doen! Die Marshall is super voor het geld!