PDA

View Full Version : Devin Townsend is terug (en hoe!) met "Ki"



HaroldA
18 mei 2009, 16:59
Ik heb 'm stiekem al een weekje in huis en wat is hij goed!!! Briljante plaat van een nog briljanter persoon... Verwacht geen Strapping of Ocean Machine! Gewoon een vreemde, doch heerlijke plaat die boeit van begin tot eind :rockon:

Dit is de eerste van een 4-luik van CD's die dit jaar nog uit moeten komen en Devin betiteld het zelf als rustige opener...

Recensies:
http://www.gitarist.nl/nieuws/newsItem.php?n01ID=6901&type=2
http://www.zwaremetalen.com/recensie/13011/Devin-Townsend-Ki.html

Aanrader dus!

glennshred
18 mei 2009, 17:53
Hij is precies toch wat rustiger geworden hahaha, nee zitten prachtige
teasers in.. heb het al gehoord, zie er al naar uit naar de cd :)

Ik moet wel zeggen dat hij boven op de foto er wat uitziet als joe satriani, ow man als je die
mountain terughoort.. machtig!

HaroldA
18 mei 2009, 17:58
De volgende wordt iets ruiger en daarna komt het zwaarste wat hij ooit gemaakt heeft! :rockon:

De afsluiter van de reeks wordt juist weer 'ambient'.


Jammer alleen dat de 8 CD-box met DVD pas in 2010 uit komt. Dan heb ik de CD's al lang allemaal aangeschaft...

glennshred
18 mei 2009, 18:10
De volgende wordt iets ruiger en daarna komt het zwaarste wat hij ooit gemaakt heeft! :rockon:

De afsluiter van de reeks wordt juist weer 'ambient'.


Jammer alleen dat de 8 CD-box met DVD pas in 2010 uit komt. Dan heb ik de CD's al lang allemaal aangeschaft...


Geweldig koop ik allemaal, normaal koop ik al lang geen cd's meer omdat
ik niks meer volg, ik zie alleen maar video's op youtube als ik bepaalde
band's wil zien maar voor devin wil ik wel een uitzondering maken richting
muziekwinkel.

Woensdag heb ik toch verlof, dan gauw even halen en heel de dag genieten
wat die man maakt is echt ongelooflijk vind ik, legt er echt gevoel in..
de ambience die ie creeert woaaah, ben juist naaar de hummer aant
luisteren, wil ik wil ik wil ik.. leve devin :)

Rinze
18 mei 2009, 19:30
lieve devin :)


:eek:


Ben wel benieuwd trouwens, ken alleen SYL..

Bigfoot414
18 mei 2009, 22:27
Vrijdag bij de zanger van mn band zitten luisteren....

Fuck

Vol-le-dig weggeblazen, wat een geweldige plaat 8)

HaroldA
18 mei 2009, 22:29
Vrijdag bij de zanger van mn band zitten luisteren....

Vandaag de hele dag op m'n werk aangehad, op de terugweg in de auto en nu weer thuis...

Bril-f*cking-jant!

AriaProII
18 mei 2009, 23:20
Vooral dat arpeggio stuk aan het eind van Ki...*geluid van mijn mond die openvalt*

HaroldA
18 mei 2009, 23:30
Als je het nog niet gedaan hebt moet je toch maar eens de recensie van Zware Metalen (http://www.zwaremetalen.com/recensie/13011/Devin-Townsend-Ki.html) lezen, daar staat het perfect beschreven...


Wil je iets zinnigs schrijven over welk werk van de hand van Devin Townsend dan ook, moet je eerst verdomd goed weten waar je het over hebt. Muzikale perceptie is één ding waar The Dev al sinds het begin van zijn loopbaan op excellente wijze op inspeelt, daarnaast is zoals gebruikelijk muzikaal vakmanschap zodanig van de partij dat je woorden tekort komt bij het beschrijven van het totaalbeeld. En dan zijn er nog tal van factoren binnen het geheel van Ki die het ontrafelen van het totaalplaatje een ware ontdekkingsreis maken.

...