PDA

View Full Version : Yamaha LL16 en Taylor 110



Guitarron
18 mei 2009, 12:55
Hallo, ik ben van plan om een Yamaha LL16 of een Taylor 110 te kopen.
weet iemand welke er 'beter' is???

remcol
18 mei 2009, 15:38
Je zou ook al je vragen in een topic kunnen houden. Ik denk dat veel forumleden dat wel zullen waarderen!

Zowel de Yamaha als de Taylor heb ik zelf nooit bespeeld. Dus kan je er vrij weinig over zeggen.
Voordeel van de Yamaha is wel dat deze volledig massief is. Probeer ze beide eens uit zou ik zo zeggen!

Goldfoxx
18 mei 2009, 15:54
De Taylor 110 heb ik wel bespeeld. Zowiezo veel kwaliteit voor dat geld. je kan ook naar de 114 kijken, welke heb grand auditorium model heeft. Ik vind dat die een mooiere klank heeft, maar dat is niet persé wat jij ook vind. Jij moet de gitaar kopen die jij lekker vind spelen, en het mooist vind klinken.

(Als je er electronica in wil hebben moet je wel de duurdere 110e/114e hebben)

Met de Yamaha heb ik geen ervaring. Toen ik zelf mijn Taylor 214ce kocht heb ik wel het één en ander geprobeerd. Maar geen Yamaha of Martin/ander klonk in mijn oren zo vol als de taylor.

Bij acoustische gitaren verschilt de kwaliteit alleen vaak, en soms kan een bepaald exemplaar gewoon erg goed of wat minder zijn. Probeer gewoon zo veel mogelijk gitaren, en neem de gitaar die jij lekker vind spelen/klinken, staar je niet blind op één merk. (Een kennis van mij heeft een gitaar van Larrivee welke fantastisch klinkt, zijn vriend echter heeft hetzelfde model welke veel minder klinkt.)

Guitarron
23 mei 2009, 09:42
denken jullie ook dat de taylor 110 goed geschikt zou zijn voor het bespelen van fingerstyle?