PDA

View Full Version : Guitar Tricks



Nico2
18 mei 2009, 12:51
Hallo,

Wie heeft er hier ervaring met de site guitar tricks?
Het is een grote site met een hele hoop filmpjes met gitaar cursussen.
Het kost echter wel 13 $ per maand, ik zit te overwegen me in te schrijven. Deel je ervaringen hier

http://www.guitartricks.com/ (www.guitartricks.com)

Exi
18 mei 2009, 13:05
hmm, nog nooit van gehoord.
Die site lijkt wel een rip-off van http://www.jamplay.com/:D

edit: je hebt PM

Broosje
18 mei 2009, 13:27
Heb me er van't weekend op ingeschreven; 12€ is niet zoveel om weg te gooien als het zou tegenslaan, en moest mijn nieuwe VISA eens uitproberen :D

Ik was vooral geinteresseerd in het Blues-topic.

Ik heb nog niet voldoende gezien om een deftig oordeel te geven, maar tot hiertoe heb ik gemengde gevoelens. Ik heb de gedachte/theorie reeds geleerd over bepaalde zaken die ik al kende, dus da's positief, maar nog niet veel nieuwe zaken.
Hopelijk verbetert dit de komende dagen/weken; anders heb ik 12€ weggegooid, maar da's zoveel nog niet he :-)

Als je twijfelt en je kan 12€ missen, probeer eens!
Wel goed opletten, ik denk dat ze met abonnementsservice werken, dus niet eenmalige betaling, maar automatische hernieuwingen... (don't like that)

Steven

Nico2
18 mei 2009, 18:17
Ik wil het ook eigenlijk ook wel gewoon proberen, maar ik moet dan eerst een paypal account aanmaken enzo, dus heb ik er maar ff een topic over geopend;)
Die abonnement service staat mij inderdaad ook een beetje tegen.
Als het echt iets extra's bied is 12 € niet veel geld

gitaarmeneer
19 mei 2009, 00:51
Op het eerste gezicht (gehoor?) zeg ik ik zou het niet doen. Er is tering veel gratis online te vinden. Theorie en op youtube ook filmpjes.

Ik geef zelf les en zet sinds kort (gratis voor iedereen toegankelijk) mijn aantekeningen online. En op dit forum heeft jeroen ook zijn lessen staan die je gewoon gratis kan bekijken.

Belangrijke vraag is trouwens ook: wat is je niveau en wat wil je precies leren? accoustisch, electrisch, theorie, praktijk, bepaalde technieken, bands of muziekstijlen?

Nico2
19 mei 2009, 12:27
M'n niveau... das moeilijk te beschrijven, ik ken vrij veel technieken, van barré akkoorden tot pinch harmonics. Ik wil me vooral inschrijven om mn solo techniek en improvisatie te verbeteren, voor de theorie hoef je het niet te doen, daarover is heel veel te vinden, op gitaarnet zelf staat zelfs een heel mooi theorie boekje dat ik vanmiddag maar eens ga uit printen.

Broosje
19 mei 2009, 12:48
Solo techniek en improvisatie zijn de pentatonische toonladders en varianten het belangrijkste. Staan heel goed uitgelegd op die site, maar ik durf te wedden dat je die toch al kent.
Misschien beter niet doen dan.

Wat dacht je van echte gitaarles van een echte leraar in een echte locatie op een echte gitaar (ofzoiets) ?
HIer in België zijn een hele hoop prof-muzikanten die hun onregelmatige inkomen bijspieën door les te geven. Kan in NL toch niet zo verschillend zijn ?

-=JEROEN=-
19 mei 2009, 15:49
Zelfstudie is prima, persoonlijke begeleiding is ook prima. Dat boekje uitprinten is prima, mijn lessen stuk voor stuk doornemen is ook prima. Neem je tijd en verwacht geen wonderen. Muziek maken is ploeteren, maar daarom juist erg leuk om te doen, als je er de tijd voor neemt.

gitaarmeneer
20 mei 2009, 00:50
Wat dacht je van echte gitaarles van een echte leraar in een echte locatie op een echte gitaar (ofzoiets) ?
HIer in België zijn een hele hoop prof-muzikanten die hun onregelmatige inkomen bijspieën door les te geven. Kan in NL toch niet zo verschillend zijn ?

Guilty as charged (a)

budje
20 mei 2009, 01:40
huh? je wil advies over een betaalsite met handige gitaartips en dat vraag je op een gratis site met handige gitaartips?

:seriousf: