PDA

View Full Version : Beste Looper?



rockablues
17 mei 2009, 21:02
Wat is volgens jullie de beste looper?

'Beste' onderverdeeld in de volgende categorieën:

Functies:

Gebruiksvriendelijkheid(ease of use, als je gaat giggen heb je natuurlijk niks aan een moeilijk te gebruiken pedaal):

Kwaliteit(Constructie van het pedaaltje en/of onderdelen/sound):


Ik zelf ken alleen de volgende loopers:

Akai E2
Line 6 JM4
Boss RC-2
Boss RC-20/XL
Boss RC-50
Boomerang looper

Voor zover ik weet is de Boomerang de beste keus om mee te giggen door het gebruiksgemak. Nou zoek ik zelf als gemiddelde slaapkamer-speler een fatsoenlijke looper waar ik niet snel mee ben uitgespeeld. Ik heb liever meer functies dan gebruiksgemak. Zit er een obvious choice voor mij tussen?

Herman
17 mei 2009, 21:18
Ik heb zelf de Boss RC20-XL. Prima ding. Stevig, en erg makkelijk in gebruik. Een paar simpele drumritmes waren welkom geweest though.

Verder ken ik een klein beetje de Akai Headrush, opzich geen slechte looper, alleen moet je preciezer loopen tov de RC20. Ook kan deze maar 40 seconden loopen en de boss 16 geloof ik. Maar vaak heb je aan 40 al genoeg, je loopt niet snel 16 minuten achter elkaar aan en het gemiddelde schema duurd geen 40 seconden denk ik.

Verder zou je aan je lijstje misschien de Digitech Jamman kunnen toevoegen, die is geloof ik nog een tíkkeltje uitgebreider (Eventueel met extra footswitch) dan de RC20.

sjazohn
17 mei 2009, 21:38
ikzelf heb de boss rc-20XL.
ik ben er erg over te spreken.
vooral omdat je echt alle kanten op kan.
je kan zelfs stukjes opnemen, en dan versneld afspelen.

ook ben ik er fan van vanwege de metronoom, die je verschillende klanken kan geven.

en, het voordeel tov de rc-50 vind ik dat hij redelijk simpel is. geen 5 pedalen gezeik, gewoon 2, heel makkelijk.
de rc-2 lijkt me juist weer wat minder omdat je dan alleen een aan/uit achtig iets zal hebben.

ik ben er over te spreken.

Jason

pannekoek
17 mei 2009, 22:49
zelf gebruik ik de rc-20xl (inmiddels niet meer, want ik gebruik nu m'n ''thuisstudio''


maar wat je ermee kan is echt geweldig, werkt ontzettend makkelijk. ik heb hem best vaak gebruikt voor het maken van solo's en dergelijke. ook het jammen ermee in de eenzame uurtjes blijft leuk :)

Joey Handsome
17 mei 2009, 23:56
Daarnaast heeft de Headrush nog fragiele footswitches. Bij bijna iedereen gaan die kapot.

classicrooock
21 mei 2009, 12:45
ik heb een digitec hardwire delay/loop echt een goede pedaal!

The roosters
9 juni 2009, 15:59
Kan de Boss Rc-2 ook doorgekoppeld worden op de Boss GT-6, zodat ik verschillende effecten over de loop kan improviseren?

Alvast bedankt!

Diggerz
12 juni 2009, 10:43
misschien is de EHX 2880 looper ook wel wat voor jou..

ik heb hem inmiddels zo'n 1,5 jaar, en bevalt me echt prima..
zorg wel dat je de footcontroller er ook bij krijgt.. deze maakt het een stuk geschikter voor gigs :)

Joey Handsome
12 juni 2009, 15:57
Ik had gehoord dat je daarmee niet kon loopen, zonder dat je een metronoom beepje mee hoorde lopen. Ik mag er vanuit gaan dat dat onzin is?

Diggerz
12 juni 2009, 16:42
Ik had gehoord dat je daarmee niet kon loopen, zonder dat je een metronoom beepje mee hoorde lopen. Ik mag er vanuit gaan dat dat onzin is?

Dat is inderdaad hele grote onzin! Degene die je dat heeft wijsgemaakt heeft waarschijnlijk de handleiding nooit gelezen :)

Joey Handsome
12 juni 2009, 16:43
Dat is inderdaad hele grote onzin! Degene die je dat heeft wijsgemaakt heeft waarschijnlijk de handleiding nooit gelezen :)

Ah oké, ik vond het ook al een beetje vreemd. Lijkt me ook een erg mooie looper de 2880.

HaroldA
12 juni 2009, 17:03
Dat is inderdaad hele grote onzin! Degene die je dat heeft wijsgemaakt heeft waarschijnlijk de handleiding nooit gelezen :)

Als je de handleiding nodig hebt, is het een slecht apparaat. :sssh:

Joey Handsome
12 juni 2009, 17:07
Als je de handleiding nodig hebt, is het een slecht apparaat. :sssh:

Want??? 2354326

HaroldA
12 juni 2009, 17:18
Want??? 2354326

Dan laat de interface te wensen over?

Joey Handsome
12 juni 2009, 20:23
Dan laat de interface te wensen over?

Hoeft echt niet. Soms is het gewoon handig de handleiding te lezen, om bepaalde handigheden of foefjes te leren kennen of het apparaat is gewoon uitgebreid. Ik lees bij elk apparaat dat ik koop de handleiding.

Diggerz
13 juni 2009, 14:11
Hoeft echt niet. Soms is het gewoon handig de handleiding te lezen, om bepaalde handigheden of foefjes te leren kennen of het apparaat is gewoon uitgebreid. Ik lees bij elk apparaat dat ik koop de handleiding.

Helemaal mee eens...