PDA

View Full Version : Squier jagmaster.



tiesto_8
17 mei 2009, 19:50
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe elektrische gitaar te kopen, ik heb nu op internet een squier jagmaster gezien. Nu mijn vraag, voordat ik naar de winkel ga. Is het een gitaar met een mooi warm geluid, voor slagpartijen en solo's, die dus goed geschikt is voor liedjes van o.a. Roy Orbison (of andere Rock ballads), en Rock 'n roll. Is het ten tweede ook een goede gitaar, of kan ik beter voor Epiphone dot of iets anders gaan.

Bij voorbaat dank!:metal:

Joey Handsome
17 mei 2009, 20:14
Lang geleden dat ik er een bespeeld heb, maar ik vond het wel een fijne gitaar. Speelde lekker, elementen zijn nou niet van topkwaliteit, maar dat kun je in die prijsklasse ook niet verwachten. Ik denk niet dat het helemaal aansluit bij de stijl die je ermee wilt gaan spelen, maar je kunt het altijd even in de winkel proberen natuurlijk.

tiesto_8
17 mei 2009, 20:25
Oke, maar zou je dan eerder voor mijn genre, voor een epi dot gaan?

budje
17 mei 2009, 20:28
Misschien kan het geen kwaad gewoon je eens te verdiepen in de materie. Simpel gezegd: Ga eens een avondje youtube kijken, naar mensen die jij graag hoort, kijk wat voor soort gitaar zij gebruiken, en zoek vervolgens waarom mensen dat soort gitaren gebruiken. Dankzij internet is dit alles makkelijk te vinden!

RobertoL
18 mei 2009, 08:28
De Squier Jagmaster wordt ook gebruikt door een belgische band. Ik zou bij god niet meer weten hoe ze heten, maar er kwam een goed geluid uit. Er zit wel een EMG pickup in.

Iets met housemen. Ze speelden in belgie op de dag van de Vlaamse Vlag/Leeuw. Wie kan me helpen?

Dat filmpje staat vast op Youtube.

De gulden ontsporing heet dat feest.

http://www.youtube.com/watch?v=dTgqtwK2giA

Yeaaahhhh.

tiesto_8
18 mei 2009, 18:12
Ik kan voor hetzelfde geld een Tokai Sg kopen, heeft iemand er ervaringen mee en zou dat dan wel bij mijn genre passen.

budje
18 mei 2009, 18:50
Misschien kan het geen kwaad gewoon je eens te verdiepen in de materie. Simpel gezegd: Ga eens een avondje youtube kijken, naar mensen die jij graag hoort, kijk wat voor soort gitaar zij gebruiken, en zoek vervolgens waarom mensen dat soort gitaren gebruiken. Dankzij internet is dit alles makkelijk te vinden!

ik denk dat ik mezelf eens ga quoten, geloof niet dat je het hebt gelezen!

Mr_Moustache
18 mei 2009, 19:16
Volgens mij is de jagmaster wat meer een echte rock gitaar (twee stevige humbuckers). Verder; sg's doen het altijd goed in (classic) rock, dot is wat meer bluesy..

qua kwaliteit zou ik de (chinese/koreaanse?) Tokai boven de rest zetten, maar elke gitaar is anders dus moet je ook gewoon ff testen.

tiesto_8
18 mei 2009, 21:17
Ja sowieso testen, maar ik als ik gitaren ga testen ben ik veel te lang bezig met allerhande gitaren pakken die ik eigenlijk helemaal niet in mijn doelgroep liggen. Dan ben ik veel te lang bezig, ik ga liever met wat voorkennis testen. En nog even over youtube, ik heb wel degelijk gekeken en die Jagmaster zitten niet in veel bands, en ze verschillen qua sound ook nogal van jazzmasters/jaguars.