PDA

View Full Version : ff een covertje delen: Tainted love



budje
17 mei 2009, 19:23
Hallootjes!

Gisteren in de oefenruimte deze opname (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=954554&songID=7609499)gemaakt, en heb weleens zin de onzin van m'n band met jullie te delen.

De waarschuwing van tevoren: De geluidskwaliteit is kut, de timing is matig, en er zitten fouten in. We nemen de meeste oefensessies op op een laptopje, gewoon om na afloop terug te kunnen horen wat we moeten veranderen. Dit was een eerste poging om dit nummer naar onze eigen maatstaven te verbouwen. Ik vind het basisidee heel leuk. Ben weleens benieuwd wat jullie ervan vinden!

DeiDRagonas
17 mei 2009, 19:27
Het idee is leuk. Misschien iets omhoog transponeren zodat zangeres iets relaxeter kan zingen? En iets meer rocken natuurlijk, die ride is nu veel te lief!

R

Squier4ever
17 mei 2009, 19:34
Idee is leuk, alleen de zang vind ik niet lekker en de drums klinken als het gehark van een beginner eerlijk gezegd.

budje
17 mei 2009, 19:37
Idee is leuk, alleen de zang vind ik niet lekker en de drums klinken als het gehark van een beginner eerlijk gezegd.

lezen is ook een kunst: Het is een eerste poging om het in onze eigen vorm te krijgen. Het is geen ontzettend zuivere mooi geproduceerde demo. Het zijn 4 melige mensen die een nummer live staan te verknippen. Het ging om het basisidee en niet om de details. Mijn gitaarspel is ook kut, maak meerdere fouten, qua timing en qua pedalen in en uitschakelen en daar hoor ik je niet over :seriousf:

DeiDRagonas
17 mei 2009, 19:42
Mijn gitaarspel is ook kut, maak meerdere fouten, qua timing en qua pedalen in en uitschakelen en daar hoor ik je niet over :seriousf:

Nee, dat komt vast nog.. :)

Je kan horen idd dat er nog niet echt iets ingestudeerd is, maar ik vind het idee best goed eigenlijk. Zang is niet top, maar mss andere toonsoort, ach ja..

budje
17 mei 2009, 19:48
Ter verduidelijking onze werkwijze kort samengevat: We spreken wat covertjes af voor de volgende oefening, printen de tekst uit, en gaan het gewoon spelen, en in de loop van het spelen veranderen we dingetjes tot we een leuke basisvorm hebben (meestal ver van het origineel verwijderd). We zijn een zeer democratisch stel, zonder echte "leider" dus dat kan weleens tot zeer verhitte discussies lijden!

nadat we dit twee, drie keer hebben gespeeld met de nodige wijzigingen links en rechts nemen we het op (dat hoor je dus) en daarna gaan we thuis eens rustig serieus aan onze eigen partijen werken en in de oefenruimte zorgen dat het er strak inkomt.

Ik heb wel live opnames van deze band, maar toen hadden we nog een zanger, dus niet echt meer representatief voor hoe we nu klinken.

Gert-Jan
17 mei 2009, 20:07
Ik vind de zang echt nergens over gaan. Het idee matig......de uitvoering ook matig....

budje
17 mei 2009, 20:12
Ik vind de zang echt nergens over gaan. Het idee matig......de uitvoering ook matig....

in ieder geval al leuker dan het origineel, die is pas echt slaapverwekkend!

;) Grapje, ik ben nieuwsgierig waarom je het matig vind

Gert-Jan
17 mei 2009, 21:15
in ieder geval al leuker dan het origineel, die is pas echt slaapverwekkend!

;) Grapje, ik ben nieuwsgierig waarom je het matig vind

Ik vind het fantasieloos, matig gespeeld (vooral de drums). Recht toe recht aan ...gewoon niet mijn ding

Mathidal
23 september 2009, 15:29
Ik vind het fantasieloos, matig gespeeld (vooral de drums). Recht toe recht aan ...gewoon niet mijn ding

Het is dan ook geen professionele take, maar gewoon een opname voor een repetitie. Dat zei budje toch al eerder? ;)

Ik sluit me aan bij de rest, de zanger is aan het forceren om dit te zingen, je kunt beter zoeken wat zijn optimale bereik is. :D

Maar geen slechte take in elk geval. :)