PDA

View Full Version : Welke gitaar past bij mij?



Hekky93
17 mei 2009, 19:51
Heey,

Ik speel veel rock en hard rock (van halen) en ben op zoek naar een betere gitaar. heb op dit moment een yamaha pacifica en ik zou graag een fender strat. willen of een gitaar met ongeveer dezelfde look die goed past bij deze muziek stijl.

welke fender of andere gitaren bevelen jullie mij aan?

:strat:

Mr.Fingers
17 mei 2009, 19:53
een rode!






Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Voer minstens 10 tekens in.

Hekky93
17 mei 2009, 20:08
een rode!


Oke daar schiet ik dus helemaal niets mee op :dontgeti:

Bram+
17 mei 2009, 20:10
Ja! Een rode Charvel San Dimas!

http://www.pro-music-news.com/html/03/80621cha.jpg
(hier rechts)

Luke-wannabe
17 mei 2009, 20:10
Van Halen is een Humbucker equipped strat, dus een HSS stratje lijkt me wel wat voor je.

macwilliams
17 mei 2009, 20:11
Welke vind je zelf het leukst dan?

Squier4ever
17 mei 2009, 20:12
Zwart met gele strepen denk ik!

Dit is natuurlijk flauw van ons, maar je zou eens wat meer informatie moeten geven voordat we met adviezen komen.

DeiDRagonas
17 mei 2009, 20:32
LOL @ Bram..!! "Hier rechts" :seriousf: :seriousf:

Hekky93
17 mei 2009, 20:35
Welke vind je zelf het leukst dan?

Kwa look vindt ik zo'n 5150 kramer vet alleen ik wil wel een qualitatief goede gitaar hebben en overal zijn deze gitaren (kramer 1984 uitverkocht). Andere kramers schenen minder mooi geluid te hebben. verder vindt ik de look van een fender mooi en hier fender ontbreekt vast geen kwaliteit. alleen kun je goed (onder andere van halen) spelen op een fender? zoja zou ik graag het type willen weten.

die charvel gitaren zien er ook vet uit... ik heb alleen ook geen flauw idee wat ik van het geluid van die dingen moet verwachten.

Squier4ever
17 mei 2009, 20:41
Jij moet gewoon lekker een grote winkel met veel aanbod opzoeken en lekker gaan testen tot je een gitaar vind die je niet meer terug wilt hangen.

Exi
17 mei 2009, 20:45
verder vindt ik de look van een fender mooi en hier fender ontbreekt vast geen kwaliteit. alleen kun je goed (onder andere van halen) spelen op een fender? zoja zou ik graag het type willen weten.

Tuurlijk! hier (http://guitars.musiciansfriend.com/product/EVH-Eddie-Van-Halen-Frankenstein-Replica-Electric-Guitar?sku=513703)

Jasper.
17 mei 2009, 20:48
Tuurlijk! hier (http://guitars.musiciansfriend.com/product/EVH-Eddie-Van-Halen-Frankenstein-Replica-Electric-Guitar?sku=513703)

zou m net plaatsen :D precies dezelfde link


Tja wat is je budget @TS

budje
17 mei 2009, 20:50
zou m net plaatsen :D precies dezelfde link


Tja wat is je budget @TS

wel humor, 25.000 dollar betalen voor een replica van een gitaar die van restjes en overgebleven onderdelen in elkaar is geschroefd!

Hekky93
17 mei 2009, 20:54
Die gitaar mag best wat kosten. 25.000 gaat mij wel te ver :P

er moet zeker een 0 vanaf.

Squier4ever
17 mei 2009, 20:59
Die gitaar mag best wat kosten. 25.000 gaat mij wel te ver :P

er moet zeker een 0 vanaf.


2500 voor een gitaar terwijl je de verschillende gitaren niet eens kent? Flink budget voor een 15-jarig jochie! Maar daar zou ik echt nog eens serieus over denken, want voor 2500 heb je de toppers van de topmodellen.

Hekky93
17 mei 2009, 21:05
2500 voor een gitaar terwijl je de verschillende gitaren niet eens kent? Flink budget voor een 15-jarig jochie! Maar daar zou ik echt nog eens serieus over denken, want voor 2500 heb je de toppers van de topmodellen.

Maar ik wordt ook flink gesponsord ^^ heb zojuist mijn kart verkocht.
En dat wil ik graag in een goede gitaar gaan besteden (speel nu meer dan 1 jaar met plezier)

Squier4ever
17 mei 2009, 21:07
Maar ik wordt ook flink gesponsord ^^ heb zojuist mijn kart verkocht.
En dat wil ik graag in een goede gitaar gaan besteden (speel nu meer dan 1 jaar met plezier)

Ga je eerst een lekker oriënteren wat er zoal te krijgen is, ga veel testen in de winkels en laat je vooral niet teveel leiden door de looks.

Robdop
17 mei 2009, 21:20
Ga je eerst een lekker oriënteren wat er zoal te krijgen is, ga veel testen in de winkels en laat je vooral niet teveel leiden door de looks.

dit is een wijs advies:ok:

Bram+
17 mei 2009, 21:20
Kwa look vindt ik zo'n 5150 kramer vet alleen ik wil wel een qualitatief goede gitaar hebben en overal zijn deze gitaren (kramer 1984 uitverkocht). Andere kramers schenen minder mooi geluid te hebben. verder vindt ik de look van een fender mooi en hier fender ontbreekt vast geen kwaliteit. alleen kun je goed (onder andere van halen) spelen op een fender? zoja zou ik graag het type willen weten.
Zoals al gezegd: staar je niet blind op Fenders. Als je een Fender Strat wil, koop er dan in ieder geval een met iets meer ballen dan een standaard Strat. Niet dat je met zo'n standaard Strat niet kan rocken, maar het ligt wat meer voor de hand dit te doen met een humbucker in de brug, bijvoorbeeld een American Standard Stratocaster HSS (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0110102755).


die charvel gitaren zien er ook vet uit... ik heb alleen ook geen flauw idee wat ik van het geluid van die dingen moet verwachten.
Stratachtig met ballen :D
Er zijn overigens meer merken met klassieke 'superstrats' zoals die San Dimas: Kramer had je zelf al ontdekt, maar denk bijvoorbeeld ook eens aan Jackson:
http://admin.jacksonguitars.com/images/products/products/2911000886_md.png

Jasper.
17 mei 2009, 21:24
http://www.thomann.de/nl/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm

Is zoiets niet wat trouwens? HSS en floyd rose trem voor een leuk prijsje, leek mij ook nog wel eens leuk voor in de toekomst.

Maar zou de kwaliteit en klank enz. niet weten. Nog nooit op gespeeld.

Zie de prijs trouwens

Hekky93
17 mei 2009, 21:30
http://www.thomann.de/nl/fender_stdstrat_fr_hss_rw_aw_2009.htm

Is zoiets niet wat trouwens? HSS en floyd rose trem voor een leuk prijsje, leek mij ook nog wel eens leuk voor in de toekomst.

Maar zou de kwaliteit en klank enz. niet weten. Nog nooit op gespeeld.

Zie de prijs trouwens

666 euro voor dat ding??? (heb ik nog winst ook) :P
Die sound wat op die website staat zal wel met een super versterker enz. gedaan zijn maar het lijkt mij een goede gitaar. Ik ga maar eens binnenkort een paar van jullie aanbevolen gitaren testen. alvast bedankt als voor jullie reacties. verdere aanbevelingen zijn natuurlijk altijd welkom. ;)

Jasper.
17 mei 2009, 21:32
666 euro voor dat ding??? (heb ik nog winst ook) :P
Die sound wat op die website staat zal wel met een super versterker enz. gedaan zijn maar het lijkt mij een goede gitaar. Ik ga maar eens binnenkort een paar van jullie aanbevolen gitaren testen. alvast bedankt als voor jullie reacties. verdere aanbevelingen zijn natuurlijk altijd welkom. ;)

''Die sound'' is volgens mij bij elke gitaar hetzelfde, ik hoor tenminste nooit veel verschil.

macwilliams
17 mei 2009, 21:51
Geen idee waar je huis woont maar je mag mijn mex strat met dimarzio eens komen proberen. Als je dat bevalt koop je die witte mex en besteld er een dimarzio bij.

Hekky93
17 mei 2009, 21:54
Ik woon in een klein dorpje in de achterhoek :P maar wat is een dimarzio?

macwilliams
17 mei 2009, 21:57
Een dimarzio is een element of humbucker of pick up

Ik woon in kampen

wietse
17 mei 2009, 21:59
''Die sound'' is volgens mij bij elke gitaar hetzelfde, ik hoor tenminste nooit veel verschil.

dan heb je duidleijk nog niet veel verschillende gitaren bespeeld/beluisterd er is een wereld van verschil tussen een tele en een les paul.

Jasper.
17 mei 2009, 22:00
dan heb je duidleijk nog niet veel verschillende gitaren bespeeld/beluisterd er is een wereld van verschil tussen een tele en een les paul.

ja maar ik bedoel op die site. Ik heb het idee dat ze telkens wat dezelfde samples gebruiken, bij meerdere strats, les pauls ed

nu hoor ik tussen verschillende gitaren overigens wel weer verschil :S maar dat kan ook zo tussen de oren zitten, dat ik verschil wil horen. Weet het nu niet meer.

Hekky93
17 mei 2009, 22:05
Geen idee waar je huis woont maar je mag mijn mex strat met dimarzio eens komen proberen. Als je dat bevalt koop je die witte mex en besteld er een dimarzio bij.


maar hoezo moet ik er dan een ''dimarzio'' bij bestellen? die zitten er al op hoop ik?

levi
17 mei 2009, 22:06
Voor 2500 kan je wel een mooie suhr kopen ofzo!
Die hebben wel ballen hoor :P

macwilliams
17 mei 2009, 22:10
maar hoezo moet ik er dan een ''dimarzio'' bij bestellen? die zitten er al op hoop ik?

Dat is toch geen dimarzio element dat er in zit? Toch gewoon een fender element?
Anyway, je kunt voor dat geld ook wel een custompje kopen toch?

Bram+
17 mei 2009, 22:11
maar hoezo moet ik er dan een ''dimarzio'' bij bestellen? die zitten er al op hoop ik?

http://blogs.fayobserver.com/faytoz/files/2008/08/yoda.jpg

"Much to learn, you still have."

:D

Sinner1980
17 mei 2009, 22:14
Charvel so cal, past precies bij je omschrijving en ja, Charvel is vet.
Een US made gitaar voor 999,- dus dat is top. Een so cal is voor jou, denk ik, geschikter vanwege de high output pickups die daar in zitten. Meer scheur dan op een san dimas dus en mooier ook vind ik, met zo'n slagplaat...

Sinner1980
17 mei 2009, 22:16
http://blogs.fayobserver.com/faytoz/files/2008/08/yoda.jpg

"Much to learn, you still have."

:D

:seriousf::seriousf::seriousf: