PDA

View Full Version : Tele neck op strat body



prs
17 mei 2009, 18:05
Is het mogelijk om een telehals op een stratocasterbody te monteren? Ik neem aan dat de hiel of de neckpocket aangepast moet worden, maar vrees tegelijkertijd voor intonatieproblemen.
Wie heeft hier ervaring mee?

spirit
17 mei 2009, 18:07
Volgens mij zijn hier al meerdere topics over geweest.

Gothra
17 mei 2009, 18:22
De mensuur van de gitaren is hetzelfde, dus intonatie problemen zul je niet krijgen. of het zal passen, dat is de grote vraag.

aaronstonebeat
17 mei 2009, 18:46
Strat body met tele hals (beide van vox humana als ik het wel heb, body naar wens van de eigenaar aangepast):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7K7XNIW-D.jpg

BamBuFan1
17 mei 2009, 18:57
Strat body met tele hals (beide van vox humana als ik het wel heb, body naar wens van de eigenaar aangepast):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7K7XNIW-D.jpg

Auw, dat ziet eruit als een Strat met een hele nare amputatie.

aaronstonebeat
17 mei 2009, 19:16
Auw, dat ziet eruit als een Strat met een hele nare amputatie.

Tja, vind ik ook. Maar de eigenaar heeft nogal stevige knuisten en die onderste hoorn zit 'm in de weg. Hij heeft er nog zo een.
Op zich kan ik het radicale van zo'n oplossing wel waarderen.

Mr.Fingers
17 mei 2009, 19:18
Neen, zonder aanpassingswerken gaat dat niet. Een teleneck is heeft een rechte achterkant, terwijl een stratneck een bolle achterkant heeft. Omgekeerd gaat overigens wel (Joe Messina heeft een tele met een jazzmasterneck)

prs
17 mei 2009, 20:14
Ok, dan weet ik hierover voldoende. Dan nog een andere vraag:
Als je een telecasterbody hebt met de standaard frezing voor telepickups. Kun je deze beide nog frezen zodat er een humbucker inpast (met humbucker rings, zonder slagplaat)? Of gaat dat op de een of andere manier niet lukken?

Mr.Fingers
17 mei 2009, 20:22
Gaat perfect. Humbuckers zijn zoieso al iets breder dan singlecoils, dus dat red je wel. Alleen voor het brugelement zul je een aangepaste (bredere) bridgeplate moeten kopen, maar het kan wel! Vergeet wel niet dat het kan zijn dat je een kanaal hebt waar de draden voor de halspickup lopen die langs boven gefreesd is (is bij een fender toch zo)

prs
17 mei 2009, 21:07
Goede tip!

Mijn idee is om 2 humbuckergaten te frezen en dan een hipshot hardtail te monteren. Dus geen officiele telecaster brug.
Verwacht je daar nog problemen mee?