PDA

View Full Version : Strap Lock schroeven..



Mr. Dynamite
17 mei 2009, 17:42
hey,

Ik heb gisteren 2 setjes Boston Strap locks gekocht. Het probleem is dat de schroeven te klein zijn, het schijnt dat je dit met tandenstokers verhelpen kunt. :dontgeti:

Ik ben hier echt helemaal tegen en ik wil geen zooi in mijn gitaar hebben dus er moet toch een merk zijn met de goede maat schroeven? :???: Het gaat om een Epiphone en ik neem aan dat voor zo'n groot merk toch wel een bedrijf is dat ze gewoon op maat maakt zonder gekloot met tandenstokers? :mad:

Mr.Fingers
17 mei 2009, 17:44
Epiphone-schroeven (en bij uitbreiding ook Gibson & Rickenbacker heb ik gemerkt) gebruiken dikkere schroeven dan bvb Fender, en hebben derhalve grotere gaten. Gewoon dat gatje opvullen met een drie gebroken tandenstoker, het is maar een epiphone hoor (heb hetzelfde gedaan bij mijn vintage rickenbacker, zo erg is dat niet hoor)

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 17:47
Epiphone-schroeven (en bij uitbreiding ook Gibson & Rickenbacker heb ik gemerkt) gebruiken dikkere schroeven dan bvb Fender, en hebben derhalve grotere gaten. Gewoon dat gatje opvullen met een drie gebroken tandenstoker, het is maar een epiphone hoor (heb hetzelfde gedaan bij mijn vintage rickenbacker, zo erg is dat niet hoor)

Is er echt geen andere manier?? ik ben er zelf echt helemaal tegen eigenlijk :makeup:

barno
17 mei 2009, 17:47
die schroeven zijn waarschijnlijk wat smaller zodat ze op alle gitaren passen, mits bv tandenstokers. Het is nu ook niet zo dat je met een fractie tandenstokerhout in een schroefgat een epiphone zwaar gaat hypothekeren hoor.

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 17:51
ja maar er moet toch gewoon een merk zijn die zo slim is om gewoon passende strap locks te maken? het is toch gewoon dom dat iedereen maar een beetje aankloot met tandenstokers? ik snap het niet.. :(

Mr.Fingers
17 mei 2009, 17:51
Is er echt geen andere manier?? ik ben er zelf echt helemaal tegen eigenlijk :makeup:

Duct-tape, siliconenkit, spijkers, lijm,...

Alle grote merken gaan ervanuit dat een gewone gitarist niet gaat liggen miepen om een gat dat iets te groot is, maar het heft in eigen handen neemt en initiatief neemt. Vergeet trouwens niet dat mocht je toch een passende schroef vinden, het goed kan zijn dat je na verloop van tijd toch het gat gaat "uitwonen" door herhaaldelijke spanning op die schroef (van het gewicht van de gitaar, spanningsrelaxatie heet dat), en je zoieso toch je gat zult moeten opvullen.

Squier4ever
17 mei 2009, 17:52
Nee die schroeven hebben echt een standaardmaat, alleen Gibson/Epiphone wijken er van af. Andere optie is natuurlijk het rubber van de Grolsch Beugels, werkt ook perfect.

kevervolks
17 mei 2009, 17:53
die schroeven zijn waarschijnlijk wat smaller zodat ze op alle gitaren passen, mits bv tandenstokers. Het is nu ook niet zo dat je met een fractie tandenstokerhout in een schroefgat een epiphone zwaar gaat hypothekeren hoor.

Nee, maar denk dat de TS Strap Lock's heeft gekocht voor de stevigheid, als je dan de gaten moet opvullen met tandenstokers geeft dat niet echt een fijn gevoel volgens mij....

En idd. de Grolsch rubbertjes werken perfect! (heb ze zelf ook)

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 17:56
precies. :ok:

De Beer
17 mei 2009, 17:56
Nee hoor Ibanez heeft ook dikkere schroeven...krijg je ook niet zomaar straplocks op.

De originele schroeven gebruiken is ook geen optie want die passen weer niet in de straplocks.

Lucifer d'r in!

Squier4ever
17 mei 2009, 17:57
Ik heb het laatst met maquette hout en houtlijm gedaan, stokjes op maat knippen, houtlijm en meteen daarna die schroef erin janken. Paar uurtjes drogen en kan echt geen kant meer op.

Arts
17 mei 2009, 17:59
ik snap echt je probleem niet
Ik heb zelf ook een Epiphone, en kon gewoon de Boston erin schroeven.
Na een jaar ofzo?? werd het gat een beetje uitgehold waardoor ik uiteindelijk een tandenstoker erin moest doen.. En nu al lange tijd geen last van uitholling meer gehad!

spirit
17 mei 2009, 18:04
De schroeven gebruiken die er nu (orgineel) in je Epi zitten....?

Mochten die zoveel dikker zijn dan het gat wat in de straplocks zit, dan boor je die wat op.

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 18:05
Ik heb net even de boston erin geschroefd. Hij pakt hem wel maar als je de 2 schroeven vergelijkt zie je toch echt wel verschil. En als ik nou een tandenstoker erin steek blijft er zowat geen ruimte meer over dan zou hij dus echt moeten gaan tappen hoort dit zo? :???:

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 18:06
De schroeven gebruiken die er nu (orgineel) in je Epi zitten....?

Mochten die zoveel dikker zijn dan het gat wat in de straplocks zit, dan boor je die wat op.

Heb ik ook al aan gedacht maar dan moet ik de schroefkop iets afslijpen omdat die te breed is en het gat uitboren...

Robdop
17 mei 2009, 18:29
Nee hoor Ibanez heeft ook dikkere schroeven...krijg je ook niet zomaar straplocks op.

De originele schroeven gebruiken is ook geen optie want die passen weer niet in de straplocks.

Lucifer d'r in!


bij mij niet hoor? gewoon normale maat:)

richwoodplayer
17 mei 2009, 18:39
ik heb schaller strap locks, en die pasten gewoon op mijn gibson.

Gothra
17 mei 2009, 18:46
Ik heb ook schaller strap locks, op mijn jackson. In het begin zaten ze goed, maar nu vliegen de schroeven er weer uit. Serieus gewoon een tandenstoker/lucifer erin doen, werkt perfect

Tim..
17 mei 2009, 19:08
als je echt niet wilt gaan schroeven, boren, tandenstokeren etc. kun je natuurlijk altijd nog voor een ander soort straplocks gaan, gewoon van die plastic dingen waarmee je je strap vastmaakt. Misschien dat je het er niet uit vind zien, maar ik gebruik ze zelf al sinds ik een nieuwe gitaar heb gekocht zo'n 3/4 jaar geleden en ze bevallen goed. Het werkt gewoon, nog nooit losgeschoten, en je hoeft niks aan je gitaar te bevestigen.

dit soort dingen bedoel ik dus:
http://farm3.static.flickr.com/2006/2198205335_52cc89bcd5.jpg

Tjebbe_Z
17 mei 2009, 19:19
Niet zo miepen, gewoon een lucifer er in proppen. Ik had er overigens van die grijze plastic dingetjes in gepropt en vervolgens de schroef zelf en kon toen ht geen kant meer op!

Exi
17 mei 2009, 19:20
Zijn die Lock Straps (http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Apr/Planet_Waves_Planet_Lock_Strap.aspx) van Planet Waves eigenlijk verkrijgbaar in Nederland?

Dat zou een alternatief kunnen zijn.

DeiDRagonas
17 mei 2009, 19:23
Liever geen lucifers.. Dat is zachter hout en blijft daardoor minder goed zitten dan cocktailprikkers o.i.d. Ik zou er ook nog een drup lijm bijgooien trouwens, dat werkt het beste is mijn ervaring. En verder niet zo kloten met slijpen, boren en weet ik t wat je allemaal van plan bent..

R

Bram+
17 mei 2009, 19:32
Nee, maar denk dat de TS Strap Lock's heeft gekocht voor de stevigheid, als je dan de gaten moet opvullen met tandenstokers geeft dat niet echt een fijn gevoel volgens mij....
Dit is echt een beproefde methode hoor. Ik gebruik overigens wel lucifers. Werkt prima, ook zonder houtlijm.

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 19:35
Ben net ff bezig geweest en gewoon de tandenstokers erin gedaan. Klaar zit goed vast. ;)


Kan Dicht

DeiDRagonas
17 mei 2009, 19:38
lol lol... Noob. Maar wel schattig hoor..

:grouphug:

Mr. Dynamite
17 mei 2009, 19:43
lol lol... Noob. Maar wel schattig hoor..

:grouphug:

8) :angry:
einszweidreivier

Ezyduck
17 mei 2009, 20:20
en als de gaten echt te groot zijn: rag er een plug in. Niet fraai, niet subtiel, werkt als een tiet.

wikwakka
17 mei 2009, 20:25
Gewoon de kop van je Epiphone schroeven klkeiner schuren.

Hendriks
17 mei 2009, 20:54
Kom op zeg: Rock'n Roll , spijker erin:).
Heb ik eens gezien bij een telecaster, een spijker door de strap zo in de gitaar.

Tim..
17 mei 2009, 21:24
heb ik ook een keer gezien bij een beginnersbas gezien, omdat de straplockdinges eruit vloog, dus een schroef erin, beetje bisonkit erbij en hupsakee! die gaat nooit meer los.

maar toch blijf ik fan van die plastic lockjes, kost 50 cent en je bent klaar:hippie:

Bolder
17 mei 2009, 21:34
Doe niet zo moeilijk ga gewoon naar de bouwmarkt, Praxis, Formido, Gamma, en koop schroeven met een maatje meer

Muzieknono
18 mei 2009, 07:02
MIjn idee, heb ik ook gedaan, ff bij de bouwmarkt kijken voor de juiste dikte met de juiste kop, evt. iets langer omdat straplock's wat dikker zijn en klaar is ...
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Trecion
18 mei 2009, 09:48
Ik had dat probleem ook. toen heb ik gewoon de kop van de originele schroeven bij geslepen zodat ze wel pasten maar er niet weer doorheen vallen en voila, het werkt. Het vreemde was dat alleen de schroef die bij de neck zat niet paste.

Ik heb alleen het probleem dat 1 schroef zich steeds weer los weet te draaien, hoe kan ik dit het beste oplossen? met een tandestoker?

Gothra
18 mei 2009, 09:49
ja, met een tandenstoker...

Squier02
18 mei 2009, 11:42
Ik gebruik deze straplocks. Vind het echt DE uitvinding. dubbele vergrendeling en je zit niet steeds te klooien met schroefjes. Gewoon klik - klik en het zit vast en weer los. De lock is van Planet Waves, en de strap zelf is in verschillende uitvoeringen.

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000026245.jpg

Ik heb de mijne via de Musicstore aangeschaft.

Exi
18 mei 2009, 12:34
Ik gebruik deze straplocks. Vind het echt DE uitvinding. dubbele vergrendeling en je zit niet steeds te klooien met schroefjes. Gewoon klik - klik en het zit vast en weer los. De lock is van Planet Waves, en de strap zelf is in verschillende uitvoeringen.

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000026245.jpg

Ik heb de mijne via de Musicstore aangeschaft.

Zie mijn post op de vorige pagina;)
Maar wat ik wil weten, dat kunststof/plastic van die straplock zit wel tegen je gitaar aan waarschijnlijk. Gaat de lak er dan niet vanaf?

DeiDRagonas
18 mei 2009, 12:45
Zie mijn post op de vorige pagina;)



Topics daadwerkelijk nog lezen is zooo 2008, dat weet je toch Exi? De you-tube gitarist van tegenwoordig gaat echt niet de moeite nemen om helemaal op de vorige pagina te kijken hoor.

Exi
18 mei 2009, 12:49
Wat is er mis met you-tube gitaristen!!:sneaky:

:D

Maar ik weet het goedgemaakt, ik zal voortaan een samenvatting van elk topic inspreken en op Youtube plaatsen, Vergezeld met een rustig achtergrondmuziekje en prachtige beelden van de grote boze buitenwereld die oh zo weinig wordt betreden door het fenomeen; De You-tube Gitarist.
Mag ik mezelf nu als een held beschouwen?

guitarkid
18 mei 2009, 13:15
Ben net ff bezig geweest en gewoon de tandenstokers erin gedaan. Klaar zit goed vast. ;)


Kan Dicht

Kijk, wou ik net ook nog een "niet miepen"-reactie plaatsen, geheel in de lijn van Mr. Fingers, Squier etc: niet meer nodig!
Mijn oude Les Paul heeft ook straplocks: gewoon wat tandenstokers en wat houtlijm (DreiDragonas heeft gelijk) en de schroef er indraaien. Muurvast en beter dan met de originele schroeven.
't Leven kan soms zo simpel en mooi zijn.... :cheerup:

Gr. C.

Mr. Dynamite
18 mei 2009, 14:45
mensen ze zitten er allang in :hippie: :)

Squier02
18 mei 2009, 14:54
Topics daadwerkelijk nog lezen is zooo 2008, dat weet je toch Exi? De you-tube gitarist van tegenwoordig gaat echt niet de moeite nemen om helemaal op de vorige pagina te kijken hoor.

Ik heb het topic gelezen, anders zou ik niet reageren.:) Mijn post was gedeeltelijk ook afgeleid van de reactie van Exi. Ik zag dat er niet zo 1..2..3 een duidelijk antwoord op werd gegeven, en ik dacht laat ik mijn ervaringen eens delen.

@Exi: Ik heb geen lakschade aan mijn gitaar door die straplock, dus dat zit wel goed.:hippie:

Maar ik zal de volgende keer een nieuw topic openen als ik weer een aanvulling op een discussie heb, dat voorkomt weer gezeur :hippie:

guitarkid
18 mei 2009, 15:02
mensen ze zitten er allang in :hippie: :)



Kijk, wou ik net ook nog een "niet miepen"-reactie plaatsen, geheel in de lijn van Mr. Fingers, Squier etc: niet meer nodig!
Gr. C.

Dat zeg ik... !! :)

Gr. C.

DeiDRagonas
18 mei 2009, 15:10
Maar ik zal de volgende keer een nieuw topic openen als ik weer een aanvulling op een discussie heb, dat voorkomt weer gezeur :hippie:

Ohnee, zo makkelijk kom je er niet mee weg! Ik mag gewoon heeel erg graag zeuren! Dus ik zal je vinden, nw topic of niet! Ik ben een pro, waddafak isdanou dan.. Je weettoch.


:cheerup:








Sorry, pilletje nog niet gehad vandaag, zal hem zo eens nemen...

Squier02
18 mei 2009, 16:04
Ohnee, zo makkelijk kom je er niet mee weg! Ik mag gewoon heeel erg graag zeuren! Dus ik zal je vinden, nw topic of niet! Ik ben een pro, waddafak isdanou dan.. Je weettoch.


:cheerup:








Sorry, pilletje nog niet gehad vandaag, zal hem zo eens nemen...

misschien dan volgende keer eerst even je pilletje in laten werken voordat je op 'reactie versturen' drukt? :)