PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel - Those Who Wait



Nekojiru
17 mei 2009, 16:12
Yoyo! Na vele uren oefenen heb ik (volgens mij) best een aardige opname gemaakt van dit mooie Tommy Emmanuel nummer.

Gear: 20 jaar oude Peer Dellen stratocaster, schraal versterkt via een synthesizer ipv echte amp.

De stemming is trouwens een onwijze compromis, want de fretten zijn versleten dus het is echt nauwelijks te stemmen. Vandaar dat hij hier en daar mischien lichtelijk vals kan zijn.

Hopelijk vinden jullie het wat!

http://home.planet.nl/~burge251/Christiaan_Burgel_-_Tommy_Emmanuel_-_Those_Who_Wait.mp3

edit: intro is improvisatietje. never mind that :P
edit2: heb de fade in en out even wat beter gemaakt

Les TeleStrat
17 mei 2009, 17:25
Prachtige uitvoering!
Je hebt er je eigen versie van gemaakt. De Strat en het vleugje reverb voegen extra sfeer aan het nummer toe, beetje à la Local Hero van Mark Knopfler.

Keep on rocking

Jedeel
17 mei 2009, 17:52
Ik ken het origineel niet of nauwelijks, maar je speelt een heerlijk relaxed easy-listening stuk!!!
Mooi om naar te luisteren!

Megadeth22
17 mei 2009, 17:58
Echt prachtig. Zit het nu te luisteren zonder dat ik het zelf doorheb, beetje forum te browsen enzo. Zoals al gezegd lekker easy listening achtergrond muziek :ok:

Nekojiru
17 mei 2009, 18:17
relaxt om te horen! ja die Tommy weet wel hoe hij mooie stukken schrijft... niet normaal.

volgende project is angelina. tot volgend jaar. lol :P

JeroenSchaaf
17 mei 2009, 18:20
Gaaf klinkt lekker! heb hem nu voor de 4de keer opstaan echt gaaf!

Ben benieuwd hoe die Peer Dellen van jou er uit ziet! kan je eens een foto uploaden?

jaspie
17 mei 2009, 18:33
wow cker mooie uitvoering. En je sound is ook erg lekker. Complimenten.

Gert-Jan
17 mei 2009, 20:11
Heel mooi. Kan er niets anders van maken.

samthegreat4
18 mei 2009, 15:57
Netjes, mooi gespeeld.
Mooie sound ook. Ik ben ooit is aan Angelina begonnen maar al snel afgehaakt :D..

WICKED
18 mei 2009, 16:36
super gespeeld! en nu je eigen nummer schrijven:)

Nekojiru
18 mei 2009, 21:25
Mwah, heb nog zat werk aan m'n techniek bijschaven en andere gave nummers leren, dus voorlopig ff niet :P Improviseren kan ik wel redelijk maar een eigen nummer schrijven is toch erg lastig. Mijn lat licht ook nogal hoog dus dan is iets al gauw niet goed genoeg en vloeit de motivatie om het uit te werken helaas vrij snel weg .

Ik zal trouwens binnenkort ff een foto'tje maken van de Peer Dellen strat waarmee ik dit heb opgenomen (voor de liefhebbers).

Nekojiru
26 mei 2009, 13:10
Sorry, beetje laat..

Hier een pic van de meer dan 20 jaar oude (en helaas afgeragte) strat!

http://home.planet.nl/~burge251/P7010032.JPG


De ibanez rechts is al verkocht trouwens. :P

JeroenSchaaf
26 mei 2009, 13:14
Gaaf! ik heb zelf een two tone sun burst!:D

Nogmaals gaaf gespeeld!

Nekojiru
26 mei 2009, 13:24
Verkoop je hem? ^^ Ik zoek nog een Sunburst strat... Dan kan de Peer Dellen eindelijk de service in... 1 gitaar als volbloed werkpaard schiet niet op zeg.

Nils47
27 mei 2009, 10:23
Jow!

Goed gespeelt! lijkt er verdacht veel op ;)

Riky
1 juni 2009, 18:00
fucking nice! Echt helemaal top! Vind dat Tommy E. zelf zijn nummers wat te snel speelt. Die jonge van holland got talent speelde ze ook wat langzamer en dan vind ik de nummer echt veeeeel mooier!
Nu ook weer.

Heerlijk geluid en heerlijk gespeeld!

Nekojiru
2 juni 2009, 23:42
Thanks man! Heb mn best gedaan :D

-geert-
3 juni 2009, 17:39
Zo nice man! Lekkere sound. Mooi ook zo met dat intro, gaaf! Ik heb 1 klein op/aanmerkingkje; als je van 1:40 tot 1:60 luistert, dan missen er (voor mijn gevoel dan) net een paar hoge noten op 1:56/1:57 om het 'af/rond' te maken, of je hebt die bewust weggelaten, datzelfde voor het stukje rond 3:28.

Gr. Geert

Nekojiru
4 juni 2009, 13:46
Klopt idd dat ik die heb weggelaten. Mijn gitaar is te hoog afgesteld waardoor de hoge e-snaar erbij nemen in dat stuk net onmogelijk word. Ik heb geen zin gehad om het te oefenen omdat ik weet dat het door de hoge afstelling komt dat het niet wil lukken. Maar binnenkort gaat die gitaar de service in, en als ik hem terug heb dan ga ik de laatste details afmaken!

-geert-
4 juni 2009, 21:44
Oke dan! Nice. Die Tommy Emanuel grepen die zijn af en toe ook belachelijk trouwens haha. Succes iig :soul:.