PDA

View Full Version : Jullie droom gear...



bassopotmus
23 maart 2003, 20:52
Het is al eens geweest, maar het is nu alweer 2003, met nieuwe producten en nieuwe ideen.

Mijn ideale set-up is:

Mn OLP SR, gemodificeerd met een onboard pre-amp van Aguilar en een mid freq. switch.Natuurlijk met een vette seymour erin!

Fender 60 RI..met Vintage elementen

Dat alles gaat naar..mijn FX board

naar->een keuze switch voor intrument-->a/b switch voor tuner-mute, de anderkanaal naar mijn stompboxjes(EHX bassballs,boss ODB3,chorus,auto wha, en een pedal wha, dat alles gaat weer naar een keuze switch voor ampkeuze.

Amp1: Harkte 3500 over een HK 4x10" en een (zelfbouw) 2x12"

Amp2: een simpele oefenamp, als het allemaal niet te hard kan('s avonds enzo)

Ik ga indd. van de zomer maar eens hard werken om dit alles te kunnen bekostigen, maar ik houd jullie natuurlijk flink opd e hoogte, binnen enkele weken probeer ik me eerst switch al af te krijgen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-23 20:53 ]</font>

J.V.S.
23 maart 2003, 21:11
gewoon fender squire zoals nu, en en versterker van 30Watt (Bogey: niet zo'n supermerk denk ik, maar toch goed.) en een hoofdtelefoon om de oudjes ni te laten kreften. En meer ej ge toch eigenlijk niet vandoen ?!

JvS

basbeest
23 maart 2003, 22:08
Op 2003-03-23 20:52, schreef bassopotmus:

Amp2: een simpele oefenamp, als het allemaal niet te hard kan('s avonds enzo)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-23 20:53 ]</font>



leven de volume knop :grin:

Ruud
23 maart 2003, 22:13
hmm, ik speel eigenlijk ook veel zonder amp, niet zo hoog volume, maar voor savonds laat hard zat....

Wouter J
24 maart 2003, 02:37
Mijn droom gear zou zijn een paar Musicman stingray bassen en twee goede Fender precision basses in zwart met spiegel slagplaten (zoals Phil Lynnot ze had) versterkt door zo'n grote Ampeg SVT versterker met 8x10 box (Of zo'n combibox met 4x10 en 1x15 speakers)

Omdat ik van slappen en van het neerleggen van zo'n diepe groove zou dit me toch het beste bevallen.

dikkie dik
24 maart 2003, 08:32
zon lekkere zware ampeg amp, met een 8x10" met een lekkere 18"sub erbij. :smile:. en dan een fender jazzbass signature series, met je eigen handtekening :wink:

bassopotmus
24 maart 2003, 10:16
Hmm STV voor slappen???
Ow en vollume probleem, als je 4x10" hebt kan je nog zo laag zeten alsje wilt, je muren trillen toch wel als een gek..(nieuwbouw woning, muren 2mm dik!)

bassopotmus
24 maart 2003, 10:17
Maar zijn jullie allemaal zo tevreden, geen wensen,,Ik heb zoals je ziet wel wat GAS...

Laus
24 maart 2003, 10:19
amp: dikke Ampeg
effecten: een hele reeks, alles wat gaaf is
een draadloos systeem.

gitaar:
Een 5-snarige Gibson Thunderbird nikki sixx sig. Maar die bestaat (nog) niet. Dus die moeten ze voor mij maar es ontwikkelen. Ik wil mn lage B terug.

bassopotmus
24 maart 2003, 10:35
forgive me maar wie is nikki six?

basbeest
24 maart 2003, 10:37
Op 2003-03-24 10:16, schreef bassopotmus:
Hmm STV voor slappen???
Ow en vollume probleem, als je 4x10" hebt kan je nog zo laag zeten alsje wilt, je muren trillen toch wel als een gek..(nieuwbouw woning, muren 2mm dik!)


hulde aan de uitvinder van de koptelefoon

AntY
24 maart 2003, 10:45
check gibson.com bassopotmus
das de bassist van motorhead geloof ik

Laus
24 maart 2003, 11:57
Op 2003-03-24 10:45, schreef AntY:
check gibson.com bassopotmus
das de bassist van motorhead geloof ik


nee joh gek! Van Mötley Crue. Motorhead = Lemmy en die speelt op een onwijs coole Rick.

AntY
24 maart 2003, 12:24
o ja tuurlijk ik weer in de war

skabouter
24 maart 2003, 12:41
malle menno :grin:

je kent lemmy toch wel

koen_V
24 maart 2003, 15:41
Wat ik nog allemaal zou willen:
als head
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0224506000
als 4x10: http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0211671010
als 1x15: http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0211670010

Dan zou ik ook nog een Fender standaart telecaster willen(maple hals, sunburst), andere elementen in steken.
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0135102

en als gitaarversterker dan: Een Fender buizenbakje of een VOX ac30...maar buizenversterkers zijn wat te duur, dus ik denk dat het een fender transitor versterker zal worden...

En als ik dan nog veel geld zou hebben zou ik mij nog een fender starcaster kopen:
http://guitargeek.com/gearview/526/

en natuurlijk als we echt gaan overdrijven een musicman stingray.
als ik dit allemaal gekocht zou hebben zitten we toch al een paar jaartjes verder :grin:

bassopotmus
24 maart 2003, 16:59
Yeah Koen, met jou kan ik praten..hiervoor heb ik deze thead gestart..je bent Fender gek, nietwaar? En heel terecht wat mij betreft..
Ik ben echt razend benieuwd naar Aguilar trouwens, hoor goede dingen!!Iemand al eens een (pre)ampje getest?

Wouter G
24 maart 2003, 17:01
op dit moment zou ik wel graag een sonus 8 (8 snaar) willen hebben van zon. en dan natuurlijk nog een lekkere versterker erbij. maar ja, ik ben student dus zoveel geld heb ik niet. kijk anders zelf maar op http://www.zonguitars.com

koen_V
24 maart 2003, 17:14
Op 2003-03-24 16:59, schreef bassopotmus:
Yeah Koen, met jou kan ik praten..hiervoor heb ik deze thead gestart..je bent Fender gek, nietwaar? En heel terecht wat mij betreft..
Ik ben echt razend benieuwd naar Aguilar trouwens, hoor goede dingen!!Iemand al eens een (pre)ampje getest?


Hoe kom je daar bij dat ik Fender gek ben? :grin:
Nee, ik vind het een fantastisch merk...
heel fijn om op te spelen en mooie modelen..
Er zijn mensen die het geen mooie bassen/gitaren vinden omdat ze in 50 jaar nog niet verandert zijn, maar ik vind ze echt geweldig!

BB
24 maart 2003, 17:21
http://users.pandora.be/chaureau/other/stuff.jpg

Waarschijnlijk een MIA ipv van een veredelde Mexicaan als ik geld heb, maar zeker en vast Fender (en ooit nog eens een rick er bij). En de head ga ik ook vervangen door een SVT-CL ... als ik geld heb. Maar qua merk en type is dit mijn droomgear al.

Easy Rider
25 maart 2003, 14:01
Dit zijn nou van die leuke topics :grin:

Komt ie:

*M'n droomamp heb ik eigenlijk al, een volledige Trace Elliot rig: AH500-12 met 4x10" met tweeter en een vette 18". Trace heeft echt een hele mooie 18", super deep en toch punchy! Op zich zou ik het hele setje nog een keer kunnen hebben daar mijn ME-8B stereo output heeft. Maar dan zou ik denk ik toch voor de stereo AH1000-12 gaan met BFC, wat compacter.
*Een draadloos systeem zou ook vet zijn.
*Qua effecten, tja ik heb al een Boss ME-8B wat zijn werk prima doet. Wil als eerste wel wat envelope filters (bass-IQ of Mu/Q-tron). Dan een goeie bass-wah, een Digitech Whammy Pedal (lache!) en gaandeweg komt daar nog wel een zooi spullen bij denk ik zo.
*Nu het echte werk: de bassen!! Zowiezo bljft m'n Ibanez SR1000 m'n main man, wat een sound en wat een speelcomfort! Ben nog steeds (niet heel erg druk echter) bezig een fretless met piezo-element te maken, da's bas twee. Dan een Ibanez 6-string, de 3006 is dat geloof ik, ook een fretless versie natuurlijk. Dan twee custom Warwicks: een Streamer Stage I 10-string met LEDjes in de hals. Dan ook een fretless versie daarvan maar dan uiteraard zonder LEDjes. En last but not least: een vette contrabas. Zo van zeg eind 19e eeuw, het hout al 100% stabiel... Oeh! :grin:
Dan ben ik wel blij denk ik zo. En klaar om andere bassen te scoren! Een Alembic bijvoorbeeld. Oh en nog iets customs van Vox Humana puur om op te slappen, met een Fender Jazz als basis denk ik. Oh en nog een Fender Jazz waarvan ik de randen af wil ronden (lijkt mij wel apart gezicht) waar ik dan een set hele ouwe snaren op gooi op lekker op te reggae-en...
En denk dat ik nog wel even zo door kan gaan... :grin:

EZ

bassopotmus
25 maart 2003, 15:02
yeah!!
hey makkelijke rijder, kun je es wat picjes maken??? Ik wil die shit wel zien!!

Easy Rider
25 maart 2003, 15:12
Van m'n droomgear? Of m'n echte gear?
Ik kan denk ik wel pics maken van m'n amp en m'n SR1000 en m'n ME-8B... Oh en de ruwe vorm van de body van m'n fretless/piezo project... De rest zit nog in m'n hoofd! :grin:

EZ