PDA

View Full Version : Modicicatie Electro Harmonix Q-tron Plus (EHX autowah modificeren aanpassen)



FeestBeest
17 mei 2009, 14:13
Ik heb een EHX Q-tron Plus. Niet de zwarte maar de metaalkleurige. Die autowah is geweldig. Helemaal aan te passen op je eigen smaak. Je kunt de filtersteilheid (Q) instellen, High Pass (HP), Low Pass (LP), Band Pass (BP), mengen met origineel (Mix), envelop curve omdraaien (van Woeai naar Ieaow), kortom ideaal. Ik zou dat ding naast de auto (envelop) functie ook graag als expression pedaal hebben.
Is er een Autowah (net zo flexibel) op de markt die je kunt omschakelen naar hand/voet bediening?
Zo nee:
Misschien is modificeren een optie. ik stel me voor dat er een leeggehaalde George Dennis aan vast geschroefd wordt zodat je kunt overschakelen
Wie heeft er (goede) ervaring met een bedrijf wat zo'n ding kan modificeren?
Wat kost zoiets?

:rockon:

Joey Handsome
17 mei 2009, 14:17
Ik denk niet dat je daar een bedrijf voor nodig hebt. Dirk Hendrik hier op het forum kan je bijvoorbeeld helpen met het modificeren van je pedalen.
Zelf heb ik geen idee of wat je wilt mogelijk is, maar ik begrijp dat je het filter los wilt bedienen met een expressiepedaal, om ermee te wahwah-en? Klinkt cool, het is een mooi filter, al is het een filter wat werkt op dynamiek en een wahwah is een potmeter die je met je voet bedient. Lijkt me toch wel een verschil, maar wie weet.

Jan Buurman
17 mei 2009, 14:30
Als het technisch mogelijk is meteen patent erop aanvragen!!! (Tenzij het al bestaat maar dat geloof ik niet)
Lijkt mij een cool pedaal worden!!

Dirk_Hendrik
17 mei 2009, 15:17
Ai! Dat wordt dus patenteren. Lijkt heel haalbaar.