PDA

View Full Version : Waarde van deze telecaster en pick-ups?



Jay75
17 mei 2009, 12:31
Iemand wil een telecaster inruilen op een gitaar van me, maar er zijn zoveel verschillende dat ik het even niet meer weet qua waarde:

Het gaat om een:

Rode Made in Mexico Telecaster met maple neck met gigbag, licht gereliced ( ziet er prima uit, ik vind m mooi in ieder geval )
Met 3 saddle bridge en 2 Seymour Duncan pickups (lil 59 brug en een Quarterpounder neck)

Wie het weet mag het zeggen! En klinken die pick-ups?

Squier4ever
17 mei 2009, 12:32
Iemand wil een telecaster inruilen op een gitaar van me, maar er zijn zoveel verschillende dat ik het even niet meer weet qua waarde:

Het gaat om een:

Rode Made in Mexico Telecaster met maple neck met gigbag, licht gereliced ( ziet er prima uit, ik vind m mooi in ieder geval )
Met 3 saddle bridge en 2 Seymour Duncan pickups (lil 59 brug en een Quarterpounder neck)

Wie het weet mag het zeggen! En klinken die pick-ups?

350-400 euro max zou ik zeggen. Die pups klinken heet gok ik, vooral de QP.

Jay75
17 mei 2009, 12:50
Okay heet is op zich ok! Maar die elementen hebben wel die tele-achtige twang toch of klinkt t echt totaal anders....

Mitch
17 mei 2009, 12:54
Een Quarterpounder bij de nek? Moet je zin in hebben...erg dikke output voor een single coil, met name door de superdikke poles. Een lil 59 is ee humbucker in single coil formaat. Fijn om een strakkere scheur te krijgen en bromvri te zijn bij hogere gain instellingen, maar echte twang....nee.

zjanke
17 mei 2009, 15:35
Hier een setje QP in een (London city) tele. Echte twang is er niet echt meer, alleen het tussenstandje lijkt er nog wat op. Wel lekker, maar anders.