PDA

View Full Version : Nieuwe pick-ups in budgetgitaar



M@rtijnd
17 mei 2009, 11:57
hoi allemaal,

Ik heb een vraag over een gitaar waarmee ik een aantal jaren geleden mee ben begonnen.
Het is een namaak Stratocaster van een zeer onbekend, en niet nader te noemen, merk. Vandaar dat het ook een budgetgitaar is die geleverd wordt in één pakket samen met een klein versterkertje.
Nou is mijn vraag: is het verstandig om daar nieuwe, goede pick-ups (Ik zat te denken aan Van Zandts, maar dat ter zijde) in te zetten, als de rest van de gitaar goed lijkt? (de hals is redelijk comfortabel en aangezien die toch 'bolt-on' is zou ik die eventueel ook nog kunnen vervangen)
Mijn redenering was dat ik die pick-ups, als het niets zou zijn, er altijd nog uit zou kunnen halen en bewaren voor een andere gitaar.
Laat mij jullie mening hierover horen.

Bij voorbaat dank,

Martijn

Aca Ilic
17 mei 2009, 12:02
Met Van Zandts zit je altijd goed. Dat zijn redelijk goede p'ups..

barno
17 mei 2009, 12:39
:) Van Zandts in een budget, kweet niet hoor. goeie pups (bv Vzandt) versterken beter dan gewone pups alle frequenties van je gitaar. Als die niks voorstelt, is de kans groot dat je dat nog beter hoort met goeie pups...

Aca Ilic
17 mei 2009, 13:05
:) Van Zandts in een budget, kweet niet hoor. goeie pups (bv Vzandt) versterken beter dan gewone pups alle frequenties van je gitaar. Als die niks voorstelt, is de kans groot dat je dat nog beter hoort met goeie pups...

klopt barno, meestal is het budgetzooi niet echt van geweldige houtsoort gemaakt.Aan de andere kant hij kan ze altijd nog in andere ( lees beter gitaar) inzetten mocht 'ie ander gitaar hebben. Je komt toch niet onderuit aan geld uitgeven, wil je een pickup set hebben die helemaal naar jouw smaak is. Adviezen van andere mensen zijn vaak gebaseerd op eigen ervaringen/smaak combinatie ( voorkeur ook).

frekie
17 mei 2009, 13:10
Heb toevallig Van Zandt Blues in een RW stratje zitten :ok: Afstelling komt heel precies , element hoogte dus. Klinken wel heel lekker m.n. met wat oversturing. Zijn wel errug duur voor wat magneetjes met spoeltjes eromheen...

GFS (Guitar Fetish) maakt heel goed spul voor belachelijk lage prijzen. Alleen jammer dat je het uit de States moet bestellen dus hoge vzk en mogelijke douane ellende. Ze zouden 1 verkooppunt in het euro gebied moeten hebben.

Gitaar: als je een betere strat wil: London City :rockon:

Gitaarjaap
17 mei 2009, 13:23
ik heb nog een compleet nieuw setje gfs vintage premuim pickups
en wil ze wel weg doen voor 50 euro zijn helemaal nieuw
Als je interesse hebt hoor ik het wel

M@rtijnd
17 mei 2009, 16:22
okay, heel erg bedankt allemaal. Ik kijk wel even welke pick-ups ik dan eventueel ga kopen zodra ik wat geld bij elkaar heb.

Martijn