PDA

View Full Version : Nieuwe pickups...



Sinner1980
17 mei 2009, 11:49
Om te beginnen maak ik deze topic niet voor mezelf maar voor mn neef.
Hij heeft een Taylor solidbody standard en vindt het een geweldige gitaar maar hij mist wat... De humbuckers scheuren niet genoeg naar zijn zin.
Wat hij wil zijn dus vette high output humbuckers die toch ook clean goed aan te horen zijn. Het liefst een beetje alround, zodat je zowel bluesy als rock/metal ermee kan spelen.
Ikzelf adviseerde een Dimarzio Tonezone in de brug en een evo in de nek maar hey, wat pups te gaat ben ik ook een beetje een leek.
Zodoende kom ik natuurlijk weer bij jullie uit, mn vrienden van gitaarnet.
Het moeten in ieder geval passieve pups zijn en in ieder geval geen EMG's in dat geval. Ik denk dat het uiteindelijk Dimarzio's of Seymour duncan's gaan worden...

Ben benieuwd naar jullie suggesties. Eind vd maand is mn neef jarig en ik ga met vrienden en familie een afstelbeurt plus nieuwe pups regelen, vandaar dat IK dit post en niet hij,thanks;)

Gothra
17 mei 2009, 11:53
Seymour duncan SH-4:rockon: SH-1:rockon: SH-14:rockon: SH-8



er zijn ook passieve EMG's EMG-HZ's dus. H4-A, H2 etc.. maar dat is meer voor het echte metal werk.

Sinner1980
17 mei 2009, 11:56
er zijn ook passieve EMG's EMG-HZ's dus. H4-A, H2 etc..[/QUOTE]

Thanks. Ik weet dat er passieve zijn maar dat gaan ze niet worden, EMG's moeteb gewoon actief zijn naar mijn mening

Die SD's gaan natuurlijk gecheckt worden, wat is een logische combinatie(brug-hals)?

Gothra
17 mei 2009, 12:13
Thanks. Ik weet dat er passieve zijn maar dat gaan ze niet worden, EMG's moeteb gewoon actief zijn naar mijn mening

Die SD's gaan natuurlijk gecheckt worden, wat is een logische combinatie(brug-hals)?

Ik heb zelf de combinatie SH-4 brug en SH-1 hals, geven beide een prachtig geluidje, alleen vind ik de SH-1 niet lekker klinken met veel gain, clean is ie anders prachtig. In mijn Epi les paul.

De SH-14 is zoals de website van seymour duncan zegt, een beetje als de SH-1 maar met meer output. Word gebruikt met de SH-1 in de neck

De SH-8 is een humbucker voor scheurwerk. Word gebruikt met de SH-14 in de neck
Maar je kunt natuurlijk elke combinatie gebruiken die je wilt, en er zijn ook wel meer pickups die ik niet heb genoemd die je ook kunt gebruiken.

Gitaristje 18
17 mei 2009, 12:17
Zoals hierboven beschreven is, is de SH4 in de brug positie en een SH1 in de nek positie erg lekker ;)

Die pickups zijn voor alles bruikbaar, vooral die SH1. De SH4 heeft een wat hogere output en is lekker punchy en ruw.

Sommigen gebruiken ook een SH2 in de nek, die zou wat strakker zijn en minder wollig.

Als je echt een strakke passieve pickup in de brug positie wilt hebben, dan zou je ook eens kunnen kijken naar de SH6 ;). Die heb ik in 1 van mijn gitaren en die pickup is echt heerlijk strak en agressief. Hij heeft een nog hogere output. Hij is ook prima geschikt voor down tuning. Hij is alleen wat minder geschikt voor het cleane werk.

Sinner1980
19 mei 2009, 22:37
Ok, zaken zijn toch verandert en actieve elementen zijn nu ook in het spel.
Dit zijn de kanshebbers:

Seymour Duncan Blackouts
EMG x setje 81 85
Dimarzio D activator x set(passief I know)

Heeft iemand hier nog wat nuttigs over te melden?
Ook ben ik benieuwd of die active pups wel gaan in zo'n taylor (qua ruimte met batterij enz) dus als iemand daar nog wat over weet...

Thanks;)

Orpheo
20 mei 2009, 00:30
d activators klinken beetje vlak. de emg's hebben totaal geen karakter, en de blackouts klinken waanzinnig goed. organisch, puur, direct, strakkkk, en imho, behoorlijk veelzijdig.

Sinner1980
20 mei 2009, 09:54
d activators klinken beetje vlak. de emg's hebben totaal geen karakter, en de blackouts klinken waanzinnig goed. organisch, puur, direct, strakkkk, en imho, behoorlijk veelzijdig.

Hey Orph, bedankt voor je reactie. Mn neef was idd erg te spreken over blackouts dus die zullen het gaan worden. Nu heb je daar twee soorten van, en ik gok dat de nieuwste de betere zijn maar daar weet jij vast meer van. Ik vraag me af of die in zo'n solidbody Taylor gaan qua ruimte met batterij enz.

Meteen een vraag voor mezelf: ik heb een les paul standard (Gibson uiteraard) en heb ook al een s overwogen om daar blackouts in te doen al ben ik ook erg te spreken over die burstbuckers. Toch denk ik dat die blackouts meer voor mij zijn: zwaar riffen en mooie pinch harmonics. Is dat makkelijk om die dingen in te bouwen?

Gothra
20 mei 2009, 10:18
Blackout in de brug, met een seymour duncan livewire classic II in de neck, dan kan je ook clean wat moois eruit krijgen, serieus. En hij is heerlijk om mee te soleren. Beste combi ever, imo.

Je hebt van de blackouts de ahb-1, de eerste dus. Enorm goede pickup.
En de ahb-2. Het verschil is nog meer output, en je kan kiezen d.m.v een connector voor nóg meer of normale output. (loud and louder). Ook wel blackouts metal (alsof de ahb-1 nog niet metal genoeg was:P)

Maar serieus, de livewire classic II in de neck...



In je les paul kan je makkelijk blackouts installeren, kost alleen wat meer ruimte in de control cavity ivm een batterij

Heibel
20 mei 2009, 10:21
Ik zou eens bij Guitarfetish kijken. Ik weet niet wat je budget is, maar het zijn behoorlijke tot goede elementen vaak gebaseerd op SD design voor de krappere beurs...

Gothra
20 mei 2009, 10:23
Maar niets haalt het bij echte SD's:D

Heibel
20 mei 2009, 10:36
dat klopt vast en zeker, maar ik denk dat velen het met me eens zullen zijn dat GFS voor de helft van de prijs hele behoorlijke elementen bouwt die niet zullen misstaan in welke gitaar dan ook. Ik heb zelf een GFS little puncher in m'n tele- brug (vergelijkbaar met SD hotrails) en daar heb ik eigenlijk niets op aan te merken. Zowel in HB als SC zeer bruikbare en goede sounds met meer dan voldoende output..Maar goed ieder z'n ding...:hippie:

Sinner1980
20 mei 2009, 10:38
Ik zou eens bij Guitarfetish kijken. Ik weet niet wat je budget is, maar het zijn behoorlijke tot goede elementen vaak gebaseerd op SD design voor de krappere beurs...

Budget speelt geen rol maar bedankt voor de tip. In september ga ik weer een week naar New York en dan ga ik weer wat oppikken bij de lokale gitaarboer dus is het sowieso wat goedkoper, als de $ een beetje meewerkt.
Ik mag alleen geen gitaar kopen dit keer, maar aangezien mijn AVRI '62 strat elk moment kan binnenkomen kan ik daar mee leven...

Sinner1980
20 mei 2009, 10:40
[QUOTE=Gothra;2040231]Blackout in de brug, met een seymour duncan livewire classic II in de neck, dan kan je ook clean wat moois eruit krijgen, serieus. En hij is heerlijk om mee te soleren. Beste combi ever, imo.

Je hebt van de blackouts de ahb-1, de eerste dus. Enorm goede pickup.
En de ahb-2. Het verschil is nog meer output, en je kan kiezen d.m.v een connector voor nóg meer of normale output. (loud and louder). Ook wel blackouts metal (alsof de ahb-1 nog niet metal genoeg was:P)

Maar serieus, de livewire classic II in de neck


Ik ga eens even checken, bedankt voor de tip dude

Orpheo
20 mei 2009, 11:42
het inbouwen is heel makkelijk, tis gewoon net als iedere andere pickup.

en de batterij? die doe je gewoon met dubbelzijdig plakband op de backplate, aan de binnenkant dus, en met slagmoertjes op de locatie waar de schroeven in de body de plaat vasthouden, zorg je ervoor dat je t hout niet molm draait in de loop der jaren, plaatje op plaatje af.

heb je een 3 pup LP is het helemaal makkelijk, Dan gebruik je gewoon de middenpuplocatie als plek voor je batterij.