PDA

View Full Version : scheurkanaal maken met pedalen



riesj
23 maart 2003, 20:03
Hoi,

Komende week ga ik mijn Laney LC15R ophalen (hehe, eindelijk).
Nu heeft deze amp maar een kanaal, en dit is te weinig. Dus deze wil ik uitbreiden met pedalen, en ik overweeg de volgende pedalen:
* Tubeman II
* Carl Martin hot drive'n boost II
* Visual Sound Jekyll&Hyde

BTW ik heb al een SD-1 die ik voor booster en lichte overdrive wil gebruiken.

Nu is die Tubeman II natuurlijk een heel mooi apparaat, maar misschien een beetje teveel van het goede. Omdat deze dan in de effect-return gepleurd wordt en daardoor worden die preamp buizen van de Laney overgeslagen (zonde).

Dus als iemand een advies heeft over een pedaal voor de input van de amp, dan kan ik volgende week meteen in de winkel wat gerichter pedalen zoeken.

Alvast bedankt,

Ries

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: riesj op 2003-03-23 20:05 ]</font>

Negative K3 fan
23 maart 2003, 20:18
Ik heb zelf de jekyll&amp;hyde en ben er redelijk tevreden over. Het enige slechte eraan is dat hij niet true bypass is. Maar ik denk wel dat er betere pedalen zijn, maar als je veelzijdigheid zoekt dan zal de J&amp;H zeker voldoen.

Mitch
23 maart 2003, 21:52
Ik heb zowel de CM als de VS en vraag me af wat je wil:
De Carl Martins Boost is perfect transparant en zal zeker een laagvermogend buizenbakkie als de LC15 lekker laten oversturen, maar de Drive kan ik niet voor je beoordelen: klinkt per amp heel verschillend. Geeft geen 'heavy' distortion, is veel mooier op milde crunch sounds.
De Viusal Sounds Jekyll-helft is een 'TS808 verbetering' en mijns inziens een lekkerdere overdrive dan de CM's Drive. De Hyde-helft is een echte distortion die tot van alles is in te stellen, maar je moet wel even zoeken naar de goed instelling: de EQ werkt iets anders dan gemiddeld. De combinatiestand (beide aan) kan goed klinken, maar dat hangt weer van beide instellingen af. Met een beetje gepuzzel kom je er wel uit.
Andere mogelijkheid is nog de Tube Factor: is een scheurpedaal met twee kanalen dacht ik, maar heb ik geen ervaring mee. Kun je dus ook vóór je amp plaatsen. Meer alternatieven schieten me zo gauw niet te binnen.

Ik denk dat de Jekyll and Hyde je de meeste flexibiliteit geeft. Hou er wel rekening mee dat je Boss-pedaal ineens kut klinkt als je de VS hebt gehoord :grin:

srv-man
23 maart 2003, 22:13
Ik heb de Tube Factor en die is perfect geschikt voor jouw doel. Klinkt mooi transparant, heeft 2 schakelbare geluiden en werkt zowel als boost als scheurpedaal. Echt een aanrader.

riesj
23 maart 2003, 23:46
Heej,

Bedankt voor de snelle response!

Ik heb net op de H&amp;K site die tube factor bekeken, mooi spul. Ga ik zeker ook proberen. Bedankt voor die tip.

Dat die Jekyll&amp;Hyde niet TB is boeit me niet zoveel, sinds ik zo'n geniale "millenium Bypass" heb :grin: Die veelzijdigheid van die Jekyll&amp;Hyde staat me wel aan. Ben benieuwd hoe die klinkt op al zijn standen.

Als er iemand anders nog tips heeft?

Groetjes,

Ries

riesj
26 maart 2003, 11:16
Gisteren een review gelezen over de DistortionPro van Fulltone. Schijnt ook een aardig pedaal te zijn en er zit geen buis in.

Heeft iemand ervaring met dit pedaal?


Groeten,

Ries