PDA

View Full Version : wie weet wat van flody rose..



puvin
27 juni 2001, 10:22
hallo,
ben zelf op zoek naar gitaar en mijn vriend heeft er net één gekocht. Is een met floyd rose gedoe op hé. Hij zou er echter wat aan willen veranderen.
Hij vindt dat de snaren iets te laag tegen het fretboard staan, en zijn snaren zijn volledig ontstemd.

Hoe verander je beide zaken?
Kan je gewoon die locknut vanboven er afdraaien en bijstemmen?
is dat heel moeilijk

is daar site van

anoniem
27 juni 2001, 11:41
Persoonlijk ben ik geen voorstander van Floyd Rose systemen maar ik heb er wel een klein beetje ervaring mee. Wat is het overigens voor een gitaar?!? Je hebt trouwens verschillende Floyd Rose systemen maar dat even terzijde

Je kunt de brug en dus de actie van je snaren omhoog zetten door de twee schroeven waartegen de tremolo hangt, omhoog te draaien. Afstellen kun je overigens het beste doen met de topnut open, zodat je tijdig bij kunt stemmen in in kunt grijpen. Ik weet het niet zeker maar het kan gebeuren dat je intonatie van je gitaar nu naar de haaien is. Afhankelijk van het type Floyd Rose zou je dus ook nog aan je zadeltjes moeten gaan draaien. Aangezien ik nu even niet weet om welk type het gaat, kan ik je dus ook niet vertellen hoe dit werkt. Als je hele gitaar naar wens is afgesteld en je gitaar redelijk op stemming staat, kun je de topnut dicht draaien en locken. Fijnstemmen en klaar is Kees! Overigens dien ik te vermelden dat je altijd moet spelen met de topnut gelocked, anders heeft het hele Floyd Rose systeem geen enkel nut meer als je denkt aan ontstemmen etc

Succes

taylor
27 juni 2001, 13:31
en ja topnut moet altijd dicht zitten,met de hand andraaien tot je niet veder kan dan een havle slag ofzo aandraaien met inbus.

als je afsteld moet de topnut dus open zijn het bovenstaande is als je al klaar bent met afstellen een wilt gaan fijnstemmen of spelen met je floyd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-06-27 12:34 ]</font>

taylor
27 juni 2001, 13:54
shit ik had mijn bericht ge edit.

actie kun je veranderen op 3 manieren.

1:afstellen van je hals

2:door die 2 moeren die de folyd op zijn plaats houden in of uite draaien.

3:aan de achterkant van je gitaar waar de veeren zitten,daar zitten 2 schroefen in het hout die kun je ook in of uit draaien.

het verplaasen van de zadels opzich zo ik niet doen die worden normaal gebruikt om de floyd octaaf zuiver aftestellen(kun je beter laten doen,als je dit zelf niet kan)

probeer maar is de beste manier om wat te leren.

Krullo
27 juni 2001, 15:07
Alle aanbevelingen hierboven zijn juist, ik heb ook een floyd rose. Het blijft een moeilijk systeem om af te stellen, zeker als je plank niet octaaf zuiver meer is. Ik wist het in het begin ook niet, maar ik ben naar een gitaarbouwer gegaan, die me alles precies heeft uitgelegd, misschien is dit een idee, weet je direct hoe alles in elkaar zit.

Krullo
27 juni 2001, 15:08
Oh ja, pas op met de topnut en de inbus aan de tremolo te vast aandraaien! Draai je te vast aan, heb je op den duur een behoorlijke kans op knappen of scheuren van het materiaal.

anoniem
10 juli 2001, 15:58
hallo, ik heb zelf een jem 7dbk (vai), maar die ontstemde eerst ook erg, Je moet een gitaar met Floyd Rose gewoon goed af laten stellen (om de paar maanden) en zelf niet te veel mee kloten, tenzij je er verstand van hebt. Ik heb er ook een Tremsetter op laten zetten. Dit zorgt er voor dat wanneer er een snaar breekt niet alle snaren ontstemmen. Ik gebruik zelf ook Dean Markley SLP snaren, deze zijn sterker en bedoeld voor freaken met je Whammy bar. Je kan hem helemaal omhoog halen en hij blijft gestemd en je snaren breken niet (na een tijd wel, maar dat maakt niet uit.) Deze snaren zijn wel sterker, dus als je nu overstapt op deze snaren, moet je wel je gitaar opnieuw aflaten stellen anders is het helemaal Irritant. De snaren zijn wel duurder, maar je hoeft niet bang te zijn dat ze breken, zo kan je dus extremer spelen!!