PDA

View Full Version : Witte Classic Vibe 50s Strat



Exi
16 mei 2009, 20:35
Hey,

I ben van plan om om een witte Classic Vibe 50s strat te halen:
http://www.squierguitars.com/news/news_images/117//CV-new3.jpg

maar ik wil graag die gouden slagplaat vervangen door een witte.
Het probleem is dat deze strat een slagplaat heeft met 8 gaten (8 hole pickguard) en standaard 8 holes die zullen niet passen, omdat er verschil zit in het schroefgat naast de pickup-selector.

Een 11 hole lijkt wel te passen, maar dan hou ik 3 gaten over. Ik kan bijvoorbeeld de 3 schroefjes slijpen en dan in de gaten plakken, zodat ik niet hoef te boren in mijn gitaar of 3 lelijke gaatjes overhoud.

Wat kan ik het beste doen? Gaat de 11 hole ook daadwerkelijk passen?

http://img40.imageshack.us/img40/2568/slagplaatcv.jpg http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/5/2/5/551525.jpg

alvast bedankt!

Bolder
16 mei 2009, 20:41
Je kan gaan boren, is verder niet zo'n probleem, het is wat jij mooi vind.

Maar dat van die schroeven afslijpen is zo gek nog niet.
Moeten ze wel blijven niet dan

Exi
16 mei 2009, 20:45
Ik wil eigenlijk niet gaan boren (orgineel houden), en gaan boren om de simpele reden dat je anders de gaten niet kan opvullen van de slagplaat lijkt me een beetje onzinnig:(.

Misschien zijn de gaten ook wel op te vullen met wat spul of ander plastic ofzo?
enlighten me!

barno
16 mei 2009, 20:47
da's een squier toch?
gewoon drie extra gaatjes boren of een blank stratslagplaat kopen (zonder gaatjes voor schroeven en pups)

Exi
16 mei 2009, 20:48
da's een squier toch?
gewoon drie extra gaatjes boren of een blank stratslagplaat kopen (zonder gaatjes voor schroeven en pups)

hmm, dan ben ik denk ik nog langer bezig om de gaten voor de pups te maken.

Ik ga de schroeven wel plakken denk ik!:cheerup:

het is inderdaad een Squier.

R2on
16 mei 2009, 20:49
Wel veel gaten zeg!

Maar ik denk niet dat er een methode bestaat die de gaten kan vullen zonder lelijke bultjes/kuilen over te houden. Ik zou het maar houden op schroeven slijpen en dan plakken.

Wat is er mis me de goude slagplaat eigenlijk? Die strat is echt vet mooi, slagplaat past ook bij de maple neck :D

Exi
16 mei 2009, 20:53
Wel veel gaten zeg!

Maar ik denk niet dat er een methode bestaat die de gaten kan vullen zonder lelijke bultjes/kuilen over te houden. Ik zou het maar houden op schroeven slijpen en dan plakken.

Wat is er mis me de goude slagplaat eigenlijk? Die strat is echt vet mooi, slagplaat past ook bij de maple neck :D

Ik heb er vandaag even op gespeeld en ik vind het er echt niet lekker uitzien. De slagplaat is ook ruw. De blauwe (lake placid blue) is op zich ook leuk en heeft wel een witte slagplaat (zullen ze vast merken in de winkel als ik met een schroevendraaier binnen loop en die er even afsloop), maar de witte vind ik gewoon mooier. Wie wil er geen witte strat?:ok:

R2on
16 mei 2009, 20:58
Ik heb er vandaag even op gespeeld en ik vind het er echt niet lekker uitzien. De slagplaat is ook ruw. De blauwe (lake placid blue) is op zich ook leuk en heeft wel een witte slagplaat (zullen ze vast merken in de winkel als ik met een schroevendraaier binnen loop en die er even afsloop), maar de witte vind ik gewoon mooier. Wie wil er geen witte strat?:ok:

Nee ik begrijp het, dan lijk je ook een beetje op Jimi ;)

Ieder zo zn smaak, maar als de slagplaat ruw is lijkt het me idd ook geen gezicht, beetje schuurpapier aan je handen :O

Kunnen de gitaar boeren je niet een handje helpen? Als je eerlijk bent en zegt dat je de gitaar koopt als er een witte slagplaat op zit, kunnen ze vast iets regelen lijkt me.

SaferSephy
17 mei 2009, 11:10
gewoon boren die handel...ik ga toevallig deze week op mijn Jimmie Vaughan strat ook een andere slagplaat gooien; Van 1 ply white 8 hole, naar 3 ply mint green 11 hole. Verschil in geluid ga je met wat extra gaten niet merken, en voor de waarde hoef je em ook niet origineel te houden. Ik wilde dat met mijn strat eerst ook maar boei. Fender heeft z'n gitaren juist gebouwd met het idee dat dingen makkelijk te vervangen moeten zijn.

Exi
17 mei 2009, 11:36
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk. Boren kan geen kwaad en is zelfs eenvoudiger.
@ R2on, vragen bij de gitaarboer is op zich ook een optie. Ik zit op dit moment te twijfelen om hem in de winkel te halen waar ik hem heb getest (340,- :dontgeti:) of online bestellen bij musicstore(.de) (295,-). Bij de winkel hebben ze geen slagplaten (tenminste, niet gezien) en bij de musicstore uiteraard wel.

humbucker
17 mei 2009, 11:38
ik heb hetzelfde voor, wil op m'n squier een 3-laagse slagplaat ipv de enkellaagse 8gaatse plaat. 11gaats slagplaatje komt binnenkort aan in de winkel aan. Dus gewoon schroefgaatjes bijboren, of de gaatjes openlaten. Maakt toch niet uit, tis een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk!

Aca Ilic
17 mei 2009, 12:04
ik zou schroefkopjes afknippen en met seconde lijm in plakken. Heb ik ook met mijn slagplaat gedaan,maar dat hoeft niet per se.Als je van boren houdt tenminste......

Exi
17 mei 2009, 12:19
Hmm ben dus niet de enige met dat idee!:D
Blijft het een beetje zitten met secondelijm?

Erik70
17 mei 2009, 13:35
sjongejonge...wat een duscussies en dilemma's over 3 kleine gaatjes die afgedekt worden door een slagplaat en je vervolgens nooit meer ziet.....



...of ben ik nou de enige die dit denkt?


Witte strat is wel mooi overigens !!

Exi
17 mei 2009, 13:54
Ja he! Ik heb er gewoon slapeloze nachten van gehad!:(

Mitch
17 mei 2009, 14:13
sjongejonge...wat een duscussies en dilemma's over 3 kleine gaatjes die afgedekt worden door een slagplaat en je vervolgens nooit meer ziet.....
...of ben ik nou de enige die dit denkt?


My thoughts exactly. Als je een andere slagplaat erop zet met minder gaten valt die plaat gewoon over de geboorde extra gaatjes heen. Het is al erg genoeg dat er mensen wakker liggen van de tone chambers in Les Pauls, als we nou ook al moeilijk gaan doen over die gaatjes boren in een Squier....mijn god zeg.

Hendriks
17 mei 2009, 14:37
Bij Warmoth hebben ze de gewenste slagplaten gewoon te koop. ik zou er geen punt van maken, gewoon een extra gat onder de slagplaat, nou en?

guitarkid
17 mei 2009, 14:57
sjongejonge...wat een duscussies en dilemma's over 3 kleine gaatjes die afgedekt worden door een slagplaat en je vervolgens nooit meer ziet.....



...of ben ik nou de enige die dit denkt?


Witte strat is wel mooi overigens !!

Nee, ik dacht dat al gelijk vanaf het begin. Wat niet wegneemt dat ik respecteer dat TS de gitaar origineel wil houden. Maar dan moet je ook de originele slagplaat laten zitten.... ;)

Gr. C.

Exi
17 mei 2009, 15:20
I get the message!!!
Ik ben een beetje te voorzichtig op dat gebied, ik heb nog nooit iets aan gitaren geklust

Maar ik klaag jullie wel aan als die gitaar over een jaartje of tien een fortuin waard blijkt te zijn!:seriousf:

guitarkid
18 mei 2009, 16:17
I get the message!!!
Ik ben een beetje te voorzichtig op dat gebied, ik heb nog nooit iets aan gitaren geklust

Maar ik klaag jullie wel aan als die gitaar over een jaartje of tien een fortuin waard blijkt te zijn!:seriousf:

Hallo Exi.

Ja, de andere Classic Vibes, waar niets aangedaan is....!!!
I'll see you in court...!!! :)

Maar, hoe ga je het nou doen..?

Gr. C.

Orgasmocaster
18 mei 2009, 16:32
I get the message!!!
Ik ben een beetje te voorzichtig op dat gebied, ik heb nog nooit iets aan gitaren geklust

Maar ik klaag jullie wel aan als die gitaar over een jaartje of tien een fortuin waard blijkt te zijn!:seriousf:

Wees maar gerust, dat gaat niet gebeuren.

En inderdaad, waarom zou je die slagplaat veranderen.. dat is het beste aan die gitaar!
doet me denken aan David Gilmour's #1 strat.

Bram+
18 mei 2009, 16:53
Wees maar gerust, dat gaat niet gebeuren.
:seriousf:

Het zal er onder de (originele) slagplaat fabrieksaf ook niet super goed afgewerkt uitzien, dus ik zou ook niet weten wat voor een probleem drie extra (onzichtbare) schroefgaatjes maakt mocht je de gitaar ooit 'in oude luister' willen herstellen. Schroefkopjes lijmen vind ik een beetje een gekunstelde oplossing. Leuk voor modeltreintjes, maar een gitaarbody leent zich nou juist perfect voor (extra) schroeven :D

Sterik
18 mei 2009, 17:07
kan je niet gewoon het goud van de slagplaat afschuren? of werkt zoiets niet?
is ie ook gelijk wat minder ruw...

johns
18 mei 2009, 17:37
sjongejonge...wat een duscussies en dilemma's over 3 kleine gaatjes die afgedekt worden door een slagplaat en je vervolgens nooit meer ziet.....
...of ben ik nou de enige die dit denkt?


Nee. Ik heb de greasy groove slagplaat op de american standard die ik een paar weken geleden van m'n neef heb overgenomen vervangen door een tortoise en daarvoor moest ik ook een gaatje boren. Het ongebruikte gaatje zit onder de plaat, dus wat zou dat. 't Is maar een gebruiksvoorwerp hoor.

Ik ben zuinig op m'n spullen, maar origineel houden vind ik totaal niet belangrijk.

Exi
18 mei 2009, 18:15
Wees maar gerust, dat gaat niet gebeuren.
zie ->:seriousf:<-


En inderdaad, waarom zou je die slagplaat veranderen.. dat is het beste aan die gitaar!
doet me denken aan David Gilmour's #1 strat.
Omdat ik dat op pagina 1 al heb uitgelegd. Is niet mooi, is ruw en ook ziet het er niet eens uit als een normale slagplaat. De zijkanten van de slagplaat lopen lelijk af naar de body. Het is net een verkeersdrempel. Je moet hem maar eens zelf bekijken.



kan je niet gewoon het goud van de slagplaat afschuren? of werkt zoiets niet?
is ie ook gelijk wat minder ruw...

Nee, als het een sticker was zou ie ook niet ruw zijn he!


Doe hem nu maar op slot, ik heb gezegd dat ik het op mijn eigen manier ga oplossen.

bert k
18 mei 2009, 19:39
Dicht op verzoek TS.