PDA

View Full Version : Klemringetje



EGH
16 mei 2009, 18:20
Laatst zat de input jack van mijn gitaar los, waarschijnlijk op de kabel gestaan oid. Opzich niks aan de hand, gewoon even snel vastgemaakt, want ik had vlak daarna een band repetitie. Input jack zat echter al heel snel weer los, iets wat normaal bij mij niet zo vaak gebeurd. Dus ik dat ding weer vastmaken, zie ik dat ik in mijn haast het klemringetje ben kwijt geraakt, logisch dus dat de input jack al weer zo snel los zat.
Ik ben dus opzoek naar zo'n ringetje, kost natuurlijk geen drol, maar je moet wel even weten waar je het kan krijgen. Gaat in dit geval om een gewone 1/4 inch input jack (van een Epiphone), en het was er eentje met van die karteltjes aan één kant (dus niet één met twee vlakken kanten).
Dus weet er iemand waar ik het kan halen :) ?

idefix1
16 mei 2009, 19:44
Ijzerhandel?? :seriousf:

J-sus Rulez
16 mei 2009, 19:57
het klemringetje.. je bedoelt dus de rondel?

EGH
16 mei 2009, 21:06
Misschien is dit wel een hele domme vraag maar wat is een rondel?

J-sus Rulez
16 mei 2009, 21:08
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2f/Washers.agr.jpg/300px-Washers.agr.jpg

EGH
16 mei 2009, 21:13
Ah, nee die is het niet. Het gaat om dat andere ringetje, die naast de moer en de rondel erom hoort te zitten (teminste bij mijn gitaar). Het is eigenlijk wel ongeveer gelijk aan de rondel, die ik trouwens nog wel heb, maar het heeft aan één kant kartels. Heb al even gegoogled naar een foto ervan zodat het wat duidelijker is, maar kon niks vinden.

EGH
19 mei 2009, 16:20
Iemand? :makeup:

Tim..
19 mei 2009, 17:07
Ik stel voor dat je even naar de winkel gaat, ik heb zo'n gevoel dat het een beetje moeilijk te begrijpen is.

succes

Makor1966
19 mei 2009, 17:08
Google even op afbeelding voor veerring (ofzo)
of kijk even bij een online ijzerhandel zoals deze.. http://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=330&cc=1
Dan weet je in elk geval waarnaar je precies op zoek bent. Daarna gewoon even naar de plaatselijke bouwmarkt of ijzerhandel.

Markbass
19 mei 2009, 17:11
Een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem gehad met een Epiphone LP. Foutje van Epiphone. Denk niet dat het eraan ligt dat je op de kabel bent gaan staan, dus. Maar kan je die ringetjes niet gewoon krijgen bij de Karwei, Gamma ofzo?? Volgens mij wel hoor.

wietse
19 mei 2009, 18:19
dat noemt men een veerring, die heb je in allerlei uitvoeringen.

EGH
19 mei 2009, 19:07
Een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem gehad met een Epiphone LP. Foutje van Epiphone. Denk niet dat het eraan ligt dat je op de kabel bent gaan staan, dus.

Het ringetje was er eerst wel, daar ben ik zeker van. Anders wist ik ook niet hoe hij eruit zag :) .


dat noemt men een veerring, die heb je in allerlei uitvoeringen.

Ah, bedankt.

Het gaat in dit geval dus om zo'n type veerring:
http://hollandbikeshop.com/images/klein-materiaal---tandveerring.jpg

Normale maat van input jack voor een gitaar (1/4 Inch). Misschien weet nu iemand waar ze te krijgen zijn? Ik ga morgen anders wel even langs de Gamma (meer zit hier niet in de buurt), en dan hoop ik daar één te vinden, maar dat is handiger als je iig een naam weet, wat ik eerst dus niet wist ;)