PDA

View Full Version : juist nieuwe amp gekocht...! me so happy!!!!



deefke666
16 mei 2009, 16:17
de bedoeling was om nog maar een een paar versterkers te gaan uittesten,
en uiteindelijk ben ik uitgekomen met een versterker waarnaar ik nog niet eens gekeken heb....
het plan was eigelijk om een hot rod deluxe te kopen en er via mijn gt10 op te spelen, die hotrod klonk eigelijk best wel goed hoor by the way...
ik heb ook nog even de vox vt100 getest wat ook niet slecht was voor een moddeling amp.... maar toch miste die iets vond ik.

uiteindelijk besloot ik om de engl thunder ook maar eens te proberen want die schoot er als enige over die ik niet getest had...
ik heb er een goede twee uren op aant spelen geweest en ik was verkocht, ik wou hem niet meer terug geven hahaha:lovelove::lovelove:

t is de eerste keer dat ik een buizenamp gekocht heb en hij klinkt echt super voor mij persoonlijk

ik haal normaal al mijn geluiden uit de gt10 maar ik denk dat het een beetje zonde zou zijn om die gt10 voor deze amp te zetten dus ben ik er sterk aan aant denken om de gt10 buiten te gooien en een paar losse pedaaltjes ga verzamelen die true bypass zijn....

oh ja, hier zijn de pics ervan...

http://img526.imageshack.us/img526/5944/1020648.th.jpg (http://img526.imageshack.us/my.php?image=1020648.jpg)

en hier nog eentje samen met men nieuwe hellraiser die ik vorige week kocht
http://img526.imageshack.us/img526/9319/1020659.th.jpg (http://img526.imageshack.us/my.php?image=1020659.jpg)

volgende aankoop worden pedaaltjes dus... waarschijnlijk een goeie delay en een mooie chorus en iets van een extra overdrive (seymour duncan mayhem lijkt me wel iets....

ik sta open voor jullie suggesties voor pedaaltjes.... ;)

grtz deefke666

pasqual
16 mei 2009, 16:20
gefelicitaart!!! mooie bak. ik zou je gt-10 niet te snel aan de kant gooien want voor opnames of thuis is ie echt ideaal. voor je Engl zou je wat losse pedaaltjes erbij kunnen kopen natuurlijk, zoals overdrive, delay en chorus.

groeten Pasqual.

deefke666
16 mei 2009, 16:27
gefelicitaart!!! mooie bak. ik zou je gt-10 niet te snel aan de kant gooien want voor opnames of thuis is ie echt ideaal. voor je Engl zou je wat losse pedaaltjes erbij kunnen kopen natuurlijk, zoals overdrive, delay en chorus.

groeten Pasqual.

heeeey thanks he
ja dat was de bedoeling, niet om hem lettelijk buiten te gooien maar ik vind t een beetje zonde om hem te gebruiken bij die amp... ik denk dat ik hem nog ga meenemen op optredens, just incase.... moest er iets misgaan met de engl.. ik denk dat ik met een chorus, delay en overdrive al een heel eind kom... waarschijnlijk delay van boss.... chorus en drive weet ik nog niet, ik heb daar ook nooit echt naar gekeken daar ik altijd die gt10 gebruikte...
liefst een drive met twee kanalen en true bypass... haha de volgende zoektocht kan beginnen

Squier4ever
16 mei 2009, 16:59
Je zou ook nog kunnen overwegen om via midi je engl te switchen op je GT-10 en deze verder puur voor de modulatie-effecten en evt. boost erbij te gebruiken. Lekker veelzijdig, je hebt het nu eenmaal toch al. Kan natuurlijk alleen als je Thunder midi-ready is, maar dat weet ik niet :D

deefke666
16 mei 2009, 17:03
Je zou ook nog kunnen overwegen om via midi je engl te switchen op je GT-10 en deze verder puur voor de modulatie-effecten en evt. boost erbij te gebruiken. Lekker veelzijdig, je hebt het nu eenmaal toch al. Kan natuurlijk alleen als je Thunder midi-ready is, maar dat weet ik niet :D

deze is niet midi, maar ik ga voorlopig de gt10 in de effect loop zetten voor die modulatie effecten, maar toch uitkijken naar een paar losse pedalen ook...
toch thx voor de tip

Jimwoud
16 mei 2009, 17:14
Wat squier zegt inderdaad. Gt10 alleen voor de effecten gebruiken, volgens mij kan die gt 10 ook kanaal switchen, dus dan kun je daarmee je kanaal en reverb switchen. Kun je gewoon patches maken op je gt10 met clean of overdrive en reverb aan of uit. Ideaal.

deefke666
16 mei 2009, 17:19
Wat squier zegt inderdaad. Gt10 alleen voor de effecten gebruiken, volgens mij kan die gt 10 ook kanaal switchen, dus dan kun je daarmee je kanaal en reverb switchen. Kun je gewoon patches maken op je gt10 met clean of overdrive en reverb aan of uit. Ideaal.

kan ik doen ja, en bedoel je dan de overdrives van de gt10 gebruiken....?

Squier4ever
16 mei 2009, 17:38
Nee overdrive van de amp lijkt me.

deefke666
16 mei 2009, 17:42
Nee overdrive van de amp lijkt me.

dan heb ik het toch goed begrepen, hehe
zou zonde zijn he...
maar ik ga er toch nog een mooie drive bij zoeken....
eentje met een lamp in, ik heb nogal goeie dingen gehoord over die blackstar pedalen en de seymour duncan mayhem

Rinze
16 mei 2009, 17:42
Ik zou die GT10 eerst gewoon in de fx-loop hangen voor de tijdsgebaseerde effecten. Mocht je op iets anders willen overstappen denk er dan aan dat je delay, chorusen dergelijke beter niet vóór je (heftig) oversturende versterker kunt hangen, dat klinkt kut.

Dat betekent dat je effecten moet kopen die geschikt zijn voor de fx-loop qua ingangsgevoeligheid. Met een 19 inch apparaat zit je dan al snel goed maar een hoop losse pedaaltjes zijn daar weer minder geschikt voor (die gaan dan oversturen en dat is ook kut) :ok:

Jimwoud
16 mei 2009, 17:52
kan ik doen ja, en bedoel je dan de overdrives van de gt10 gebruiken....?
Uit je amp uiteraard, je koop natuurlijk geen engl om hem clean te gebruiken. Er zit trouwens ook nog een fx-loop in je gt10, kun je ook de vier kabel methode toepassen. Zoek maar op het forum. Dan kun je ook nog effecten voor je preamp gebruiken zoals een phaser of extra boost, uit je GT10.

deefke666
16 mei 2009, 18:00
Ik zou die GT10 eerst gewoon in de fx-loop hangen voor de tijdsgebaseerde effecten. Mocht je op iets anders willen overstappen denk er dan aan dat je delay, chorusen dergelijke beter niet vóór je (heftig) oversturende versterker kunt hangen, dat klinkt kut.

Dat betekent dat je effecten moet kopen die geschikt zijn voor de fx-loop qua ingangsgevoeligheid. Met een 19 inch apparaat zit je dan al snel goed maar een hoop losse pedaaltjes zijn daar weer minder geschikt voor (die gaan dan oversturen en dat is ook kut) :ok:

ah... dat wist ik dus niet,
thx voor de info, ik ga er rekening mee houden:ok:

deefke666
16 mei 2009, 19:07
Uit je amp uiteraard, je koop natuurlijk geen engl om hem clean te gebruiken. Er zit trouwens ook nog een fx-loop in je gt10, kun je ook de vier kabel methode toepassen. Zoek maar op het forum. Dan kun je ook nog effecten voor je preamp gebruiken zoals een phaser of extra boost, uit je GT10.

hey bedankt, dat wist ik dus ook niet...
lijkt me een goed idee