PDA

View Full Version : Betaling Warmoth



Hendriks
16 mei 2009, 15:01
Even een Noob vraag. Ik denk er over een hals te bestellen bij Wartmoth , nu doe ik alles met Paypal , ik heb geen creditcard en ga ik ook niet aanschaffen.
Warmoth accepteerd geen Paypal , hoe kan ik wel betalen, met een internationale overschrijving? Ik heb hier geen ervaring mee.
Dus als er iemand is die mij hier meer over kan vertellen.

Orpheo
16 mei 2009, 15:21
via fax fax je je creditcard gegevens door, of je mailt het in 4 stukken, of meer, wat jij wilt. doorbellen kan natuurlijk ook. is imho wel het makkelijkst. Zo heb ik 't gedaan, en nu, 2,5 jaar later, gaat dat nog steeds perfect, en geen gekke dingen afgeschreven vanwege phishing.

wat ook kan is dat je hun iban en bic nummer vraagt, en het zo overmaakt. creditcard is echter zoveel makkelijker.

Nico2
16 mei 2009, 15:26
Toen voor het eerst bij thomann bestelde een paar weken geleden heb ik dat via internationale overschrijving gedaan, ik kreeg een mailtje met alle bank gegevens er in. Ging allemaal heel soepel.

de_stoffel
16 mei 2009, 15:28
Toen voor het eerst bij thomann bestelde een paar weken geleden heb ik dat via internationale overschrijving gedaan, ik kreeg een mailtje met alle bank gegevens er in. Ging allemaal heel soepel.

Thomann is binnen Europa dat is niet zo moeilijk. Maar Warmoth is als ik mij niet vergis Amerika en dat gaat wat moeilijker en langzamer (heb ik althans gehoord...) én er komen nog eens extra transactie-kosten bij kijken.

Orpheo
16 mei 2009, 15:30
Thomann is binnen Europa dat is niet zo moeilijk. Maar Warmoth is als ik mij niet vergis Amerika en dat gaat wat moeilijker en langzamer (heb ik althans gehoord...) én er komen nog eens extra transactie-kosten bij kijken.

mee eens. maar het kan allemaal, no problemo.

zjanke
16 mei 2009, 15:31
Kijk even of iemand die je kent met zijn creditcard wil betalen. betaal jij hem gewoon contant. Opgelost :cheerup:

Geoffrey
16 mei 2009, 15:53
Kijk even of iemand die je kent met zijn creditcard wil betalen. betaal jij hem gewoon contant. Opgelost :cheerup:

Volgens mij is dit ook de beste oplossing..
Heb je niemand in je familie met een creditcard?

de_stoffel
16 mei 2009, 15:54
mee eens. maar het kan allemaal, no problemo.
Dat betwist ik helemaal niet hoor.
Het lijkt me wel een heel pak makkelijker met een creditcard, het gaat veel sneller en je betaalt geen transactiekosten, maar daar heeft de TS niet veel aan.. :)

Hendriks
16 mei 2009, 16:39
Ik denk dat ik inderdaad iemand met een creditcard vraag om te betalen.

Orpheo
16 mei 2009, 16:59
Dat betwist ik helemaal niet hoor.
Het lijkt me wel een heel pak makkelijker met een creditcard, het gaat veel sneller en je betaalt geen transactiekosten, maar daar heeft de TS niet veel aan.. :)

precies. ik zeg toch dat ik 't met je eens ben, niet dat je wat er eerder gezegd is, betwist...:hippie:

DaveItUp
16 mei 2009, 17:36
via fax fax je je creditcard gegevens door, of je mailt het in 4 stukken, of meer, wat jij wilt. doorbellen kan natuurlijk ook. is imho wel het makkelijkst. Zo heb ik 't gedaan, en nu, 2,5 jaar later, gaat dat nog steeds perfect, en geen gekke dingen afgeschreven vanwege phishing.

wat ook kan is dat je hun iban en bic nummer vraagt, en het zo overmaakt. creditcard is echter zoveel makkelijker.

Iban/bic/swift kan niet naar Amerika.

Orpheo
16 mei 2009, 19:37
Iban/bic/swift kan niet naar Amerika.

hm hoe moet je dan geld overmaken van een nederlandse bank naar een amerikaanse

Hendriks
16 mei 2009, 20:12
hm hoe moet je dan geld overmaken van een nederlandse bank naar een amerikaanse

Precies en dat was dus mijn vraag.

Orpheo
16 mei 2009, 20:20
Precies en dat was dus mijn vraag.

Niet heel lullig bedoeld, maar is dat niet een vraag die je aan je bank moet stellen? Ik weet het namelijk ook alleen maar met credit card :chicken: :makeup:

Jiboom
16 mei 2009, 22:59
Iban/bic/swift kan niet naar Amerika.

IBAN niet, BIC/SWIFT wel. Daarnaast heb je vaak ook het routing number nodig (en het rekeningnummer) en adresgegevens van zowel de begunstigde als de bank van de begunstigde.

Sommige gegevens zijn wat dubbelop, maar ze vragen er wel naar. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen bij overschrijvingen naar de VS via telebankieren.

fred dons
17 mei 2009, 08:56
wat ook kan is dat je hun iban en bic nummer vraagt, en het zo overmaakt. creditcard is echter zoveel makkelijker.

iban is een europees banknummer dus dat gaat niet werken ;) , de swift/bic is alleen het electronische adres van de bank maar zegt niets over het rekeningnummer van de client (wat het iban wel doet)

toen ik net met warmoth begon had ik ook geen cc en betaalde ik met overboeking maar dat was wel 20 jaar terug (en ik werkte bij een bank wat wel zo gemakkelijk was)
als warmoth het accepteerd (zitten voor beide partijen meer kosten aan dan cc) dan is het gewoon via je electronisch bankieren een buitenlandoverboeking maken, nadeel is wel dat(naast de genoemde hogere kosten) je betaling er een paar dagen over doet en als je een speciale neck uit de gallery wil werkt dat niet
jouw eigen bank weet wel hoe die dollars bij een bedrijf in de vs moet krijgen wannneer je de naam van de bank kent van warmoth, hun rekeningnummer, plaats waar de bank gevestigd is en het adres van warmoth

met een cc zijn je aankopen wel gegarandeerd dwz, mocht je pakket nooit aankonen dan kun je je betaling terugdraaien, dat kan niet met een overboeking

Hendriks
17 mei 2009, 10:42
@Fred , waarom werkt het niet als ik een neck uit de Gallery wil?

Orpheo
17 mei 2009, 10:51
@Fred , waarom werkt het niet als ik een neck uit de Gallery wil?

omdat die heel snel weg kunnen zijn. koop je met creditcard, is 't direct vastgelegd als zijnde van jou.

fred dons
17 mei 2009, 11:17
purcies, misschien willen ze hem voor je reserveren maar als ze diezelfde neck makkelijk kwijt kunnen aan iemand met een cc waarom zouden ze dan de moeite doen (maar je kunt het nauurlijk altijd vragen)