PDA

View Full Version : Electro Harmonix POG & #1 Echo



de_stoffel
16 mei 2009, 14:51
Ik sta op het punt van zowel de EHX Pog als de #1 Echo te bestellen aangezien ik een redelijke goede deal krijg bij mijn locale gitaarwinkel. Aangezien ze besteld moeten worden heb ik echter geen mogelijkheid om ze te testen.
Ik heb van beide reeds filmpjes gezien, heb ze beide ook live al gehoord en ik denk dat beide pedalen echt wel iets voor mij zijn.
Heeft er echter nog iemand ervaring met 1 van de 2 (of allebei)?
't Is maar een kwestie van zeker te zijn, het gaat immers over een tamelijk bedrag (althans voor een student). ;)

Nielsje
16 mei 2009, 15:26
Zoekfunctie! :cheerup:

Beide pedalen zijn al uitvoerig besproken. Het is wat lastig zoeken, omdat zowel 'EHX' alsmede 'POG' slechts drie letters zijn, gebruik dan even een '*' bij het zoeken. Ga je voor de micro pog of de grote?

Ik heb een micro pog, en alhoewel je het ding zéker niet constant moet gebruiken, is het een lekker buitenbeentje wat je vast wel ergens creatief kan inzetten. De octave down gebruik ik overigens alleen thuis, in de band valt dat toch weg bij de bas..

de_stoffel
16 mei 2009, 15:50
De pog had ik al wel wat gevonden met de zoekfunctie, de #1 echo echter niet!
Ik ga sowieso voor de grote pog gaan, de micro-pog lijkt me wat te gelimiteerd.
Alleszins bedankt voor de *-tip, die wist ik nog niet!:)

Nielsje
16 mei 2009, 16:55
De pog had ik al wel wat gevonden met de zoekfunctie, de #1 echo echter niet!
Ik ga sowieso voor de grote pog gaan, de micro-pog lijkt me wat te gelimiteerd.
Alleszins bedankt voor de *-tip, die wist ik nog niet!:)

Probeer beide POG's uit als je toch gaat testen. De kleine tracked namelijk wel beter dan z'n grotere broer. En je moet maar even zien of je die detune functie van de grote wel zoveel gaat gebruiken. Daarbij komt natuurlijk dat het ding ontzettend veel ruimte in neemt, en dat 'ie z'n eigen voeding nodig heeft.

titzenpitzer
16 mei 2009, 18:50
De echo is naar het schijnt niet zo goed, beetje levensloos, maar je weet nooit! Je bent van belgie dus kan je eens naar de keymusic in sint niklaas of gent gaan, daar hebben ze hem liggen dacht ik :)

Joey Handsome
16 mei 2009, 18:59
Ik heb met die grote nooit tracking problemen ondervonden, al vond ik het wel een baggerpedaal. Maar goed, daar heb ik me in andere topics al breed over uitgemeten.

dml
17 mei 2009, 11:26
De #1 klinkt best okay. Enige wat erg dom is aan het apparaat, is de Blend-knop. Je denkt dat dit de level-knop voor het delay-signaal is. Dat is dus niet zo, het werkt meer als een balans-knop. Je regelt hiermee de levels van zowel het dry als het wet signaal. M.a.w. hoe meer delay je erbij draait, hoe zachter het droge signaal wordt en vice versa.

titzenpitzer
17 mei 2009, 11:54
Hé? Is dat niet normaal dan? Al mijn delaypedalen doen dat, denk ik..

bloodgulge2
17 mei 2009, 12:09
Ik heb niks op die #1 echo aan te merken.
Ik verwacht dan ook niet veel van mijn delay, ik gebruik hem gewoon om wat meer diepte in mijn geluid te brengen. Er zullen wel betere delays bestaan, maar er stoort mij niets aan de #1 echo.
Op zich niks mis met de blend knop. Op 12u heb je een gelijke verdeling tussen droog en nat, draai je naar links, dan wordt het natte meer op de achtergrond gezet, en omgekeerd het droge.
Het enige wat mij stoort is dat ik hem een beetje lomp op mijn pedalenbord vind staan xD Maar dat zal wel aan mij liggen. Ben gek op compacte dingen.

Mitch
17 mei 2009, 12:43
Met zo'n Blend knop is juist heel veel mis, op de Holy Grail hebben ze die fout ook al gemaakt. Kun je nooit extreme settings gebruiken anders ben je je dry signal kwijt.

titzenpitzer
17 mei 2009, 12:56
Bevindt die 'extreme setting' zich dan niet gewoon in het midden?

bloodgulge2
17 mei 2009, 13:04
precies, maar hey, ik denk dat ik in dat geval toch een ga halen die ik tot 11 kan draaien xD

Joey Handsome
17 mei 2009, 13:37
Maar het is toch te gek dat je al je dry eruit kan werken? Lijkt mij wel, kun je er goed mee shoegazen. :ok:

dml
17 mei 2009, 17:55
Op zich niks mis met de blend knop. Op 12u heb je een gelijke verdeling tussen droog en nat, draai je naar links, dan wordt het natte meer op de achtergrond gezet, en omgekeerd het droge.


Da's toch echt een manko. Je wilt toch niet dat je originele signaal zachter wordt? Blijkbaar iets persoonlijks, maar als ik mijn delay intrap, wil ik dat de delay bij mijn originele signaal wordt gevoegd, zonder dat er iets met het volume van het originele signaal gebeurt. En dat doet de #1 dus niet.

de_stoffel
17 mei 2009, 18:39
Maar het is toch te gek dat je al je dry eruit kan werken? Lijkt mij wel, kun je er goed mee shoegazen. :ok:

Dit is 1 van de redenen waarom ik denk dat deze pedaal wel wat voor mij is. Ik wil af en toe wel het dry-signaal volledig wegdraaien.

De pog zou ik enerzijds kopen voor het orgelgeluid en anderzijds voor wat meer à la White Stripes (zie Blue Orchid) of The Kills ofzo te gaan. De detune functie lijkt me wel belangrijk als ik naar het geluid van The Kills kijkt dus valt de micro-pog ook al af.
Het formaat van beide pedalen stoort mij helemaal niet, dat vind ik net zo leuk aan de EHX lijn...

@Joey Handsome, naar wat ik begrijp had jij zowel een pog als een big muff. Klinkt dat wat, die twee samen?

titzenpitzer
17 mei 2009, 18:49
Da's toch echt een manko. Je wilt toch niet dat je originele signaal zachter wordt? Blijkbaar iets persoonlijks, maar als ik mijn delay intrap, wil ik dat de delay bij mijn originele signaal wordt gevoegd, zonder dat er iets met het volume van het originele signaal gebeurt. En dat doet de #1 dus niet.

Maar dat is toch vreemd? Wat verwacht je, dat als je de blendknop volledig openzet je een delaysignaal krijgt dat 2 maal harder is dan je originele ofzo?

titzenpitzer
17 mei 2009, 18:51
Dit is 1 van de redenen waarom ik denk dat deze pedaal wel wat voor mij is. Ik wil af en toe wel het dry-signaal volledig wegdraaien.

De pog zou ik enerzijds kopen voor het orgelgeluid en anderzijds voor wat meer à la White Stripes (zie Blue Orchid) of The Kills ofzo te gaan. De detune functie lijkt me wel belangrijk als ik naar het geluid van The Kills kijkt dus valt de micro-pog ook al af.
Het formaat van beide pedalen stoort mij helemaal niet, dat vind ik net zo leuk aan de EHX lijn...

@Joey Handsome, naar wat ik begrijp had jij zowel een pog als een big muff. Klinkt dat wat, die twee samen?

Niet alleen de detune-functie maar ook de filters die erop staan + de input en output-regelaars zorgen ervoor dat de grote érg veel verschilt van de kleine. Ok, de kleine is handiger (klein + 9volt) maar dat is het.

Ik heb een grote POG en een Big Muff en trust me: vet. Vet.

Joey Handsome
17 mei 2009, 19:02
Ja, ik vond weer van niet, maar het is een kwestie van smaak. Ik ben echt geen fan van dat digitale geluid van de POG en vind dat niet mooi met een Big Muff samen. Daarom heb ik nu een Microsynthesizer, ik hoef namelijk ook geen akkoorden te spelen met octaver. Ik zou het gewoon uitproberen en kijken of het wat voor jou is.

bloodgulge2
17 mei 2009, 19:42
Da's toch echt een manko. Je wilt toch niet dat je originele signaal zachter wordt? Blijkbaar iets persoonlijks, maar als ik mijn delay intrap, wil ik dat de delay bij mijn originele signaal wordt gevoegd, zonder dat er iets met het volume van het originele signaal gebeurt. En dat doet de #1 dus niet.

Dat doet hij wel, Hij kan van originele signaal + 0 delay tot origineel signaal + even luid delay (op 12u). In dit bereik is je originele signaal altijd even luid, en volgens mij houden de meeste blend knoppen van andere delays op wanneer je delay geluid en je origineel geluid even luid zijn. Dus op dat opzicht zijn ze evenwaardig.
Als je dan wil, kan je ook verder gaan en je dry signaal wegdraaien met de delay die dan even luid blijft.
Dus in blend mogelijkheden vind ik dat de #1 echo zeker niet onderdoet, integendeel.

Joey Handsome
17 mei 2009, 19:59
Ik weet niet wat daar nou zo raar aan is. De Deluxe Memory Man gaat ook tot het punt dat je enkel nog een delay signaal hebt een geen dry meer. Maar je hoeft die knop niet helemaal tot het eind te draaien natuurlijk hè.

Mitch
17 mei 2009, 20:56
Bij de Holy Grail is dat een stuk slechter uitgevoerd hoor. Ik kon er niet uithalen wat ik wilde zonder hinderlijk veel droog signaal te verliezen.