PDA

View Full Version : Tc Electronic G-Sharp met kuren



Chuck_S.
15 mei 2009, 22:55
Hallo gitaarnet,

ik heb een tc electronig g-sharp waar ik best tevreden over ben maar helaas
vertoont deze de laatste tijd 2 kuurtjes;

Volume-drop (en terug)

Soms als ik aan het spelen ben over de g-sharp veranderd opeens het volume,
ongeveer met 1/6 van het bereik van de inputgain-knop. De effecten blijven hun werk dan nog gewoon doen, maar opeens een volumeverandering is natuurlijk niet echt handig. Op de momenten dat het gebeurd sta ik meestal al een tijdje te spelen, uurtje ofzo, en blijf ik voor de rest met mijn tengels van het apparaat af en veranderd er sowieso helemaal niets aan de input van de gsharp.

Psychostand

Dan nog iets heel vervelends dat alleen heel soms optreedt als ik op de 'presetknop' druk, dus switch tussen presets en manuele instelling. Dan slaat het apparaat echt op hol, opeens maximum volume en reageert nergens meer op, het geluid dat er dan uitkomt reageert ook niet meer op wat er in gaat, gewoon een bak met herrie.

Het enige nare wat de gsharp is overkomen is volgens mij het uitproberen van een verkeerde footswitch, een normale stereoswitch ipv de momentaryswitch die er in moet (kwam ik achter.) Dit was wel minstens een half jaar geleden en de volumeproblemen spelen pas 2 weken, dat andere al wat langer maar komt zo weinig voor dat ik het niet direct in verband durf te brengen met de verkeerde footswitch.

Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen of heeft iemand anders hetzelfde? Ik hem zo ook eens openschroeven maar ik kan me niet voorstellen dat het een kwestie is van een (makkelijk vervangbaar) verbrand onderdeeltje of zoiets.

Mijn dank is groot voor degene met een oplossing