PDA

View Full Version : Gitaar ChordFinder



peterdk
15 mei 2009, 17:32
Ik heb als hobby programmeur zijnde een chordfinder gemaakt die voor elk akkoord alle mogelijke speelmanieren (chorddiagrams) genereerd, rekening houdend met je eventuele non-standaard gitaarstemming.

Nu ie af is ben ik wel benieuwd of er nog meer mensen behalve ikzelf hier iets aan hebben. Dus als je zin hebt, probeer het eens uit en laat horen wat je ervan vindt: http://www.chordpro.net

Ik ben benieuwd! :strat:

ExplorerNut
16 mei 2009, 08:26
Erg goed programma! Ik denk dat ik dit wel ga gebruiken. :ok:

Hoe heb je dit gemaakt? In PHP oid? Ik ben zelf ook programmeur/webdesigner en ben bij dit soort zaken wel nieuwsgierig naar de werking ervan.

kenx
16 mei 2009, 10:59
Daar was ik naar op zoek man!

Bedankt iig!


Grtz

Tim..
16 mei 2009, 20:07
Volgens mij bestaat er al zoiets, in ieder geval wat er op lijkt.
Al is deze wel mooier, en uitgebreider, leuk gedaan!

en.. RESPECT voor het feit dat je de optie "linkshandig erbij hebt gezet":crazyhappy:

denblommme
16 mei 2009, 21:44
én Ukulele, handig!!!
bedankt :noob:

peterdk
17 mei 2009, 14:27
Bedankt voor de feedback! Leuk om te horen.

@ExplorerNut: Ik heb het in C# geschreven en met ASP.Net MVC in een website formaat gegoten.

peterdk
9 november 2010, 11:39
Voor de geinteresseerden: Ik heb het concept en de code gebruikt om er ook een android app versie van te maken: Fretter.

Die kost een euro of 2, en is te vinden in de Android Market, voor mensen die zo'n telefoon hebben.

lefthandstrat
12 november 2010, 01:29
Erg goed gedaan en wat een verassing dat er een linkshandige optie is. Complimenten, ik ga het zeker gebruiken. Bedankt!