PDA

View Full Version : Tegenvaller: Alhambra 1C



The '59 Sound
15 mei 2009, 16:11
Ik heb enkele weken terug een Alhambra 1C gekocht.
Dit is echt een enorme tegenvaller; de 15 jaar oude cursusgitaar die ik geleend hebt klinkt helderder, speelt veel lichter, de actie is veel lager en het geluid is zuiverder. Hoe kan dit?

Zijn er meer mensen die een slecht of goede ervaring met de gitaar Alhambra 1C hebben? Ik ben erg benieuwd.

Don Capo
15 mei 2009, 16:24
Heb je hem nieuw gekocht? Wat ben je erop aan het spelen? Gitaartje moet misschien ingespeeld worden. Je 15 jaar oude speelgitaar heeft er al wat uurtjes in zitten natuurlijk. Daarbij, actie is bij te stellen ;)

rainier
15 mei 2009, 17:30
Als ie nieuw is even laten afstellen.

mijn ovation 2778LX die ik sinds 5 december 2008 heb (thx again sinterkloas!) viel ook tegen, zaten dan ook wel wat erge fouten in maargoed. Nadat hij is afgesteld speelt dat ding als een trein en klinkt het 10x zo mooi als eerst.

En vond het trouwens ook wennen aan de sound, omdat het niet de sound is van de gitaar waar je al tijden op hebt gespeeld.

Eko
15 mei 2009, 20:51
Waarom een gitaar kopen die niet klinkt?

Gitaar4LifeDude
16 mei 2009, 12:56
Waarom een gitaar kopen die niet klinkt?

ik dacht ook al hetzelfde.
wat is je cursusgitaar voor een gitaar?

The '59 Sound
16 mei 2009, 14:53
M'n lesgitaar heb ik geleend van iemand die hem 15 jaar terug bij een LOI cursus heeft gekregen. In de winkel heb ik diverse gitaren geprobeerd (met mijn beperkte gitaarcapaciteit) in toen leek deze mij het beste klinken.

Maar helaas, een misser dus...

Mijn gitaarlerares heeft aangeboden me te assisteren bij de aankoop van een andere gitaar of bij het aanpassen van deze, dus dat moet beter gaan.

Javaca
16 mei 2009, 15:53
De actie is iets wat afgesteld kan (en bij een nieuwe gitaar fabrieks-af moet) worden.

Een nieuwe gitaar moet ook nog ingespeeld worden.

Dus eerst af laten stellen, dan spelen en dan pas je conclusies trekken.

axmaster
20 mei 2009, 10:41
Geef de hoop niet op! Zoals eerder werd gezegd, een nieuwe gitaar heeft een nieuw geluid waar je even aan moet wennen. Daarnaast zal de gitaar ook beter gaan klinken (zeker als het om een massief bovenblad gaat). En aan de bespeelbaarheid valt veel te doen. Probeer ook eens verschillende soorten en merken snaren. Daar valt ook flink wat winst te behalen. Kortom, er is nog hoop!

Succes, Peter

Rutger
20 mei 2009, 10:44
Heb ik ook gehad bij de aankoop van een akoestische gitaar. In de winkel was ie fantastisch, thuis gekomen viel hij toch wat tegen. Maar na 2 dagen spelen kwam opeens die 'klik' en wilde ik niet anders meer.

Je moet gewoon even wennen aan de feel en sound van je instrument. Dat hij anders is dan je cursusgitaar betekent niet dat hij slechter is ;)